Mitä töitä teitte (teette) opiskeluaikoina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Mitä töitä olette tehneet samalla, kun olette opiskelleet jossain korkeakoulussa tms.? Ennen kuin olette hankkineet oman alan työkokemusta. Mä olen nyt tehnyt sijaisuuksia (Naantalin) päiväkodeissa ja hain just sijaiseksi myös Turun päiväkoteihin ja kerhoihin. Välillä olen hyllyttänyt rautakaupassa yms. mutta enemmän tykkään noista päiväkotitöistä kuin kaupan ja ravintola-alan hommista, joita tein etenkin lukion jälkeen.

Miten muilla?

Pitäiskin muuten kipinkapin hakea kesätöitä, kun pk-töitä harvoin saa kesällä. Olen Naantalin sijaislistalla ja kohta ehkä Turunkin, mutta tuskin kovin paljon töitä löytyy kesällä.

olin kahdessa oman alan yrityksessä 4 kesänä, ensin työmiehenä ja sitten toimihenkilönä

loppuaikoina opetin nuorempia opiskelijoita semmosessa labratöitä sisältävässä kurssissa

Opiskelen terkkariksi 2. vuotta, teen lähihoitajan sijaisuuksia vanhainkodissa. Kevään jälkeen mulla on kasassa sen verran opintopisteitä, että voin alkaa sijaistaa sairaanhoitajia, ja mut on jo ''varattu'' vanhainkodille lomittamaan sairaanhoitajia kesällä.

Keikkatyöläisenä kaupoissa, vakkarina kaupassa hyllyttäjänä, videofirmassa, sairaalaan keikkoja perushoitajana. Hmm.. Siinä ne varmaan. Mulla oli sellaisia 10-20h sopimuksia, eli iltoja/viikonloppuja.

Teen kaupan kassaa vaihtelevasti (rahatilanteen mukaan), kesällä sitten muuta, esim. täksi kesäksi aion ahvenanmaalle jollekin leirintäalueelle tai kahvilaan/ravintolaan.

Mä aloitin jo ysillä satunnaiset viikonloppuhommat kaupassa. Lukion alettua olin joka viikonloppu ja kaikki lomat töissä. Viimeisenä kesänä ennen valmistumista olin ekan kerran oman alan töissä, mutta siltikin vielä osan kesää kaupassa. Niin kauan roikuin siellä kaupassa, että kun mä valmistuin toukokuun lopussa, mun työsopimus kaupassa päättyi siihen.

Lukiossa olin kaupassa kassalla ja myymälän puolella. Kun aloitin th-opinnot niin aloin tekemään keikkaa ja kesäduunia ensin lähihoitajana ja opintopisteiden riittäessä sairaanhoitajana terveyskeskuksen vuodeosastolla ja vastaanotolla.

Lukion eka luokasta lähtien, noin 6 vuotta yhteensä, olin yhdessä siivousfirmassa. Toimistosiivousta. Ja sitten kun pääsin opiskelemaan, niin aloin tehdä oman alan töitä (vuoden opiskelun jälkeen). Noin vuoden ajan tein siivousta ja oman alan töitä molempia.

En mitaan, silloin oli syvin lama (92-95) ja edes hoitoalalla jota opiskelin (sh) ei ollut tyopaikkoja opiskelijoille, valmiilla sairaanhoitajillakin oli monilla vain lyhytta patkaa. Tyollistyin kylla valmistuttuani onneksi heti eika tyottomana tarvinnut olla yhtaan. Olin onnekas, opiskelutovereita oli tyottomanakjn.

Lukioaikana touhusin ratsastusterapia-avustajana.

Nyt AMK-aikana ajan invataksia. Sitten kun saan oman alan (th) sijaisuuksia ym. tehdä niin niitä sitten myöskin. Toi auton pyörittäminen on sen verran hauskaa etten siitä luovu valmistuttuanikaan :)

tein lähihoitajan sijaisuuksia ensimmäiset 2vuotta opiskellessani sairaanhoitajaksi, viimesellä vuodella kun oli tarpeeks opintopisteitä pysty tekemään jos sairaanhoitajansijaisuuksia

Mä olen lukioaikana pitänyt varhaisnuorten kerhoja. Kesätöissä olin r-kioskilla ja elannossa.

Kun rupesin opiskelemaan ammattiini myin kenkiä, työskentelin osa-aikaisena varhaisnuorisotyöntekijänä. Olin töissä sitten kesäisin mm. pörssisihteerinä, palkanlaskijana ja harjoitteluni tein ohjelmointiharjoittelijana.

Lajitellut postia, lajitellut joulukortteja, ollut elintarvikeliikkeessä pakkaajana, toiminut koirahoitajana, siivonnut yksityiskoteja, toiminut taiteilijan assistenttina, ollut kahdessa museossa inventoijana. Pisimmät pestit ovat olleet postissa(2v) ja elintarvikepakkaajana (7v).

Yhteistyössä