Mitä töitä teitte (teette) opiskeluaikoina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siivosin Prismaa :D Oli ihan unelmatyö opiskelijoille. Iltaan tarvittiin aina kolme siivoajaa ja meiltä oli about 10 henkilöä, jotka jakoi työvuorot keskenään. Toiset otti vaan 1 illan viikossa, toiset sitten 5 iltaa viikossa. Itse sai päättää, mitkä päivät ottaa. Tykkäsin ja nautin, lisäksi sai bonuksena syödä mahan täyteen pasteijoita ja viinereitä illan aikana :D

Sitten 3. vuoden jälkeen olin myös kesäisin töissä oman alan hommista siitä eteenpäin joka kesä, joskus syksyn ja talvenkin, jos opinnot antoi myöden. Silti jatkoin siivoamista silloin tällöin.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä;27944350:
Mikä tekee ihmisestä noin käsittämättömän huomionkipeän? Tapahtuiko sun lapsuudessa jotain ikävää? :(

Mitä hittoa? Onko kaikki huomionkipeitä, jotka tekee aloituksia? :D Niitä siis sivut täynnä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä;27944350:
Mikä tekee ihmisestä noin käsittämättömän huomionkipeän? Tapahtuiko sun lapsuudessa jotain ikävää? :(

Mikä tekee ihmisestä noin ilkeän? Tapahtuiko sun lapsuudessa jotakin ikävää? Tai ei, kuulostat vain todella kateelliselle ihmiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Pöyristynyt;27944418:
Mikä tekee ihmisestä noin ilkeän? Tapahtuiko sun lapsuudessa jotakin ikävää? Tai ei, kuulostat vain todella kateelliselle ihmiselle.

No mä en kyllä tajua sun logiikkaa yhtään t. satunnainen lukija

kirjoitin koulukirjoja pistekirjoitukselle. ihanaa hommaa monella tapaa vapaudessaan, mutta aivan mahdottoman yksinäistä. tein sitä kymmenisen vuotta, ja lopussa olin aivan uupunut ja turhautunut. kerran meille freelancereille järjestettiin tapaaminen sinä aikana. palautetta työstä ei saanut minkäänlaista vaikka useimmiten lopputuotteella oli yksi ainoa käyttäjä.

viimeisenä keväänä aloin ihmetellä mahtaako tätä kirjaa kukaan edes käyttää vai olenko kuvitellut koko jutun, ja alkoi tuntua että olen vankilassa. lisäksi palkkataso pääsi jotenkin tipahtamaan laman yhteydessä eikä nostopaineita tainnut olla kun tietokoneet tekivät tuloaan ja meitä ei enää tarvittu yhtä paljon. ja kun lama iski ja koulut eivät yllättäen tilanneetkaan uusia kirjoja, kukaan ei meille kertonut tilanteesta ennen kuin aloin kesäkuussa ihmetellä miksei ole tullut töitä. olin siis jäänyt työttömäksi ilman että edes tiesin asiaa.

sen jälkeen istuin ilmoituskirjoittajana hyvähenkisessä opiskelijaporukassa, ja vaikka välillä sai huhkia ihan tosissaan, niin rauhallisempina päivinä seura teki todella hyvää. silloin vasta oikein tajusin mitä olin menettänyt niinä yksinäisinä vuosina.

Opiskelenhan mie vieläkin, nuo aiemmat siis päällekkäin 2,5-vuotisen amk-taipaleen aikana. Nyt oon vakkariduunissa pankki-, rahoitus- & vakuutusalalla. Opiskelen viel vähä aikaa maisteriks. Sain huimat 88 % (distinction) esseestä eilen. Olin varma, ettei mee ees läpi, kun voin niin kehnosti sitä tehdessä.

Opiskellessani suurtalouskokiksi tein osa-aikaasta työtä baaris ja yhtenä kesänä olin sellutehtaalla siivoamas. Lähihoitajaopintojen aikana oon edelleen tehny töitä baaris ja jonku verran sijaasuuksia hoitoalalla. Ny on turha haaveilla sijaasuuksia hoitoalalle koska sijaaskielto kestää maaliskuuhun asti. Toukokuulle voinki sitte hakia jo kokopäiväästä työtä hoitoalalle koska oon silloon lähihoitaja.

Ekat yliopisto-opiskeluvuodet tein tarjoilijan töitä pari-kolme kertaa viikossa, sitten kesäisin oman alan töitä. Taisi olla 3. tai 4. opiskeluvuosi kun pääsin yhteen kulttuurialan järjestöön yliopistoharjoittelun jälkeen "oikeisiin" töihin, sinne sitten jäin vuodeksi vakityöhönkin kesken opintojen. Ja sen jälkeen sitten olen ollut töissä aina oman alan suunnalla.

Olin lahjatavaraputiikissa, kun kyllästyin, vaihdoin kahvilaan. Sitten kyllästyin asiakaspalveluhommiin ja rupesin moderoimaan nettisivuja. Se oli mukavan vapaata hommaa, ja töitä pystyi tekemään kotoa käsin. Oman alan keikkoja tein myös koko opiskeluajan ja viimeiset pari kesää tein vain oman alan kesätöitä.

En ole tehnyt mitään töitä, enkä varmaan kesätöitä kummempia rupea tekemään ellei loppuvaiheessa ala siihen sivuun tulemaan oman alan töitä, en kyllä haluaisi pitkittää opintoja.

Yhteistyössä