Mitä tekisitte? (työkaveri)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
silloin kun otin asian puheeksi tän työkamun kanssa hän kuittas puhuneensa huumorilla. Ei tosissaan. Musta vaan tuossa ei enään oo mitään hauskaa.

Jos kysyy että mikä hätänä, vieläkö mökötät siitä vitsitä (tms) niin sanot että sun mielestä se ei ollut hauskaa ja olet menossa työpaikalle. neutraalilla äänellä.

"ongelma" on vain se, että (liioteltuna) sanonko huomenta, kysynkö miten loma on mennyt vai olenko vain hiljaa. Tosiaan eri linjalla ollaan, että pakko ei oo olla "tekemisissä".

Minun neuvoni on että käyttäydyt normaalisti, asiallisesti ja kohteliaasti. Tervehdit ja vaihdat pari sanaa mikäli toinen vaikuttaa olevan juttutuulella. Sitten painutte töihinne. Jos tuo p***npuhuminen selän takana toistuu, niin sitten yhteyttä esimieheen.

no tää on helpompi sanoa kuin tehdä. Mutta itselläni toimii se, että on yliystävällinen. Siis oikein reteesti ja hymyssä suin huomenet, päiväät ja iltaat! Toivotat oikein kauniisti aina hyvää ruokahalua ja kehut hänen eväitään. Ja jos hän haluaa vaikka tietoa sinulta (ei työasiaa) niin kysyt aina. Miksi haluat tietää ja hymyilet vaan koko ajan. Siis tää on tos helppo neuvoa, mutta vaikea toteuttaa. Itse yhden ihmisen kanssa olen joutunut näin toimimaan, ja hän on yhtäkkiä itse noloissaan, punastelee jne.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
"ongelma" on vain se, että (liioteltuna) sanonko huomenta, kysynkö miten loma on mennyt vai olenko vain hiljaa. Tosiaan eri linjalla ollaan, että pakko ei oo olla "tekemisissä".

Minun neuvoni on että käyttäydyt normaalisti, asiallisesti ja kohteliaasti. Tervehdit ja vaihdat pari sanaa mikäli toinen vaikuttaa olevan juttutuulella. Sitten painutte töihinne. Jos tuo p***npuhuminen selän takana toistuu, niin sitten yhteyttä esimieheen.

Tää on se aikuismainen tapa toimia.

ok sanon ainakin huomenta. Katotaan sitten miten hän reagoi. Jos rupee riitaa haastaan asiasta "haen" työnjohtajan avuksi. Jospa se jotenki menis. Kiitos kaikille vastanneille!

Yhteistyössä