mitä tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija!!

Vieras
eli mitä tekisitte jos olisitte raskaana ja mies sanoisi ei?Itse en haluaisi keskeyttää vaikka järki sanoo muuta!Meillä on jo ennestään 2 pientä lasta (alle 3v)Olemme siis jo päättäneet(tai mies on)että keskeytetään koska on muutenkin niin rankkaa ja rahatilanne aika huono!ja en tiedä kestäisikö meidän suhdekaan kolmatta lasta!Tulin raskaaksi "vahingossa"!!tämä on niin vaikeaa kun itse haluaisi mutta ei sitä päätöstä kuitenkaan voi yksin tehdä koska toinen eri mieltä!

En osaa sanoa muuta neuvoa, kuin mieti kumman päätöksen kanssa pystyt elämään? Ja onko päätös todellakin teidän yhteinen päätös vai miehen? Jos vain miehen, niin pystytkö seisomaan tämän päätöksen takana ilman, että katkeroidut miehellesi ja kannat häntä kohtaan vihaa siitä...

Ja toi rahapuoli..Itse olen 6 lapsisesta perheestä ja raha oli todella tiukalla, koska molemmat vanhemmat on pienituloisia. Tiukkaa varmasti vanhemmilla oli, mutta selvitty on :)

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija!!:
eli mitä tekisitte jos olisitte raskaana ja mies sanoisi ei?Itse en haluaisi keskeyttää vaikka järki sanoo muuta!Meillä on jo ennestään 2 pientä lasta (alle 3v)Olemme siis jo päättäneet(tai mies on)että keskeytetään koska on muutenkin niin rankkaa ja rahatilanne aika huono!ja en tiedä kestäisikö meidän suhdekaan kolmatta lasta!Tulin raskaaksi "vahingossa"!!tämä on niin vaikeaa kun itse haluaisi mutta ei sitä päätöstä kuitenkaan voi yksin tehdä koska toinen eri mieltä!

Mikä on "vahinko" ?

jos teillä 2 jo ennestaan on pieniä ni niiltä varmaankin on jäljellä vauvalle kaikki tarvittava...lisäks lapsilisää saatte uudesta tulokkaasta joten en usko että rahallinen tilanne sen huonommaks menee kummiskaa. jaksaminen on toinen juttu mutta ailtikin mieti asiaa ihan itsesikin kannalta jos et aborttiin ole valmis niin miten paljon sen tekeminen vaikuttaa sun mielialaasi. älä kummiskaa anna toisen painostaa siihen.

Älä anna miehen yksin tehdä tuollaista päätöstä!!!Äläkä anna vaikuttaa sinun päätökseesi!!Enkä kyllä usko että konkurssiin jouduttu!Meillä on 5 lasta joista vanhin täytti nyt 7v ja ei olla miljonäärejä mutta toimeen on tultu...

Älä anna miehen yksin tehdä tuollaista päätöstä!!!Äläkä anna vaikuttaa sinun päätökseesi!!Enkä kyllä usko että konkurssiin jouduttu!Meillä on 5 lasta joista vanhin täytti nyt 7v ja ei olla miljonäärejä mutta toimeen on tultu...

Mieti asiaa tarkkaan, jommalle kummalle puolelle se vaaka sitten kallistuu. Itse en tekisi aborttia vaikka mies sitä vaatisi. Menoja uudelleen sovittamalla ja kuluja karsimalla pärjää pienimmilläkin tuloilla.

Siis olemme käyttäneet kondomia ehkäisynä, mutta kerran sitten keskeytettyä yhdyntää joka sitten johti raskauteen! :( Tiedän että varmasti sitä jotenkin pärjättäisiin, mutta en saa mitenkään miehen päätä kääntymään!aikakin on jo varattuna sairaalaan ,mutta EN haluaisi :( tämä on yhtä tuskaa!Mies vain sanoi että jos et tee aborttia niin talo lähtee myyntiin ym että ei pärjätä!

Se on naisen päätös. Mies ei lasta kanna, eikä synnytä, joten hän ei saa sinua mihinkään pakottaa. Sen on aina oltava oma päätös, teki miten päin tahansa. Ratkaisua katuu, jos se ei ole oman mielen mukainen.

Jos mä vastaan ihan siihen kysymykseen että mitä mä tekisin niin mä en keskeyttäis, mies sais sitten lähteä jos haluaa. Meillä on nyt se tilanne et mun on oltava ainkain tää kierto ilman pillereitä, kun menkat jäi kokonaan pois pillereiden kanssa. Mies ei tykkää käyttää kortsua ja sai vielä kunnon ihorikkoja siitä kun kerran käytettiin, nyt mennään sitten kekseytyksellä. Mä tein meihelle hyvi nselväks ettei ole mikään varma ehkäsykeino ja että mä en aborttia tee jos raskaaks tuun. Toisen olis tarkotus synytä vasta kun mulla on koulu kolmen vuoden kuluttua loppu.

Sun täytyy vaan miettiä mitä sä itse haluat. Jos teet abortin vaan miehen mieliks niin saatta kyllä parisuhde siihenkin aika äkkiä kaatua. Sä elät sen päätöksen kanssa lopunelämääs, eikä sulla periaatteessa ole mitään takuita siitä että ootte miehen kanssa yhdessä lopunelämää vaikka tekisit niin kun mies haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija!!:

Tää on tiedän päätös, ei meidän. Moralisoijia löytyy aina. Omia voimavaroja kannattaa miettiä. Ehkäisy pitää olla kunnossa, joten suosittelen esim hormonikierukkaa.

Mä OLIN raskaana, mies sanoi ei, minä sanoin kyllä.
Sanoin miehelle, että vaihtoehtoja on kaksi: elämme kaikki yhdessä nelihenkisenä perheenä, tai hän elää jossain muualla kahden lapsen etä-isänä ja minä kahden lapsen yh:na.
Mies ymmärsi ja hyväksyi asian, ja oli todella onnellinen isukki sitten kun kuopus syntyi :)
Raskaus vaan tuli yllätyksenä/shokkina sekä miehelle että minulle.

Jos et halua aborttia, et sitä myösään tee. Mies on tiennyt riskin harrastettuaan keskeytettyä yhdyntää ja nyt on aika kantaa vastuu tuosta riskistä. Sinä joudut elämään päätöksesi kanssa lopun elämääsi joten älä tee tällaista ratkaisua vasten tahtoasi.
Nainen päättää omasta kehostaan ja mies tietää riskit. Jos mies ei todella lapsia halua, hankkikoon sterilisaation tai huolehtikoon vähintäänkin viimeisen päälle ehkäisystä.

Vaikka rakastan miestäni, niin tärkeämpää mulle on se, että teoista kannetaan vastuu. Jos ihmiselämä on saanut alkunsa, ei minusta olisi aborttia tekemään. Eli jos ei mies myöntyisi järkipuheelle, niin sitten varmaan jatkaisin elämää ilman miestä. Mutta päätös on sinun. Sen vain sanon, että jos olet yhtään epävarma, niin mieti vielä ihan rauhassa, äläkä hätiköi.

Vaikka rakastan miestäni, niin tärkeämpää mulle on se, että teoista kannetaan vastuu. Jos ihmiselämä on saanut alkunsa, ei minusta olisi aborttia tekemään. Eli jos ei mies myöntyisi järkipuheelle, niin sitten varmaan jatkaisin elämää ilman miestä. Mutta päätös on sinun. Sen vain sanon, että jos olet yhtään epävarma, niin mieti vielä ihan rauhassa, äläkä hätiköi.

Yhteistyössä