Mitä tukia voi saada kun on tiukkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mekään emme saa asumistukea, koska avopuolisoni on velvollinen elättämään minut opintotuellaan, huoh. Itse saan asumistukea 180e eli vuokran jälkeen jää kahden ihmisen elämiseen 140e.

Alkuperäinen kirjoittaja mee töihin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Nii-i. Olisihan se kivaa, jos saisi kaikenlaisia tukia, kun elää yli varojensa ja rahat eivät siksi riitä. Mutta ei se mene niin.

No hohhoijaa :D :D Me emme kyllä elä yli varojemme. Tai mies varmaan elää kun on nuoruudessaan ottanu lainaa tyhmiin asioihin. :( Niitä nyt sit joudutaan makseleen.

No näinhän se menee...raha kun ei puussa kasva jos et tienny?

Kyllä minä sen olen tiennyt, ikäni kasvanut perheessä jossa nälkää saatettiin nähdä jopa viikko ennenkuin sai leipää pöytään. Mies sen sijaan ei tiedä että raha ei kasva puussa.

Alkuperäinen kirjoittaja c:
Mulla jää käteen 800e ja mulla on kaksi lasta 5v ja 12v enkä tarvi mitään tukia lisänä. TEEN töitä ja silti jää kolmelle 800e/kk . ENKÄ VALITA.

miten tommosella summalla voi kolme elää ja maksaa vielä asumiskulut ja laskut?

Alkuperäinen kirjoittaja .:
tai sitten ilmoittaudut työttömäksi

Saakohan työttömänä enemmän kuin kotihoidontuella??

Jos saat liitosta ansiosidonnaista, niin on varmasti suurempi kuin kotihoidontuki. Jos taas kelasta työttömyyspäivärahaa, niin riippuu sitten kuinka suuri on kotihoidontuki+mahdollinen kuntalisä. Pelkkä kotihoidontuki on pienempi kuin työttömyyspäiväraha, mutta jos kunnassasi maksetaan kuntalisää, niin riippuu sitten sen suuruudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
tai sitten ilmoittaudut työttömäksi

Saakohan työttömänä enemmän kuin kotihoidontuella??

Saa, mutta varaudu siihen että olet hyvinkin nopeasti jollain kurssilla, jonne on pakko mennä jos meinaat työttömyystukia saada.

Jos ei ole työvoimapoliittisessa koulutuksessa tms., niin eikös tuohon vaikuta puolison tulot, joten ei kai välttämättä juuri enempää työttömänä saa...

Yhteistyössä