Mitä toivoisitte lahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vauvakutsujen järjestäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vauvakutsujen järjestäjä

Vieras
Hei, kaikki odottajat, etenkin loppusuoralla olevat. Järjestän ystävälleni vauvakutsut ja ostamme kimpassa vieraiden kanssa tulevalle äidille lahjoja.. Mitä itse haluaisitte lahjaksi? Hänellä on jo aika paljon vauvanvaatteita, joten niitä en välttämättä halua ostaa. Mikä olisi mieluista ja ehkä tarpeellistakin?

Kiitos vastauksista! :)

Joo, jotain itselle eikä välttämättä niinkään vauvalle. Vauvantarvikkeita kun tulee ostettua itsekin, eikä kannata ostaa mitään jos ei ole varma ettei lahjan saajalla jo ole sellaista. Eli just joku hemmottelulahjakortti, tai vaikka lahjakortti ravintolaan (jos vauvakutsut ovat ajoissa ennen laskettua aikaa, että ehtii käyttämään lahjakortin ennen vauvan syntymää - syntymän jälkeen ei ehkä ihan heti ehdi mihinkään...)

Jos haluaa kuitenkin ostaa jotain lapselle(kin), yksi kiva musta on muumilusikat. Maailman parhaan mallinen lusikka nimittäin lapselle ja teelusikkakoko hyvä pienelle ja käyttöikä tosi pitkä, ihan ikuinen sitten teelusikoina. Ja niitä saa tosi näteissä pakkauksissa eli on hieno lahja. Ja suomalaisiakin!

Muumimukit ja lautaset on kivoja, niitä voi keräillä lisää aina, (vauvalle syntymälahjaksi vaikkapa kauden uutuus). Sitten äidille tietenkin kasvo-, jalka- tai hiushoidot hemmotteluksi (tai hieronta kipeille selkälihaksille, kannattaa tarkistaa hierojalta hierooko raskaana olevaa, kaikki meinaa ei pysty hieromapöytien erojen vuoksi). Sitten tietty kaikki tarpeellinen vauvalle mikä mahdollisesti auttaa tulevaa äitiä taloudellisestikin ajatellen, esim me ostettiin aikoinaan kaverille porukassa lahjakortti turvakaukaloa ajatellen, kun tiedettiin ettei sellaista vielä ole. Yleensäkin sellaista olisi itse kiva saada vauvakutsuilla lahjaksi mitä en itse raaskisi ostaa, siis hemmottelut tai lastentarvikeliikkeen lahjakortti, jolla voisin ostaa jotain kalliimpaa vauvalle mitä muuten tulisi ostettua. Pienenä lisänä voisi tietty mies porukka muistaa sitten isää selviytymispakkauksella (purkki tuttelia ja tuttipullo, pilttipurkki, vaippoja ja ehdottomasti puhelinmuistio missä auttavien ihmisten puhelinnumerot ja näiden uusien sairaanhoitaja puhelimien numerot)

Minä en toivoisi astioita ellei lahjan antaja tunne astiakaappiani tosi hyvin. Lähestulkoon kaikki lahjaksi saadut mukit ym. ovat päätyneet kiertoon tai vanhempien kaappeihin.

Itse haluaisin lastenlaulukirjan. Jonkun sellaisen, jossa on lauluja ja loruja vauvalle. Joko toivon sitä joltakulta ristiäislahjaksi tai sitten ostetaan sellainen itse.

Hei, kiitos kaikille tähän mennessä vastanneille, saa vastailla edelleen.. :)
Joo, en mä varmaan vielä astioita osta, heillä on itselläänkin kerättynä jo muumimukeja. Mutta etenkin tuo lastenlaulukirja kuulostaa sopivalle, eihän uusi äiti varmaan osaa mitään loruja ja lauluja vielä. Hemmottelulahjakorttiin meillä ei enää varmaan ole varaa, kun on jo kaikenlaista muutakin.. Mutta hyvä idea sekin!

Ostakaa äidille ja lapselle lahjaksi Pikku-Marjan eläinkirja. Ainakin mulla on siitä mukavia muistoja jo omasta lapsuudestani, kun äiti luki sitä ensin minulle ja sitten pikkusiskolleni. Kirja oli itse asiassa jo äitini peruja omalta lapsuusajaltaan. Osaan tosi monta runoa vieläkin kirjasta ulkoa (ja niin osaa äitini ja pikkusiskonikin), vaikka en ole lukenut kirjaa vuosikausiin. Tosin sain siitä uuden painoksen muutama vuosi sitten joululahjaksi ja tulen varmasti lukemaan sitä tulevaisuudessa omallekin lapsukaiselle. Myös Elsa Beskowin kirjat ovat todella kauniita ja niitä toivoisin itse saavani ja tulen varmasti myös itse niitä ostamaan. Jotenkin nuo vanhat kirjat ovat minusta houkuttelevampia kuin uudet.

Itse olin iloinen kun sain lahjakortin kauneussalonkiin (jalkahoito oli suunnitteilla), mutta niin vain on jäänyt käyttämättä kun ei malta kotoa lähteä. Käytän lahjakortin varmaan anopin ja äidin äitienpäivälahjoihin :/ Sen sijaan olisinpa tullut vihjanneeksi siivouslahjakortista. Koti on mullin mallin eikä riitä jaksuja ikkunanpesuun ja muuhun raskaampaan kevätsiivoukseen. Ikkunan- ja matonpesu apu tulisi hyvään rakoon :)

Mulle pidettiin vauvakutsut ja voin sanoa että se oli aivan ihana yllätys! Siskoni oli kutsunut kaikki hyvät ystäväni plus mieheni äidin ja siskon. Oma äitini oli loihtinut mielettömät herkut ja sain myös aivan ihania lahjoja, suurin osa tietysti vauvalle mutta yhdeltä ystävältäni sain L'Occitanen tuotteita ihan itselleni. Oli niin mielettömän ihanaa tavata kaikki ystäväni, se todella piristi mieltä pitkäksi aikaa, varsinkin kun aloin olla jo aika kypsä odotteluun ja kotona istuskeluun.
Lahjoilla ei mielestäni ole niin väliä, pääasia on ystävysten kesken vietetty aika ja maittavaa suuhunpantavaa! Ja parasta kaikessa on, jos pystyy pitämään vauvakutsut salaisuutena ja yllättämään tulevan äidin :)

Toi siivousapu yms.kuulostas kyllä mukavalta lahjaidealta...uskon et moni ois siitä onnellinen.
ja tosiaan laulu tms.kirja on varmasti kanssa mukava...ei sitä niitä lapsuuden lauluja oikein enää muista.

Voi, olisipa itsekin kiva päästä vauvakutsuille :). Listassa olikin jo hyviä ideoita... itse kyllä voisin VAUVAkutsuille viedä jotain nimenomaan vauvalle, esim. kestovaippoja (ellei tuleva äiti ole niitä vastaan), puklurättejä (niitä on aina liian vähän!), sukkia vauvalle...
Äidille sopisi perinteisten hemmottelujen lisäksi myös vaikka lupaus viedä leffaan, lupaus lapsen vahtimisesta, lupaus lähteä kaveriksi kuntosalille...

Mustakin se yhdessäoleminen/kaverien tapaaminen on tärkeintä, mutta ihan kiva on saada jotain pieniä lahjojakin. Vauvalle näitä lahjoja kyllä tulee syntymän jälkeen, joten musta on kiva, että nimenomaan äitiä muistetaan. Hänellehän niistä muistotkin jäävät.

Yhteistyössä