Mitä tukia lähivanhempi saa jos tulot on liian pienet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysyjäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysyjäjä

Vieras
Moi!
Jos on n. 1,5 vuotias lapsi ja tulee ero. Mitä tukia voisin mahdollisesti saada miehen maksamien elatusmaksujen lisäksi?
Paljon tuon ikäisen elatusmaksut ovat?

Mun tulot on 1600 netto, onko ns. liikaa joihinkin tukiin?

Mietin vain että kun kolmioiden vuokrat on ainakin 900€ luokkaa täällä missä asun ja sen lisäksi päivähoitomaksu, opintolainanmaksu ja muut pakolliset ruoka, vaate ja kempparimenot.

Tilanne on aika huono ja pelottaa jäädä yksin lapsen kanssa kun en tiedä millä me pärjättäisiin rahallisesti kaksin.

Miehen työn vuoksi hänestä tulisi automaattisesti vl-isä.

Ei mitään. Miksi aina pitää yrittää pumpata maksimituet yhteiskunnalta mieheltä imettyjen rahojen lisäksi ja kysellä täällä vinkkejä muilta yhteiskunnan loisilta?

Hankkikaa itse elantonne ja elättäkää jälkikasvunne, minkä PERKELEEN takia siihen pitää aina rahat saada muualta?

Mihin helvetiin muuten kolmiota tarvitset noin pienen lapsen kanssa kaksin? Moni 3-4 neljän hengen perhekin asuu kaksioissa.

Saatana että ottaa päähän nämä nykyajan naiset jotka pitävät itsestäänselvyytenä että joko mies tai yhteiskunta tarjoaa mukavan elämän kun itse ei osata tai jakseta tehdä tarpeeksi tai ei osata tyytyä vähempään.

Mikä kumma siinä on, että joillekin miehille on noin vaikea kantaa edes sitä rahallista vastuuta lapsistaan. Eron tullen tulisi äidin kustantaa kaikki, eikä pumpata isältä rahaa (=isän ei siis tulisi maksaa mitään).

Pakkoko se on kolmioon muuttaa, kyllä kaksio riittää hyvin, yksiössäkin elää noin pienen kanssa, jos ei muuhun varat riitä.

Päivähoitomaksuun saa varmaan alennusta täydestä noilla tuloilla, asumistukeakin voi hakea.

Yhteistyössä