Mitä tuolle yskivälle ja niiskuttavalle teinille antais et saa nukuttua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Heinixin otti alkuillasta ja vähän helpotti oireita. Kun kuulosti että vetää ihan tukkoon. On ottanut hunajaa, juonut teetä ja laittanut nasolinia. Pää on kohotettu.
Yskä on kuivaa köhimistä ja niiskuttaminen sellaista että kirkas räkä valuu eli ei ole sellainen tukkoisen oloinen kuin kunnon flunsassa. Voihan olla että tauti vasta alkamassa. Siitepölylle allerginen ja nyt ollu kyllä paljon metässä, mutta en tiedä onko tähän aikaan vuodesta enää mitään oireita aiheuttavaa?

Olisko vielä ideoita mitä kokeilla oloa helpottamaan?

anna vaikka yks pullo olutta sille isolle loikolle, eipä taida olla enää tuossa vaiheessa äidin tehtävä miettiä mitä antaa ja miten nukutaan. mä kun luulin että vauvat valvottaa :D
ite teininä vedin teetä, buranaa, mitä nyt sattu olemaan enkä takuulla kysynyt äidiltä et äiti auta mä en saa unta ja vähän nokka vuotaa sniif sniif.
kelaa et joillaki on vakavia sairauksia syövästä lähtien ja yhtä hyysätään teini-ikään asti jonku heinänuhan takia, ei oo todellista?

[QUOTE="...";28954393]anna vaikka yks pullo olutta sille isolle loikolle, eipä taida olla enää tuossa vaiheessa äidin tehtävä miettiä mitä antaa ja miten nukutaan. mä kun luulin että vauvat valvottaa :D
ite teininä vedin teetä, buranaa, mitä nyt sattu olemaan enkä takuulla kysynyt äidiltä et äiti auta mä en saa unta ja vähän nokka vuotaa sniif sniif.
kelaa et joillaki on vakavia sairauksia syövästä lähtien ja yhtä hyysätään teini-ikään asti jonku heinänuhan takia, ei oo todellista?[/QUOTE]

Se köhii tuossa seinän takana enkä vaan jaksa kuunnella sitä. Ja juu ottaa sit ite kun vaan sanon mikä vois auttaa.

No voi jumaliste. Laita tulpat korviin jos yskiminen ja niiskutus häiritsee. Ei teini ole mikään vauva eikä vauvankaan yskimisestä ja niiskuttamisesta tarvitse hätääntyä.

Tai voithan tietysti kiikuttaa pikku teinin päivystykseen. Huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;28954456:
No voi jumaliste. Laita tulpat korviin jos yskiminen ja niiskutus häiritsee. Ei teini ole mikään vauva eikä vauvankaan yskimisestä ja niiskuttamisesta tarvitse hätääntyä.

Tai voithan tietysti kiikuttaa pikku teinin päivystykseen. Huoh.

En ole hätääntynyt enkä kiikuttamassa lasta lääkäriin. Ja myönnän mulla on yliherkkyyttä äänien suhteen. Varsinkin jokin toistuva ääni rassaa todella paljon, kuten tuo yskiminen.
Ja onhan tuo nyt lapsenki etu et saa nukuttua eikä köhi koko yötä.
Yhtä hyvin oisin voinu kysellä helpotusta oloon jos ite olisin kipeä.

[QUOTE="vieras";28954442]Korota koko yläkeho tyynyillä, ja pilko sipulia lautaselle viereen.[/QUOTE]

Pitää tuota sipulia pilkkoa. Ei vaan tuohon yskään kauheasti auta mut jos avais noita hengitysteitä sen verran että rauhottuu.. Yläkeho on pystyasennossa jo.

[QUOTE="vieras";28954491]Jos en olisi paksuna niin nappaisin tähän kökköflunssaani reippaasti buranaa ennen petiin menoa, nyt täytyy sitkutella parasetamolilla.[/QUOTE]

Kun ei tuolla ole pää tai mikään muukaan kipeänä. Vaan oireet on vaan tuo niiskutus ja köhiminen. Niin en tiedä auttaako burana sit mitään.

Ja tais jo nukahtaa ja vähän helpottaakin tuo yskä.

mun flunssan tappo kuuri; panadol hot, vick vaborub voidetta iholle(sitä menthooli voidetta) laita kaulalle,keuhkojen päälle ja selkään. tän lisäks huokka yskän lääketta ja strepsil uni tulee ja saa nukuttua

Teetä, jäätelöä ja duactia on minulle annettu ohjeeksi ja hyvin on pysynyt näillä yön ajan räkä kurissa. Jäätelön voi korvata millä tahaansa jäässä olevalla syötävällä, mehujäällä tai jäädytetyllä jääteellä. Kuumaa ja kylmää kuitenkin.

Yhteistyössä