Mitä vaatekokoa muiden 6-7 vuotiaat pojat käyttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
128 pääasiassa, nuo välikoot on sitten sellaisia mallista riippuvia. H&M:n kokonumerointi heittlee paljon, meillä on esim. yksi 128 cm paita, joka on samankokoinen kuin pari muuta 110/116 cm.

Seppälässa on 128/134 kokoja.

No ei se mikään ihme ole että meidän poikaa luullaan koon puolesta eskarilaiseksi. On nyt siis 4 v 9 kk, ja käyttää vaatteita koossa 122 tai 122/128 (housut yleensä vähän pienemmät).

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
No ei se mikään ihme ole että meidän poikaa luullaan koon puolesta eskarilaiseksi. On nyt siis 4 v 9 kk, ja käyttää vaatteita koossa 122 tai 122/128 (housut yleensä vähän pienemmät).

ja meidän tyttö 5v4kk 128-134....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuttavan 04 syntynyt poika käyttää kokoa 128, vaikka 110/116cm olisi sopiva :kieh:

Mulla samanlainen kaveri. Poika -04 käyttää kokoa 128 ja ne on tosi ruman näköisiä päällä kun liian isoja. Ulkovaatteissakin on lahkeet ja hihat moneen kertaan käärittynä kun ovat niin isoja. Mun pojan kanssa vierekkäin seistessä ovat ihan samanpituiset ja painavatkin yhtä paljon, ikäeroa 3 viikkoa. Ja meillä käytössä 116. Kaverilla on taipumus aina ollu ostaa ylisuuria vaatteita, en tiedä miksi. Ajatteleeko sit et menee pidempään samat vai mikä. Mutta ei oo lapsenkaa kiva olla liian isoissa vaatteissa.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuttavan 04 syntynyt poika käyttää kokoa 128, vaikka 110/116cm olisi sopiva :kieh:

Mulla samanlainen kaveri. Poika -04 käyttää kokoa 128 ja ne on tosi ruman näköisiä päällä kun liian isoja. Ulkovaatteissakin on lahkeet ja hihat moneen kertaan käärittynä kun ovat niin isoja. Mun pojan kanssa vierekkäin seistessä ovat ihan samanpituiset ja painavatkin yhtä paljon, ikäeroa 3 viikkoa. Ja meillä käytössä 116. Kaverilla on taipumus aina ollu ostaa ylisuuria vaatteita, en tiedä miksi. Ajatteleeko sit et menee pidempään samat vai mikä. Mutta ei oo lapsenkaa kiva olla liian isoissa vaatteissa.

Ihan samaa tuo tuttava tekee. Oli just ostanut Me&I:ltakin pitkähihaisen paidan ja valehtelematta hihat oli käännetty yli 10cm. Housuihin tuo poika on aina kompastumassa ja niitä saa koko ajan nostaa. Meidän 2 vuotta nuorempi tyttö on aavistuksen pidempi ja jonkin verran pyöreämpi ja käyttää 116cm vaatteita.

Tuo mun tuttavani ajattelee, että vaatteet menee sitten useamman vuoden. Mun tapani on kuulemma aivan käsittämätön, meillä kun vaatteet menee yhden tai enintään kaksi kautta päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:

Meillä sama juttu. Poika 11/05 syntynyt ja 122/128 on käytössä.
Pikkuveli on sitten ihan eri kokoluokkaa, syntynyt 6/07 ja koko 92/98 :D

Yhteistyössä