Mitä ulkolämpötilaa pidätte takarajana ulkoilulle??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammamumma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammamumma

Vieras
Kyse ulkoilusta 1-vuotiaan kanssa, siis rattailusta. Mittarissa nyt -20 astetta. Eilen käytiin ulkona olemassa rattailla noin 15 minuuttia, kun pakkasta oli 16 astetta.

Uskallatteko miten pitkiä kävelyitä rattailla tehdä tuossa lämpötilassa?

Lämmintä vaatetta on päällä, sen puolesta ei kylmä tule todellakaan, mutta nuo kasvot pelottavat - siis paleltumavaara.

Kiitosta vastauksista.

Rattaissa on kyllä se, että paikoillaan ollessa tulee todella nopeasti kylmä. Tosin vartti on toooooosi lyhyt aika. En minä sitä ulkoiluna vielä pidä. Sehän on kävely bussipysäkille.

30 astettakin ja 15 minuuttia ulkoilua menee. 16 asteessahan voi olla pitkääkin, kunhan vaan lämpimänä pysyy kädet ja jalat. Mutta ei kasvot tuleen, hyödynnä kaulaliina ja kunnon huppu (karvareunasta ON hyötyä). Rattaissa istuessa talja pepun alle ja peittoa jaloille ja enemmän vaatetta alle.

No muistaakseni kun poika oli täyttänyt vuoden ja oli ne ainoat kovat pakkaset sinä talvena eli vuosi sitten.

Silloin oli poika juuri oppinut kävelemään, joten paljon annoin kävellä ja pysyi paljon paremmin lämpöisenä.

Itse ajattelisin, että takaraja olisi -20C, jos lapsi istuu vain rattaissa. Silloin tosiaan reilusti kerroksia pukeutuessa ja huput ja villasukat ym. käyttöön. Jalkapeitteistä puhumattakaan, niin varmasti on mukavat oltavat...siinä voi sitten itse katsella ja haikailla, että olisipas tuolla juu mukavaa :D

No kyllä meillä ihan kunnolla on rattaat lämpimät (talja alla ja sitten makuupussi vielä päällä lämmittämässä. Niin hyvä oli ulkoilla, että poika simahti rattaisiin noin 100m kävelymatkan jälkeen. Ja kyllä äitilläkin tuli ihan lämmin, kun oli laittanut melkoisen paljon päälle... :D

Eniten minä mietin noita kasvoja, siis, poskipäitä...mutta kyllä niin hyvin on suojassa, että vain kova tuuli olisi ollut esteenä ulkoilulle.