Mitä vauhtia kohdunkaula katoaa(kohdun suu auki ja pehmeä)? Käynnistetäänkö hepatoosi tai rd äiti aiemmin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"odottaja"

Vieras
Kuinka nopeasti kohdunkaula katoaa? Ed. mittauksella se oli kadonnut noin 1cm/2viikkoa. Eli mitta oli vielä 3cm. Aika pitkälti olen ollut tuon ajan levossa ihan oman jaksamiseni vuoksi. Kaksosia odotan rv34+3. Mitään lepopakkoa minulle ei ole asetettu eli ei mitään kieltoja. Seuraava ultra sovittiin vasta 2viikon päähän, joka tuntui aika kaukaiselta ajalta, koska se osuu tarkalleen rv36:lle, jolla synnytin esikoiseni ilman mitään ennakkotuntoja. Sf-mittahan minulla oli jo viime viikolla aika huikea eli 42. Lyheneekö tuo kohdunkaula kuitenkin tosi hitaasti vai voiko se kadota hetkessä?
Päästetäänkö rd:n vuoksi insuliinilla oleva äiti mille viikoille? Vauvat kasvaa normikäyrällä; toinen siinä keskellä ja toinen alaviivalla.
Käynnistetäänkö hepatoosia sairastavan äidin synnytys aiemmin, vaikka arvot saataisiin lääkkeillä lähelle normaalia? Maksa-arvot on pudonneet lähemmäs oikeaa(raja alle 45 ja mulla 84), mutta sappiarvot lähtivät taas nousuun. Kuinka nopeasti nuo sappiarvot voi nousta? Ed. kontrolli oli viime viikolla ja uuteen verikokeeseen menen keskiviikkona. Tätä seurataan viikoittain.
Neuvolan terveydenhoitajan kanssa juttelin noista, mutta ei ottanut kantaa. Minulle on sanottu vain, että jos tulee tiettyjä oireita niin äitipolille soitto tai meno samantien.

Yhteistyössä