Mitä vauva raivoo koko ajan???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja app
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

app

Vieras
hermo jo menee kun mikään EI AUTA!!! tiheänimun kausi loppui eilen ja tänään ei halua syödä. saa uskomattoman raivarin joka kerta kun koittaa ruokaa edes tarjota. imee hetken sit raivoo, imee taas, raivoo, imee, ei kelpaa enää sitten kun maito alkaa kunnolla herumaan. Ei syö makuullaan, ei pystyssä, ei hiljaisessa paikassa, ei hälyssä, ei pimeässä, ei valoisassa. Tänään olen saanut syötettyä niin että kun vauva on nukahtanut niin olen laittanut tissin suuhun ja sillain on maistunut hyvin. Esikoisella oli myös näin 3kk iässä samanlaisia raivareita muutaman päivän. Huh huh. Mitä voisin tehdä? Mistä tää johtuu? :(

Mietityttää sekin että minulla on ISO stressin aihe ja millä saan itseni lopettamaan jännittmisen. Kai vauva senkin vaistoaa, kun isänsä kanssa on aurinkoinen.

Meillä kanssa poika sai josku noita rintaraivareita. En mä oikein keksinyt lopulta että mistä ne johtui. Maitoa tuli ehkä liian vähän tai liikaa, en tiedä. Meillä todettiin kyllä myös maitoallergia, joten en tiedä kuinka paljon sekin vaikutti. Mutta se oli tosiaan vaan kausittaista ja meni ohi.

Ja meilläkin oli jossain vaiheessa, että minun sylissä kitisi enemmän kuin isänsä. Ehkä haistoi maidon ja se aiheutti levottomuutta.

Meillä kanssa poika sai josku noita rintaraivareita. En mä oikein keksinyt lopulta että mistä ne johtui. Maitoa tuli ehkä liian vähän tai liikaa, en tiedä. Meillä todettiin kyllä myös maitoallergia, joten en tiedä kuinka paljon sekin vaikutti. Mutta se oli tosiaan vaan kausittaista ja meni ohi.

Ja meilläkin oli jossain vaiheessa, että minun sylissä kitisi enemmän kuin isänsä. Ehkä haistoi maidon ja se aiheutti levottomuutta.

...siis ne rintaraivarit meni ohi, ei maitoallergia.

Meillä 3,5kk ikäinen vauva on saanut syntymästään asti rintaraivareita tasaisin väliajoin. Mä olen öisin ja päiväunien jälkeen, kun vauva vieltä on tokkurassa, saanut syötettyä ja todennut, että jos muulloin ei kelpaa niin olkoon syömättä. En mä pakottaakaan voi. Pissii ja kakkaa kuitenkin normaalisti ja paino on noussut normaaliin tahtiin noista lakoista ja raivareista huolimatta, niin en ole huolissani. Vieraassa paikassa, kuten kahvilassa tai neuvolassa, syö myös aina helposti.

Meilläkin oli noita rintaraivareita. Parhaiten sujui, kun syötti lapsen heti kun heräsi ja oli vielä vähän tokkurainen. Meni ajan kanssa ohi. Imetystukilistan sivuilta voi löytyä vinkkejä.

Mulla esikoinen hermostu jos hänen ylhäisyydelleen tarjos rintaa väärään aikaan. Meni onneksi ohi aikanaan, oli vähän karua kun oli täysimetyksellä ja sitte tosiaan ei ruoka kelvannutkaan...

Pulloa tuo ei ole ikinä syönyt, enkä sitä meinaa antaakaan kun syö kuitenkin kunhan on unessa. Meillä vauva nukkunut alusta asti yöt eikä kiukuttele ikinä turhia. Nykyään nukkuu 21-09, 12-15:30, 18-19. Luultavasti tää liittyy sit juuri loppuneeseen tiheänimunkauteen?

arvelisin, että johtuu siitä kun vauva on tilannut lisää maitoa ->tissit nyt suihkuaa -> alkaa raivota heti kun rinta alkaa heruttamaan. yöllä rintaraivoajat yleensä syövät kiltisti ja tuo maidon ylituotanto varmasti tasaantuu muutamassa päivässä. toisaalta rintaraivoaminen saattaa kestää pitäänkin. voit myös koittaa lypsää rintaa vähän tyhjemmäksi ennen imetystä josko kelpaisi paremmin

Hampaista en osaa sanoa muuta kuin että mieheni sai 3kk iässä ekan ja meidän esikoinen 7kk ikäisenä. Supon annoin jo hieman 8 jälkeen mutta tää raivoaa vielä vaan...

Ei se nyt koko ajan huutanut, vaan aina kun koitin syöttää ja lopulta huusi nälkää ja väsymystä, mutta maitoa ei tullut kun hermoilin jo itsekin niin paljon. Huh, mies sai hänen ylhäisyytensä nukahtaa ja kohta kiikutan sänkyyn ja syötän. Huudon välissä vauva kuitenkin naureskeikin. Esikoisella oli korvatulehduksia 20 pienenä ja kyllä tuonkin vauvan itkusta kuulin ettei kipua itkenyt. Kipuitku on tosi "riipaisevaa" ja tää ei ollu. :)

Saattaa olla. Eilen söin paljon ruisleipää. Tänään omenaa, sipulia. Maitoa en käytä lainkaan ja siitä ei pitäisi johtua. Vauva nukahti ja sain syötettyä hänet.

Ennen olen syönyt mitä huvittaa, eikä vauva ole valittanut... Tänään hoidin joka syötön niit että herra nukkui, eikä näin ollen saanut yhtäkään raivaria. Voisiko olla että vauvan syömisvälit on pidentynyt ja suuttuu kun tarjoan "liian aikaisin" tissiä? Pulloa en anna, ei tuo nälkään kuole kun kasvaa reilu 1kg/kk ja tissimaidolla. :O

ehkä ei vaan pitänyt mausta :) Samaa tekivät meidän neidit välillä mutta ohi se meni sitten aikanaan. En tainnut edes koskaan saada selville, mistä tarkalleen ottaen eivät pitäneet..

Yhteistyössä