Mitä varusteita päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Hoidon aloittaminen on edessä ja mietin, että minkälainen talvihaalari on hyvä päiväkotiin. Onko järkevää ostaa kosteussuojattu, jos kurahousut on kuitenkin pakolliset? Onko riski, että haalari tungetaan kuivauskaappiin ja kosteussuoja tuhoutuu? Kannattaako ennemmin säästää se kosteussuojattu kotikäyttöön ja ostaa päiväkotia varten joku perushaalari?

meidän päiväkodissa ei käytetä kuriksia jos vanhemmat niin tahtoo.
Päiväkodissa ulkoillaan paljon ja tykkään että lapsella on kunnon tamineeet.Meillä on 2 haalaria,alesta ostettu reimatec ja pakkaskelille ticket.Hyviä merkkejä on paljon esim. Jonathan,Lenne,Remu ym.Reimatec ei vaan ole kovin lämmin puku, siksi ostin vilukissalle vielä toisen paksumman puvun.Kannattaa kysyä asiasta,riippuu paljon päiväkodistakin.Mä en osta noita halpispukuja (esim. HM) koska ne on tönkköjä.Kenkiin ja ulkovaatteisiin kannattaa satsata,sisävaatteet voi olla ihan HM ym.

Meillä oli lapsella (2v) Reimatecin toppahaalari viime talvena ja oli tosi tosi kätevää kun ei tarvinnut nollakeleillä laittaa kurahaalaria päälle vaan pärjäsi pelkällä toppapuvulla. Toki jos selvästi satoi tai lätäköitä kovinkin kerääntyi leikkipaikalle pyysin kuravaatteita käyttämään ihan jo sen takia ettei tarvinnut pukua jatkuvasti pestä. Päiväkodin tätikin sanoi talven aikana monta kertaa, että oi-joi jos kaikilla olisi yhtä laadukkaat puvut, niin olisipa paljon helpompaa...

Huhhuh, aina te jaksatte jauhaa näistä haalareista ja kosteussuojista ja mikä merkki on parempi kuin toinen... Kummasti sitä minun muksuni pärjäsi niin päiväkodissa kuin kotipihassakin ihan kirppikseltä ostetuissa haalareissa ja kurasäällä kurahousuissa... Lapselle on aivan sama minkä merkkinen haalari on kyseessä.

Kerran kun muksu oli kaatanut kuravelliä haalarin kauluksesta sisään, minä kauhistelin, että eikö ole kylmä kun tuolla tavalla olet kastellut?? Muksu vain ihmetteli, että miten niin kastellut... Ei haitannu menoa yhtään.

Ottakaa nyt vähän iisimmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaktus:
Huhhuh, aina te jaksatte jauhaa näistä haalareista ja kosteussuojista ja mikä merkki on parempi kuin toinen... Kummasti sitä minun muksuni pärjäsi niin päiväkodissa kuin kotipihassakin ihan kirppikseltä ostetuissa haalareissa ja kurasäällä kurahousuissa... Lapselle on aivan sama minkä merkkinen haalari on kyseessä.

Kerran kun muksu oli kaatanut kuravelliä haalarin kauluksesta sisään, minä kauhistelin, että eikö ole kylmä kun tuolla tavalla olet kastellut?? Muksu vain ihmetteli, että miten niin kastellut... Ei haitannu menoa yhtään.

Ap kysyi onko järkevää ostaa kosteussuojattu puku ja mielestäni on.Yleensä vaate on aina jotain merkkiä (tietääkseni) ja luettelin tossa mielestäni hyviä merkkejä,joita meillä on ollut tässä vuosien aikana.Ihan ilman prassailua.
Esikoisen äitinä sitä ei välttämättä tiedä kaikesta.Älä avaa näitä avauksia jos ärsyttää noin paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ap kysyi onko järkevää ostaa kosteussuojattu puku ja mielestäni on.Yleensä vaate on aina jotain merkkiä (tietääkseni) ja luettelin tossa mielestäni hyviä merkkejä,joita meillä on ollut tässä vuosien aikana.Ihan ilman prassailua.
Esikoisen äitinä sitä ei välttämättä tiedä kaikesta.Älä avaa näitä avauksia jos ärsyttää noin paljon.

No eipä tuosta otsikosta arvannut, että täällä olisi taas merkkiluettelo :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No eipä tuosta otsikosta arvannut, että täällä olisi taas merkkiluettelo :D

Jaa.Makuasioita,itse tykkään ostaa ulkovaatteet uutena ja muista asioista säästetään,ei lasten kengistä- ja ulkovaatteista (mikä ei tarkoita kalleinta mahdollista).Kun on monta lasta niin tietää jo mihin kannattaa rahansa laittaa.
Joillekkin voi ihan oikeasti olla apua näistä turhista haalarikeskusteluista.

Yhteistyössä