Mitä turhaa kamaa teillä on? Mikä ois mielestänne turhake?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hannamaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mökin muija:
Ehkä se menee niin, että se mikä toiselle on turhake niin toiselle se onkin sitten tuiki tarpeellinen. =) . Minun elämästäni ei tulisi mitään ilman sitä teenkeitintä mutta ilman kahvinkeitintä tulisin mainiosti toimeen, mies taas ei.

Veden keitin meilläkin oli ahkerassa käytössä, ennenkuin aloin lämmittää vettä mikrossa tai kattilassa. Mutta oikeaa teenkeitintä en ole ikinä ymmärtänyt.

Aikamoisia turhakkeita ovat minusta:

- Ruohonleikkuutraktorit "tavallisilla" pihoilla (käsikäyttöisellä leikkurilla saa leikattua pihan ihan samassa ajassa)
- Kuivausrummut (vaatteet kyllä kuivuu ihan itsestään)
- Leipäkone (leipää voi leipoa ihan uunissakin)
- Pattereilla toimivat ääntelevät ja vilkkuvat lelut (energianhukan lisäksi ne aiheuttaa harmaita hiuksia vanhemmille)

Alkuperäinen kirjoittaja Marianne Isola:
Aikamoisia turhakkeita ovat minusta:

- Ruohonleikkuutraktorit "tavallisilla" pihoilla (käsikäyttöisellä leikkurilla saa leikattua pihan ihan samassa ajassa)
- Kuivausrummut (vaatteet kyllä kuivuu ihan itsestään)
- Leipäkone (leipää voi leipoa ihan uunissakin)
- Pattereilla toimivat ääntelevät ja vilkkuvat lelut (energianhukan lisäksi ne aiheuttaa harmaita hiuksia vanhemmille)

Äiti teki joskus kun olin ihan pieni, niin leipäkoneella leipää, ja muistan edelleen miltä se maistui. Mikään leipä ei oo maistunut niin hyvälle. Ei edes äidin puu-uunissa tekemä leipä. Käyttäisin varmasti jos sellaisen samanmerkkisen jostakin löytäisin.
Samalla ohjeella sähkö tai puu-uunissa tehty leipä maistui ihan erilaiselta.

mun mielestä sauvasekoitin on ihan hyvä, miten muuten tehdään sosekeitto?
ja vohveliraudan haluaisin, mutta en ole vielä raaskinut ostaa. aina vain haaveillut. Ne on kalliita. Ihanaa olisi tuoreet vohvelit ja kermavaahto ja hillo.

Lättyjen paistaminen ei aina huvita ollenkaan, ja rasvaisempiakin ovat kuin vohvelit.

ja pannukakku nyt on aivan eri asia.

Mulla on turhaa kännykkä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun mielestä sauvasekoitin on ihan hyvä, miten muuten tehdään sosekeitto?
ja vohveliraudan haluaisin, mutta en ole vielä raaskinut ostaa. aina vain haaveillut. Ne on kalliita. Ihanaa olisi tuoreet vohvelit ja kermavaahto ja hillo.

Lättyjen paistaminen ei aina huvita ollenkaan, ja rasvaisempiakin ovat kuin vohvelit.

ja pannukakku nyt on aivan eri asia.

Mulla on turhaa kännykkä.

joo, tuota evitan mainitsemaa rihkamaa meillä on myös, jota tullut yves rocherin mukana. ällöttävää ja turhaa. Mitään turhia koneita en ole ostanut. Meillä ei ole kuin muutama sähkölaite (pesukone ja astianpesukone, ei kuivureita, ei mikroaaltouunia jne, ei paljon mitään)

Meillä ei ole oikein mitään, olen hankkiutunut tarpeettomasta eroon, kaikki ylimääräinen roju nurkissa ahdistaa.
Pikku sähkövempaimia ei ole kuin sauvasekoitin, leivänpaahdin, vatkain ja rikkaimuri.
Kaikki käytössä säännöllisesti.

Yhteistyössä