Mitä tukia tässä tilanteessa on mahdollista saada?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän tulot on tällähetkellä, kun mieskin lähti nyt opiskelemaan:
Minun ja mieheni opintotuki reilu 500e on käteen jäävä osa
Lapsilisä 100e
Asumistuki 260e

Onko tässä tilanteessa mahdollista saada mitään mvierasuita tukia?

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmaana:
opintolaina? jos toi asumistuki on lasketettu ennen miehesi opiskelemaan lähtöä, niin siihenhän sitten ensisijassa hakemaan muutos.

Opintolainaa haluttaisiin välttää, mutta tuo asumistukihomma pitääkin käydä selvittämässä. Se oon nimittäis laskettu sillon, kun oli hieman enemmän tuloja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ap:n kannattaa kokeilla töitä. Työntekoa työnantaja tukee maksamalla siitä palkkaa.

se on tosin yksi, olen töitä kattelukki, mutta olen päivät koulussa n. 8-16 ja sitten on meillä tuo 2v lapsikin, jonka kanssa haluaisin olla edes illalla. Ja tämä tilanne meillä on vain tämän kevään, sitten valmistun ja toivottavasti pääsen töihin ja maksamaan veroja ja siten auttamaan mm tällaisessa tilanteessa olevia.

opiskelijana ei saa toimeentulotukea jos ei ole hakenut opintolainaa. kun on hakenut opintolainaa sen jälkeen voi soskusta hakea toimeentulotukea mutta välttämättä sitä ei saa kun laskelmien mukaan tulot riittää. nim joskus sama tilanne ja opintolainaa oli pakko hakea että pärjäs tai sitten käydä opiskelun ohessa töissä. sillon itekkin taistelin tuulimyllyjä vastaan etteihän ketään voi pakottaa ottamaan opistolainaa mut niin se vaan on. töitä hakisin teinä ettei tarttis lainaa ottaa.

Yhteistyössä