Mitä tytölle rippijuhliin, joka ei halua mekkoa/hametta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "täti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"täti"

Vieras
Hänellä on ihan omanlainen pukeutumis tyyli, johon ei kuulu hameet ja hepeneet.
Minun pitäisi tytön kanssa lähteä vaate ostoksille, koska kuulema hänen äidillään menee hermot ja äiti ei hyväksy tytön pukeutumis tyyliä muutenkaan. Kommentit ovat aina niin alentavia ja loukkaavia. Minä lupauduin lähtemään tytön kanssa nyt sit shoppaa vaattet. Äidin kommentti oli että farkkuja ei osteta.

Mikähän olisi vähän juhlavampi vaihtoehto?

Mitä mieltä muuten olette, eikö 15v saa itse jo päättää pukeutumisesta ?

Saa tyylistään päättää tietty, mutta ilmeisesti? tarvitsee vielä tukea etiketin, tapojen ja hyvän maun löytämisessä. Onko omat rippijuhlansa vai jonkun muun? Nyt on paljon kauniita tunikoita kaupoissa joista saa asustamalla ja sopivalla alaosalla ihan oikeita juhlavaatteita. Itse ostin meidän 13-vuotiaalle hamevihaajalla serkkunsa rippijuhliin valkoisen tunikan, jossa oli hippimäistä kirjontaa edustassa, se oli semmosta ryppyistä puuvillakangasta tms., ei siis trikoota. Ja alaosaksi mustat, tiukat, kiiltävää puuvillaa olevat housut. Mustat ballerinat jalkaan.

Onhan maailma vaihtoehtoja täynnä. Siististi voi pukeutua ja etiketin mukaisesti ja silti pysyä omassa tyylissään.

Antaisin tytön ehdottaa asukokonaisuuksia ja miettisimme yhdessä, mitkä kriteerit sen on täytettävä.

omat rippijuhlat on kyseessä. Tyttö hakee selvästi vielä oma identeteettiä ja äidin mollaukset eivät sitä auta. Minä sitten yritän olla tukena.

Tyttö pukeutuu vapaa-ajalla vähän sellasiin hoppari tyyllisiin vaatteisiin, mut ei sit kumminkaan ihan. Muilla juhlilla esim. sukulaisen valmisujaisissa, on aina ollut kauluspaita ja farkut. Mut on siis vähän sellainen poikatyttö. En kyllä voisi kuvitellakaan että laittas nyt jonkun hameen päälle.

[QUOTE="täti";24152217]Tuntuu oikeasti et se äiti tässä on ongelma joka haluaa pukea tytön oman muotin mukaan, mitään omia valintoja ei sais olla.[/QUOTE]

Niinhän se näyttäisi olevan tässä tapauksessa...

Eikö siellä kirkossa ole joku kaapu päällä? Ja pääasia minusta on, että viihtyy omassa juhla-asussaan.

Niinhän se näyttäisi olevan tässä tapauksessa...

Eikö siellä kirkossa ole joku kaapu päällä? Ja pääasia minusta on, että viihtyy omassa juhla-asussaan.

on joo se kaapu, mut sen jälkeen kun on juhlat kotona. Minusta kanssa on tärkeintä että itse viihtyy ja kaikki sukulaiset tietävät tytön tyylin ja ymmärtävät pukeutumisen. Äitinsä sitä ei ole koskaan ymmärtänyt/hyväsynyt.

Rippijuhla on "vain" rippijuhla, turha siitä iltapukugaalaa on tehdä. sori.

Anna tytön valita vaatteensa etukäteen sovitun systeemin mukaan, esim. ei farkkuja, mutta ns. siistit housut käyvät. Ei hupparia, mutta tyylikäs, mukava paita käy jne.

No eikös jotain löydy niitä "hopparityylin" pussihousuja siisteinä? Nythän niitä on ollut vaikka minkälaisia juhlaversioitakin. Siihen sitten joku nätti paita jonka sankari kelpuuttaa.

Minä ehdottaisin siistejä polveen ulottuvia tai capri-mittaisia vaaleita housuja. Ovat vähän kesäisemmät kuin mustat suorat housut. Niiden kassa sopii vaikka vähän "ei niin siisti" t-paita jos kauluspaita tuntuu liian aikuismaiselta. Jalkaan vaikka balleriinat.

Jostain muusta kuin farkusta tehdyt caprit ja juhlava tunika tai sitten housuasu. Omani jäisivät kokonaan vaille rippijuhliaan jos eivät suostuisi juhlapäiväna juhlavasti pukeutumaan. Juhlavia vaihtoehtoja on kuitenkin paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja ääh;24152465:
Meillä tytöillä on ollu olkaimeton mekko ja bolero ja korkkarit.....

Ja mitä iloa on tästä tiedosta ketjussa, jossa jo aloituksessa sanotaan, että tämä tyttö ei halua mekkoa tai hametta?

Mä olen samalla linjalla kuin muut: jotkut siistit suorat housut ja toppi tai vaikka se kauluspaita, jos hän sellaisesta tyylistä pitää.

Itsekin olen poikatyttö ja ensi kesänä olis tiedossa minullakin rippijuhlat...mutta asiaan. Siis itse laittaisin jotkut siistit housut, topin, boleron ja vaikka sitten ne balleriinat. Ja miksei, jos haluaa pukeutua oikein poikamaisesti, niin laittaa kauluspaidan,liivin, pukutakin ja -housut sekä sopiva kraka.

Yhteistyössä