Mitä väliä, onko ns. "kiltti" vai "tuhma" tyttö!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iknowher
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Iknowher

Vieras
Tuntuu että tuossa katoamisjutussa monet takertuvat siihen että tämä akaalainen kadonnut tyttö ei olisikaan ollut niin kunnollinen kuin äiti kertoo??? Ihan kuin se tekisi järkyttävää asiaa yhtään helpommaksi tai selittäisi katoamisen! Mitä väliä sillä on, käyttääkö tyttö jotain playboy-korua tai meikkaako??? Lapsi hän on kuitenkin. Älyttömiä ja julmia kommentteja. Löytyykö ihmisiltä enää yhtään empatiakykyä, ajatelkaa miltä tuntuisi jos teidän oma lapsi olisi ollut viikon kateissa. Minä tunnen ainakin todella suurta myötätuntoa perhettä kohtaan, ja myös pelkoa.

Eihän sillä mitään merkitystä olekaan. Ihmiset vaan revittelee niin tyhmillä jutuilla. Minä oon meikannut 13-vuotiaasta ja ihan kiltti tyttö silti olen ollut. Nuo ovat aivan merkityksettömiä asioita.

Aivan. Sillä tavalla sillä on merkitystä tutkimusten kannalta että onko tytöllä ollut tapana mennä vieraiden miesten kyytiin vai pakotettiinko esim. Mutta ei saisi syyllistää!

On sillä sen verran väliä, että ihmiset ovat huolesta ihan kipeitä ja vapaaehtoiset etsivät metsistä, kyllä suututtaa jos vain piileskelee jossain eikä edes ilmoita olevansa hengissä! "Kiltti" tyttö ei tekisi sellaista. Tietysti kiva jos löytyisi hengissä jostain, mutta karkaaminen ja viikon piileskely on kyllä niin itsekäs teko että jotain on neidillä päässä pielessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
On sillä sen verran väliä, että ihmiset ovat huolesta ihan kipeitä ja vapaaehtoiset etsivät metsistä, kyllä suututtaa jos vain piileskelee jossain eikä edes ilmoita olevansa hengissä! "Kiltti" tyttö ei tekisi sellaista. Tietysti kiva jos löytyisi hengissä jostain, mutta karkaaminen ja viikon piileskely on kyllä niin itsekäs teko että jotain on neidillä päässä pielessä.

Peesi tähän!!

tässähän on kyse vain siitä, miten ympäristö määrittelee kulloisenakin aikakautena kiltin tai tuhman. sitten lapsella on oma temperamentti, persoona ja kasvatus ja se miten nämä sopivat määritelmiin rakentaa sen kuvan, onko tuhma vai kiltti.

Tällaiset kommentit ovat juuri niin käsittämättömiä! En edelleenkään ymmärrä tota syyllistämisasennetta. Suututtaa sinua tai ei, mutta tottakai tytön löytämiseksi tehdään kaikki voitava ja ymmärrettävästi läheiset ovat surun murtamia. Sitä, onko tytöllä jotain omaa osuutta katoamiseen, ei kuulu vatvoa!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tällaiset kommentit ovat juuri niin käsittämättömiä! En edelleenkään ymmärrä tota syyllistämisasennetta. Suututtaa sinua tai ei, mutta tottakai tytön löytämiseksi tehdään kaikki voitava ja ymmärrettävästi läheiset ovat surun murtamia. Sitä, onko tytöllä jotain omaa osuutta katoamiseen, ei kuulu vatvoa!

Miksei? Jos tyttö majailee jonkun kämpässä, niin turhaan ne vapaaehtoiset tuolla metsiä haravoivat. En itse ainakaan lähtisi puskia kaivelemaan, jos todennäköisintä on, että tyttö vain piileskelee jossain.

Oletko koskaan miettinyt jellonainen että tytöllä saattaa olla tosi paha olla, ja halunnut päästä pois kaikesta. ei siinä tilaanteessa ruveta miettimään muita ihmisiä, että no kaipa mun pitää täältä tulla ettei muut ihmiset suutu ? on sulla kyllä päässä vikaa kuulostat todella kylmältä ihmiseltä kommentties perusteella.

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Oletko koskaan miettinyt jellonainen että tytöllä saattaa olla tosi paha olla, ja halunnut päästä pois kaikesta. ei siinä tilaanteessa ruveta miettimään muita ihmisiä, että no kaipa mun pitää täältä tulla ettei muut ihmiset suutu ? on sulla kyllä päässä vikaa kuulostat todella kylmältä ihmiseltä kommentties perusteella.

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:

Eipä se silti sieltä puskista löydy vaikka olisikin paennut jonnekin pahan olon vuoksi. Olen sitten kylmä ihminen, mutta jos tyttö on karkureissulla, näkee millaiset etsinnät on järjestetty ja kuinka huolissaan vanhemmat ovat, eikä siltikän ilmoita itsestään mitään, niin todella empatiakyvytön kakara on. Ei sitä tarvitse esille tulla, mutta jonkun viestin voisi lähettää.

Sulla ei sitten ole kokemusta tämmösistä asiosta kun tuommosia kirjoitat.
Asiat eivät ole noin mustavalkoisia, edelleenkin se että ei ilmoita mitään ei liity mitenkään siihen empatia kykyihin.
enemmänkin vaikuttaa että sinä olet empatiakyvytön "aikuinen"

sillä kiltteydellä on sen verran tekoa asiassa että on olemassa plajon ns "tuhmia" tyttöjä jotka ottavat hatkat vähän väliä, majailevat jonkun miehen luona esim ja heitä sitten turhaan poliisi etsii kerran kuussa... ilmeisesti kyseinen tyttö ei kuulu niihin tapakarkailijoihin

Yhteistyössä