Mitä torttuihin luumuhillon tilalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Mä laitan yleensä omenamarmeladia, meillä kun ei kukaan luumuhillosta tykkää. Mutta onko kukaan tehnyt jonkinlaista rahkatäytettä? Jossain olen syönyt joulutorttuja joissa oli rahkaa, ja haluaisin koittaa itse tehdä. Tarvitseeko rahkaan munaa ym kuten rahkapiirakkaan, vai voisiko vain laittaa nokareen marmeladia ja nokareen rahkaa sellaisenaan?

en ole testannut rahkajuttuja, mutta vadelma- ja appelsiinimarmeladia olen laittanut. kunhan laittaa niitä joita kuumennus ei haittaa x) toi rahkajuttu vois olla aika kiva. pitänee etsiä..

Paistonkestävää aprikoosimarmeladia tai appelsiinimarmeladia.

Nyt näytti olevan torttutäytteen vieressä samanlaisessa purkissa kaupan omena-kanelitorttutäytettä.

Meillä just eilen testattiin tuota suklaapalaa, eikä ihan toiminu. Mies ei tykkää perinteisistä luumumarmeladitortuista, joten pistettiin osaan suklaapala. Suklaa ei sulanut kunnolla, vaan tummui vaan päältä. Ajattelin kokeilla tässä joku päivä tehdä jonkinlaista jämäkkää suklaatahnaa tai vastaavaa, ehkä lopputulos olisi parempi. Tosin voi olla kiinni myös suklaasta. Meillä oli käytössä Fazerin sinistä ja tummaa.

Yhteistyössä