mitä väärää siinä on mennä töihin äitiysloman loputtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras.

Vieras
täällä enemmistö katsoo pahalla jos äiti haluaa mennä töihin eikä ole lapsen kanssa kotona.helppoahan se on jäädä perheen miehen elätettäväksi kotiin ja muille sanoa "lapsi tarvitsee minua niin paljon etten kertakaikkiaan voi jättää sitä kellekkään muulle"

sapettaa tommonen et aina tullaan valittamaan että mitäs teit lapsen jos et kerta halua sen kanssa kotona kykkii siihen saakka kun se muuttaa pois kotoa.jos jotkut tämän tien valitsee ni hittojako muiden valintoja täytyy käydä arvostelemaan?

Ne, jotka täällä kirjoittelevat ovat juuri kotona ja siksi tuntuu, että niitä on enemmistö. Töissä käyvät taas eivät ehdi täällä juurikaan puolustautua - ja miksi pitäisikään. Ne oat hyvää jengiä.

Samaan litaniaan kuuluvat sitten nekin valittajat jotka valittavat niistä äideistä jotka haluavat ja jäävät hoitamaan lapsensa kotiin...
...tai äidit jotka marisevat kun kotona hoitamisesta ei makseta enempää...

ei siinä mitään pahaa ookkaan. voi vaan tulla yllätyksenä kuinka pientä on ikävä, ainakin mulla oli pitkän aikaa. mut tietty se töissä unohtuu. laitoin siis ekan 1v hoitoon. sairasteli myös tosi paljon. joten toisen kanssa päätin jäädä toiseksi vuodeksi löhöilemään. kiva olla myöskin nyt rauhassa esikoisen kanssa ja tehdä ajan kanssa noita isompien juttuja. töihin kyllä mieli jo tekee, kaipaa jotakin aivojumppaa..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras.:
täällä enemmistö katsoo pahalla jos äiti haluaa mennä töihin eikä ole lapsen kanssa kotona.helppoahan se on jäädä perheen miehen elätettäväksi kotiin ja muille sanoa "lapsi tarvitsee minua niin paljon etten kertakaikkiaan voi jättää sitä kellekkään muulle"

Tottakai saa mennä. Harmi, että suomen päivähoitojärjestelmä on ajett niin alas. kaupungeissa ainakin isot ryhmät ja liian täynnä ja pienet tilat, eteisissäkin on ryhmiä.

ei ole mitään väärää, minäkin lähden töihin äitiysloman loputtua ja mies jää kotiin hoitamaan vauvaa, kun mies on työttömänä.
pakko toisen mennä töihin että pärjätään, ja nyt vaan mulla sattuu olemaan se työpaikka!

Alkuperäinen kirjoittaja No:
ei siinä mitään pahaa ookkaan. voi vaan tulla yllätyksenä kuinka pientä on ikävä, ainakin mulla oli pitkän aikaa. mut tietty se töissä unohtuu. laitoin siis ekan 1v hoitoon. sairasteli myös tosi paljon. joten toisen kanssa päätin jäädä toiseksi vuodeksi löhöilemään. kiva olla myöskin nyt rauhassa esikoisen kanssa ja tehdä ajan kanssa noita isompien juttuja. töihin kyllä mieli jo tekee, kaipaa jotakin aivojumppaa..

Hmmm. Mun mielestä noiden tappelujen ratkominen on mulle liian vaativaa ja kaikki päätökset lasten suhteen ottaa koville.

Mulla silti monta vuotta oman alan työkokemusta takana, korkeakoulutus, eikä koskaan tuntunut näin kovalta päättää asioista tai olla vastuussa kaikesta. Hullua.

Kahden ekan jälkeen menin töihin kun olivat n.vuoden.
Kuopuksen kanssa kotona vielä,mutta näillä näkymin töihin kun täyttää 2v.
Jokainen tekee päätöksen itse,mutta jos ei kestä kritiikkiä täällä ei kannata asiasta mainita.

Minua on ihmetyttänyt tässä kotiäiti-työäiti -keskustelussa myös se mihin ne isät on unohdettu? Ikäänkuin Äiti olisi joku yliluonnollinen juttu josta ei kertakaikkiaan ole kolmeen vuoteen muuta tekemään kuin kotona olemaan, muuten vesseli traumatisoituu. Isät kotiin!
terv. yksi jolla töihinmeno huhtikuussa, lapsi 1v.

No me tehdäänkin niin, että minä menen töihin ja mieskin tekee töitään, mutta lapsi ei mene päivähoitoon. Itse kun teen töitä yöllä ja aamupäivällä, joten mies on silloin kotona ja kun tulen töistä, niin miehellä on sitten vuoro mennä töihin. Mies kun on vielä yrittäjä, niin pystyy noita työaikojaan muokkaamaan oman mielen mukaan. Meillä on myös hyvä tukiverkosto ympärillä, että hoitajia löytyy kun on tarvetta.

Ei mitään väärää asiassa. Mä menin töihin kun meidän poika oli 4 kk. Meillä mies halusi jäädä kotiin.
Mulla on iltatyö ja tällähetkellä mies on osittaisella hoitovapaalla. Kun mies tulee töistä niin mä lähden töihin. Ollaan siis molemmat töissä ja saadaan kotihoidontuki.

Yhteistyössä