mitä värejä perennapenkkiin? Apua suunnitteluun.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäkukkamaisteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäkukkamaisteri

Vieras
Mitä värejä voi yhdistellä yhteen perennapenkkiin? Luultavimmin laitan jotain sinisävyistä ja valkoista ainakin. Ilmeisesti piristeeksi voi silloin käyttää keltaista? Entä punainen? Asiaa hankaloittaa vielä se, että väreissä on paljon eri sävyjä..Tai toisinsanoen: mitä värejä ei tungeta samaan penkkiin, jottei saada kaaosta aikaiseksi? Jos jollakulla olisi antaa jotain nyrkkisääntöä värien valikoinnissa..Itseltä kun puuttuu värisilmä :( Ja penkin koko tulee olemaan jotain 1,5*3m luulisin, jos sillä on mitään merkitystä..

Makuasioita. Siniseen ja valkoiseen lähtisin itse yhfistämään pinkkiä, miettisin myös vihreiden sävyjä ja lehtimuotoja. Googleta valmis perennapenkki ja sieltä näet kuvia erilaista väriyhdistelmistä.

Itse olen havainnut, että kannattaa laittaa hohtavan sävyisiä kukkia. Eli sellaisia, jotka näkyvät penkistä illan hämärtyessäkin. Käytännössä siis valkoista muiden lomaan. Siniset ovat myös kauniita, mutta tummat sävyt hukkuvat helposti tumman vihreän lehdistön joukkoon. En niinkään miettisi sitä, mitkä sävyt toimivat keskenään ja mitkä eivät. Kannattaa pikemminkin miettiä sitä, että kukkivia kukkia olisi penkissä läpi kesän.

kiitos vastauksista!! Epäilin vain koska näin jonkun artiikkelin (olikohan Suomela-lehdessä), jossa sanottiin että penkistä tulee rauhaton, jos siinä on liikaa värejä. Kiitos vinkeistänne, pannaan neuvot sukanvarteen ;)

Yhteistyössä