Mitä tekisitte vastaavassa tilanteessa?

No joo, mutta sitähän se on. Toiset odottaa nätisti että yksi pääsee mäen ylös.
Häiritsee, estää, kiusaa? Tämä terrorisoimisen käyttäminen ylenmäärin on samalla tapaa ärsyttävää, kuin se että sanotaan kaikesta, että se on sairasta. :D Mutta ymmärrän kyllä mistä tässä alunalkaen on kyse. On muuten kiva, kun lunta viimein tuli, teillekin sinne "etelään" :D Monta kertaa olen katsonut, että jaaha, kun Kirri on ohitse keskustaan päin, lunta ei ole enää, vaikka meillä vähän pohjoisempana on.

Oisin käskeny lapseni odottaa, että toinen on ylhäällä jos ei muu auttanu. Ei ois ollu meille ongelma tuo. Sillon meidänkin lapset ois kiivenny mäkeä ylös tasan siitä mistä huvittaa ja toinenkin lapsi ois saanu odottaa.

[QUOTE="äiti";25387914]Oisin käskeny lapseni odottaa, että toinen on ylhäällä jos ei muu auttanu. Ei ois ollu meille ongelma tuo. Sillon meidänkin lapset ois kiivenny mäkeä ylös tasan siitä mistä huvittaa ja toinenkin lapsi ois saanu odottaa.[/QUOTE]

Näinhän me tehtiinkin. Aina joutuivat muut odottamaan, että yksi pääsee ylös.

Olisi ollut aivan järjen köyhyyttä antaa muidenkin kiivetä ylös "mistä sattuu" ja muiden odottaa, koska lapsia oli tosiaan paljon ja vain tämä yksi ei osannut sääntöjä.

Meillä oli taasen mummo murusensa kanssa pulkkamäessä ja huusi vihaisena muille mäkeä laskeville, kun oma pieni oli laskuvuorossa. Ok, välillä ihan syystäkin kun osa lapsista aina unohtui ihmettelemään sinne alarinteeseen.
Hulvatonta tässä oli se, että mummo itse sitten joka kerta käveli pitkin rinnettä alas sen oman hoidokkinsa perässä ja jäi ihmettelemään sinne rinteesseen ja oli loukkaantunut kun muut muksut huusivat, että mene itse pois alta. :D

[QUOTE="äiti";25387914]Oisin käskeny lapseni odottaa, että toinen on ylhäällä jos ei muu auttanu. Ei ois ollu meille ongelma tuo. Sillon meidänkin lapset ois kiivenny mäkeä ylös tasan siitä mistä huvittaa ja toinenkin lapsi ois saanu odottaa.[/QUOTE]

No ehkä se ois oppinu kun ois joutunut itsekin odottamaan, että 15 lasta vuoronperään kiipeää mäkeä ylös ;)

Minkäs teet, vastaavia tilanteita kun tulee väistämättä esiin missä tahansa - olipa sitten taustalla suora väliinpitämättömyys tai sitten esim. kielimuuri, kuten teillä. Mutta en mä terroristiksi lähtisi kuitenkaan nimittelemään saati kiehumaan kiukusta ja rypistämään otsaa tärviölle moisesta asiasta - jos ei opastuksesta/sanomisesta huolimatta mene asia perille, niin pitäisin omalta osaltani huolen siitä, ettei oma lapseni, eikä sivussa toki toisenkaan, tahallaan menisi malttamattomuuttaan törmäilemään ja päälle laskemaan sekä suurempaa vahinkoa aiheuttamaan - saati laittaa vahinkoa kiertämään. Se ei vaikuttaisi myöskään vastuullisen aikuisen toiminnalta.

Ja - kyse kuitenkin loppujen lopuksi melkoisen ohimenevästä hetkestä. Kuitenkin. Onko se nyt niin iso paha malttaa mielensä ja opettaa odottamista, kärsivällisyyttä? Opetustilanne parhaassa mahdollisessa tapauksessa kaikille osapuolille :).

Yhteistyössä