mitä tekisitte tilanteessani??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen parisuhteessa, hyvin hataralla pohjalla keikkuvassa sellaisessa! Olemme olleet 10v yhdessä, kaksi lasta. Miehellä oli talvella salasuhde toisen naisen kanssa, mutta päätimme silti vielä yrittää.

Miehen panostus parisuhteeseen on täysi nolla! Lasten kanssa sentään viettää enemmän aikaa kuin aiemmin. Suurin ongelma taitaa kuitenkin olla miehen liiallinen alkon käyttö.

Ongelman nimi onkin nyt se, että tapasin lauantaina baarissa aivan mielettömän miehen, jonka kanssa juttelimme pitkät tovit la-su yönä.....Ja nyt mietin, että tapaisinko tämän vetävän baaritutun uudelleen vai mitä tekisin!!?? Oma suhteeni on puolikuollut raato, odotellut vain oikeaa hetkeä lopettaa se...Ja tämä uusi mies, voih....!!

Lasten näkökulmasta ajatellen huonoon suhteeseen ei kannata jäädä.Lapset vaistoaa,huomaa ja tietää kyllä jos asiat ei kotona ole hyvin.Muuten hankala ottaa kantaa.

Niin, en usko hetkeäkään, että tästä baarituttavuudesta mitään vakavaa kehkeytyy....Mutta luulen, että kaipaan jonkin tällaisen "sysäyksen" lähteä tästä epätyydyttävästä parisuhteesta!!!!! Olen nyt joululta asti odotellut, että miehen käytös muuttuu, mutta ei niin ei! =/

Alkuperäinen kirjoittaja JaS:
Lasten näkökulmasta ajatellen huonoon suhteeseen ei kannata jäädä.Lapset vaistoaa,huomaa ja tietää kyllä jos asiat ei kotona ole hyvin.Muuten hankala ottaa kantaa.

Tämä on yleinen harhaluulo eikä pidä paikkansa (ellei suhteessa ole väkivaltaa tai muuta vastaavaa).

Lapsille on yhdentekevää, että missä sängyssä vanhemmat nukkuvat, kunhan perhe vain pysyy yhdessä.

Vanhemmat voisivat siinä suhteessa ottaa erosta vastuuta, etteivät kuvittelisi sen olevan millään tavalla hyväksi lapsille.

Jos ihastuu johonkin toiseen niin entinen suhde taitaa olla jo kuollut. Niinkuin itsekin sanoit. Jos rakastat, et ihastu muihin. Lopeta vanha suhde, ei se siitä enää paremmaksi muutu. Tai näin ainakin itsellä on aina ollut. Kerran kuollut aina kuollut..

sun tilanteessa lopettaisin suhteen jos asiat ei paremmaksi muutu ja ei oo onnellinen,ja varsinkin jos mies on pettänyt ja itsekkin mietit sellaista..parempi siis lastenkin kannalta lähteä eriteille,mitn järkeä virua huonossa suhteessa kun lapsetkin varmasti kärsii...mut tää vaan mun mielipide,näkemys...tsemppiä ap.lle!

Alkuperäinen kirjoittaja suski:

Tämä on yleinen harhaluulo eikä pidä paikkansa (ellei suhteessa ole väkivaltaa tai muuta vastaavaa).

Lapsille on yhdentekevää, että missä sängyssä vanhemmat nukkuvat, kunhan perhe vain pysyy yhdessä.

Vanhemmat voisivat siinä suhteessa ottaa erosta vastuuta, etteivät kuvittelisi sen olevan millään tavalla hyväksi lapsille.

kyllä ne lapset tajuaa siitäkin et vanhemmat nukkuu erillään et ei kaikki kunnossa oo,ei sillon perhe koossa oo(itse omista vanhemmista tiedän),ei pelkästään lasten takia voi pakottaa itseään olemaan suhteessa jossa ei ole hyvä olla..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin, en usko hetkeäkään, että tästä baarituttavuudesta mitään vakavaa kehkeytyy....Mutta luulen, että kaipaan jonkin tällaisen "sysäyksen" lähteä tästä epätyydyttävästä parisuhteesta!!!!! Olen nyt joululta asti odotellut, että miehen käytös muuttuu, mutta ei niin ei! =/

Odotellut? Mitä olet itse tehnyt asian eteen?

Alkuperäinen kirjoittaja huu:

kyllä ne lapset tajuaa siitäkin et vanhemmat nukkuu erillään et ei kaikki kunnossa oo,ei sillon perhe koossa oo(itse omista vanhemmista tiedän),ei pelkästään lasten takia voi pakottaa itseään olemaan suhteessa jossa ei ole hyvä olla..

Silti lasten onni ei välttämättä ole äidin uusi poikaystävä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja huu:

Silti lasten onni ei välttämättä ole äidin uusi poikaystävä.

en sitä tarkloittanutkaan,mieluummin yksin kun huonossa suhteessa paremminkin.

Ensinnäkin: minä olin se, joka teki aloitteen sille, että tätä nykyistä suhdetta yritetään jatkaa. Varasin aikoja perheneuvolaan, jossa kävimmekin 3x. Sielläkään mieheni ei mitään puhunut, ellei kysymystä juuri hänelle suunnattu. Olemme puhuneet tästä muutamia kertoja, kriisin pahimmassa vaiheessa, ja silti hän ei ole esim. lopettanut lasten läsnäollessa juomista. Ja ei, en tarkoita kahta tai kolmea kaljaa, vaan selkeästi humalahakuista ryyppäämistä.

Mies ei osoita tunteitaan minua kohtaan tai yritä puhua. Kiukuttelee ja yrmistelee, kun yritän keksiä jotain tekemistä koko perheelle. Olen hoitanut lapset käytännössä yksin koko ajan. Apu miehen suunnalta on ollut vähäistä.

Ja ei, ero, jos tulee, ei tule tapahtumaan vain ja ainoastaan oman hyvinvoinnin vuoksi. Vaan aika paljon siinä ajattelen myös lapsiani. Oma isäni oli alkoholisti, enkä todellakaan toivo omien lasteni näkevän vastaavaa!! Mieheni on kerran, lasten läsnäollessa, käynyt minuun käsiksi. Siis puristi kovasti käsistäni, kun otimme yhteen...Ja sitä eivät tule toiste näkemään!!!

Kaikenkaikkiaan kimurantti tilanne ja asiaa ei lasinkaan helpota ihastuiseni toiseen mieheen!! Ja en todellakaan ole raahaamassa uutta miestä lasten elämään vielä pitkiin aikoihin!

Yhteistyössä