mitä tekisitte vastaavanlaisessa tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja autoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

autoilija

Vieras
Eli siis,olin autolla liikenteessä,keskusta-alueella jossa 40km/h rajoitus.Kyydissä minulla 2v lapseni ja itse olen rv 31.Huomasin jo pitkän matkan päässä et oikealta on tulossa auto joka tulee kovaa.Hiljensin entisestään kun näytti että auto tulee päälle.Muutama metri ennen risteystä tämä toinen auto jarruttaakin,mutta auton keula tuli ajokaistalle jota minun piti väistää toisen kaistan kautta.Siinä sitten menin näyttämään sille kuskille keskisormea(joo tiedän,tosi kypsää).Tää kuskihan siitä oikein riemastu,ajo niin lähellä minua etten uskaltanu tehä kovia jarrutuksia.Käännyin sitten hiljaisemmalle tielle jota kautta pääsin kotiin,niin yhtäkkiä tämä toinen auto ajoi minusta ohi ja pysäytti auton minun eteeni.Sieltä nousi sellanen about 35v oleva mies,ihan oli jonkun rikollisen näkönen ja se tuli huutamaan siihen auton viereen että täytyykö katkasta sormi irti?!Näytti vielä oikeen miten sen tekisi...Laitoin ovet heti lukkoon ku nousi omasta autosta.Minä säikähdin niin että purskahdin itkuun ja lapseni säikähti myös joten hänkin itki.Pienen hetken se äijä siinä seisoi ja sitte meni takas omaan autoonsa ja lähti menojaan..Mitä minun kannattaisi tehdä?Vieläkin tärisyttää..:(

kun olin lapsi ja olin serkun perheen kyydissä autoilemassa, niin joku mies teki ihan samalla tavalla, mutta hänellä oli vielä puukko mukanaan kun tuli auton viereen räyhäämään.. pikkutyttönä tietysti säikähdin ihan hirveästi.
onneksi serkkuni tajusi ottaa rekkarin ylös ja mentiin poliisiasemalle tekemään ilmoitus. ja kyseisestä herrasta oli tullut muitakin samantapaisia ilmoituksia.
toivottavasti et joudu uudestaan kokemaan samaa.!!

Alkuperäinen kirjoittaja saman kokenut:
Poliisilaitokselle mars.Mies teki laittoman uhkauksen!!Säälittäviä tollaset jotka tulee naisille uhittelee!!

Ja taas saisi reinikaiset lisää turhaa työtä. Alan kohta ilmoittelemaan pyöräilijöistä, jotka eivät näytä suuntamerkkiä ja valvon päivittäin kyselemällä, onko poliisi edennyt tutkinnassaan.

Siis tarkotin että tää mies joka tuli auton vierelle huutaaman tarviiko katkasta sormi irti,se teki siinä laittoman uhkauksen.Miusta keskisormen näyttämisessä ei mitään pahaa,tulee sitä ihekkii näyteltyy...

Käsimerkin näyttö tuollaisessa tilanteessa lienee täysin luonnollista, kun siis säikähtää, vaikkei se olisikaan fiksua, miehen käytös taas on tosi sairasta ja toivottavasti sait rekkarin ylös, ilmoittaisin ilman muuta poliisille. Oliko miehellä tautuoidut kasvot, liikuitko P-K:n alueella?

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
No kannattaa varmaan jättää ens kerralla näyttämättä sitä sormea.
Näin.

Jos ei ole pokkaa viedä hommaa loppuun saakka, ei kannata lähteä uhoamaan.
Mihin loppuun? Saunan taakse? Alkutilanteessahan se toinen autoilija ajoi väärin (jos oli kolmion takana), ja itse olisin ehkä tyytynyt tööttäämään kevyesti. Käsimerkki ok, tajuaapa ajaneensa huolimattomasti. Siitä ei ole syytä kimpaantua.

En liikkunut p-k:n alueella,mutta sain rekkarin ylös ja mieheni selvitti että tämä kyseinen herra asuu helsingissä.En katsellu niin tarkkaa sitä miestä,mutta musta huivi päässä ja tummat hiukset poninhännällä,käsissä oli ainankii tatuointeja..

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Kasva aikuiseksi. Ne käsi merkit oikeesti on lapsellista touhua. Sinunä olisin hiljaa ja unohtaisin jutun. Korkeintaan itseäsi voisit opettaa käyttäytymään

Kannattaisikohan sinunkin kasvaa? Luehan vielä kertaalleen kirjoituksesi...

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Näin.

Mihin loppuun? Saunan taakse? Alkutilanteessahan se toinen autoilija ajoi väärin (jos oli kolmion takana), ja itse olisin ehkä tyytynyt tööttäämään kevyesti. Käsimerkki ok, tajuaapa ajaneensa huolimattomasti. Siitä ei ole syytä kimpaantua.

No ei sitä minnekään saunan taakse tarvitse lähteä raijaamaan viedäkseen homman loppuun saakka.

Ihan tarkoitin sitä että jos näytän jollekin keskisormea niin olen siinä kohtaa varsin tietoinen siitä että se toinen saattaa hyvinkin siitä hermostua ja toimia sen mukaan. Tämä maa kantaa päällänsä jos vaikka minkämoisia ihmisiä, se kannattaa ottaa huomioon siinä kohtaa kun rupeaa kansainvälisiä käsimerkkejä tuntemattomille esittelemään.

Tässä kohtaa se asian loppuunvieminen tarkoittaisi sitä, että nousisin sieltä autosta ulos ja huutaisin äijälle takaisin niin että naapurikyläkin sen kuulisi, enkä siis suinkaan alkaisi parkumaan ja heittäytyisi sen jälkeen marttyyrilinjalle.

Minkälainen ÄITI näyttelee keskisormea TIETÄEN että siitä voi seuraamuksia tulla, kuten ap:lle nyt tuli. Mielestäni on ap:n ihan oma vika että lapsi säikähti. Tältä oltaisiin vältytty jos ap olisi pitänyt sen sormensa kurissa.

Tekikö se miesautoilija oikein? No ei helvetissä, mutta kun tiedossa on se, että tuollaisia tapauksia on olemassa niin eikö tällaisia konflikteja sitten kannattaisi välttää VARSINKIN jos omat lapset ovat paikalla?

Alkuperäinen kirjoittaja saman kokenut:
Poliisilaitokselle mars.Mies teki laittoman uhkauksen!!Säälittäviä tollaset jotka tulee naisille uhittelee!!

Ahaa, mutta naiset saa tehdä mitä vaan?

Siitähän just oli kyse, joo :headwall: :headwall:

No mun mielestä on ihan turha odottaa muilta asiallista käytöstä, jos ei itse siihen kykene.

Ootteko oikeesti noin kapeekatseisii?Jumalauta jos oma ja lapsen terveys on jo siin vaihees vaaras ku ei tiiä tuleeko se sieltä kylkee vai ei ni mitä itte tekisitte siin vaihees?Ja niikun joku tossa sano et on siltä mieheltä säälittävää toimintaa,ni minusta sitä se juuri on jos näki selvästi lapsen takapenkil ja minun raskausvatsan.Mutta kuitenkin,soitin poliisille ja mies teki laittoman uhkauksen.Joten lähden tekemään rikosilmoituksen...

Alkuperäinen kirjoittaja autoilija:
Ootteko oikeesti noin kapeekatseisii?Jumalauta jos oma ja lapsen terveys on jo siin vaihees vaaras ku ei tiiä tuleeko se sieltä kylkee vai ei ni mitä itte tekisitte siin vaihees?Ja niikun joku tossa sano et on siltä mieheltä säälittävää toimintaa,ni minusta sitä se juuri on jos näki selvästi lapsen takapenkil ja minun raskausvatsan.Mutta kuitenkin,soitin poliisille ja mies teki laittoman uhkauksen.Joten lähden tekemään rikosilmoituksen...

Juu onneks olkoon vaan. Ajattelepa jos se toinen autoilija otti sun rekkarin ylös. Kyllä taitaa olla teidän oven takana alta aikayksikön kun kuulevat että teit rikosilmoituksen.
Väärinhän se teki mutta ei sunkaan olisi pitänyt provosoitua näyttään keskaria. Vai itsekö et koskaan tee yhtään väärää liikettä autoillessasi?

Siis mitä vittua. Oli lapsellista tai ei, niin kyllä ap oli "oikeutettu" ilmaisemaan tympääntymisensä herran ajotaitoja kohtaan. Ja ei todellakaan ollut ap:n vika, että lapsi säikähti vaan tämän sekopää ukon. Onneksi pistit ovet lukkoon.

Näin.

No ei sitä minnekään saunan taakse tarvitse lähteä raijaamaan viedäkseen homman loppuun saakka.

Ihan tarkoitin sitä että jos näytän jollekin keskisormea niin olen siinä kohtaa varsin tietoinen siitä että se toinen saattaa hyvinkin siitä hermostua ja toimia sen mukaan. Tämä maa kantaa päällänsä jos vaikka minkämoisia ihmisiä, se kannattaa ottaa huomioon siinä kohtaa kun rupeaa kansainvälisiä käsimerkkejä tuntemattomille esittelemään.

Tässä kohtaa se asian loppuunvieminen tarkoittaisi sitä, että nousisin sieltä autosta ulos ja huutaisin äijälle takaisin niin että naapurikyläkin sen kuulisi, enkä siis suinkaan alkaisi parkumaan ja heittäytyisi sen jälkeen marttyyrilinjalle.

Minkälainen ÄITI näyttelee keskisormea TIETÄEN että siitä voi seuraamuksia tulla, kuten ap:lle nyt tuli. Mielestäni on ap:n ihan oma vika että lapsi säikähti. Tältä oltaisiin vältytty jos ap olisi pitänyt sen sormensa kurissa.

Tekikö se miesautoilija oikein? No ei helvetissä, mutta kun tiedossa on se, että tuollaisia tapauksia on olemassa niin eikö tällaisia konflikteja sitten kannattaisi välttää VARSINKIN jos omat lapset ovat paikalla?

En voi ku peesata. Kannattais oikeesti itekin miettiä miten toimii. Mitään fyysistä vahinkoa ei kenellekään sattunut ja henkisetkin oli kovin vähäisiä. Mieskuski suuttui, sinä ja lapsesi pelästyitte. Tasapeli sanoisin. Älytöntä vetää poliisia mukaan tällaseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ilmoita poliisille. Onhan tuossa ylinopeus, uhkailu, ja ilmeisesti jonkinlaisen vaaratilanteen tapaisen saanut aikaiseksi ajotyylillään.

Ylinopeuden ja vaaranaihettamisen toteamiseen tarvittais varmaan muitakin todistajia, ku ylireagoiva aapee...

Mistä te tiedätte vaikka ap tekisi suuren palveluksen yhteiskunnalle tekemällä rikosilmoituksen?Mielestäni kenenkään ei tarvisi niin paljon suuttua yhdestä sormesta että rupee uhkailemaan sormen menetyksellä?Vai ootteko eri mieltä?