Mitä tekisitte tässä tilanteessa (työ-lapsenhoito-asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aapee";26815716]Ihan tosissaan. Sä et tunne tätä lasta. Hän on todella temperamenttinen ja huutaa kuin palosireeni, oikean uhmaikänsä aikana pidin kuulosuojaimia kotona.

En voi estää, etteikö koskaan hermostuisi, mutta olen huomannut että riittävä määrä unta ja ruokaa ja herkkyys siihen järkyttävään raivoon, minkä saa aikaan mistä vain, vähenee.

Kylässä on todella vieraskorea, joren kukaan ei usko millaista se voi pahuimmillaan olla (paitsi lähinaapurit).

Joten kyllä mä etukäteen mietin, onko juttu a sen arvoista että seuraava ilta on ihan järkyttävä.[/QUOTE]

Voisko osa siitä oletetusta tempperamentista olla vain opittua käytöstä, jos kotona varotaan ja väistellään sitä lapsen hermostumista? Jos vieraisilla ei tule tempperamenttisuus esiin ollenkaan, niin lapsi kykenisi siis kotonakin hallisemaan kiukkujaan? Ei liity varsinaiseen kysymykseesi, mutta tuli vain mieleen :D

[QUOTE="aapee";26815729]On sen verran pieni, että ei omaa ihan sellaista järkeä, että tajuaisi että mun nyt kannattaa mennä nukkumaan, kun äiti sanoi niin, vaikka täti sanoikin että voin vielä valvoa.[/QUOTE]

Itse olin eka- ja tokaluokkalaisena joskus arkena kaverilla yötä, äiti oli käskenyt mennä ajoissa nukkumaan, mutta enhän mä totellut kun kaverin kotona ei ollut mitään sääntöjä ja saatiin valvoa. Opin kyllä parista kerrasta, kun oli sen verran hirveää olla koulussa kun väsytti ja päätä särki jne :D

Yhtenä iltana jolloin itsekin oon varmaan normaalia väsyneempi...

Hmm. Nyt keksin yhden keinon. Jos väsytän lapsen ihan totaalisesti maanantaina, ja venytän nukklumaanmenoa niin pitkään kuin voin vielä venyttää (esim. 21.30), niin hän nukahtaa väksin sinne siskolle ajoissa. Koska sisko voi oikeasti antaa lapsen valvoa seuranaan klo 23 astikin. tai yli.

[QUOTE="Vieras";26815741]Ei sinun tarvitse sitä väsymyshuutoa kuunnella kuin yhtenä iltana.[/QUOTE]

[QUOTE="aapee";26815764]Yhtenä iltana jolloin itsekin oon varmaan normaalia väsyneempi...

Hmm. Nyt keksin yhden keinon. Jos väsytän lapsen ihan totaalisesti maanantaina, ja venytän nukklumaanmenoa niin pitkään kuin voin vielä venyttää (esim. 21.30), niin hän nukahtaa väksin sinne siskolle ajoissa. Koska sisko voi oikeasti antaa lapsen valvoa seuranaan klo 23 astikin. tai yli.[/QUOTE]

Älä väsytä .

Ei me varota eikä väistetä, eikä se ole hänen kohdallaan edes mahdollista. Hän on luonteeltaan temperamenttinen ja nopea. Ja väsyneenä/nälkäisenä aika kauheakin välillä.

Ainut mummolamme on 1000 km:n päässä ja kun olemme siellä käymässä aina useamman päivän kerrallaan, lapsi on 3 päivää kuin enkeli, kunnes todellinen luonne rupeaa valumaan esiin.

Olen joskus neuvolassa kysynyt miten on mahdollista, lapsi osaa käyttäytyä niin hyvin muualla, niin siellä sanottiin, että se on hyvin tavallista, että helposti tulistuvakin lapsi ei näytä sitä kiukkuaan kuin hänelle turvallisessa ympäristössä ja on vain merkki siitä, että olemme osannet ottaa se oikein (siis rakastaneet ja hyväksyneet siitä huolimatta) ja osanneet kasvattaa, että muualla ollaan kunnolla. Ja että yleensähän vanhemmat pyrkivät siihen, että bussissa tai kylässä käyttäydytään hyvin, ja hän on oppinut sen.

Voisko osa siitä oletetusta tempperamentista olla vain opittua käytöstä, jos kotona varotaan ja väistellään sitä lapsen hermostumista? Jos vieraisilla ei tule tempperamenttisuus esiin ollenkaan, niin lapsi kykenisi siis kotonakin hallisemaan kiukkujaan? Ei liity varsinaiseen kysymykseesi, mutta tuli vain mieleen :D

[QUOTE="aapee";26815764]Yhtenä iltana jolloin itsekin oon varmaan normaalia väsyneempi...

Hmm. Nyt keksin yhden keinon. Jos väsytän lapsen ihan totaalisesti maanantaina, ja venytän nukklumaanmenoa niin pitkään kuin voin vielä venyttää (esim. 21.30), niin hän nukahtaa väksin sinne siskolle ajoissa. Koska sisko voi oikeasti antaa lapsen valvoa seuranaan klo 23 astikin. tai yli.[/QUOTE]

Niin et sit se huutaa ja kiukkuaa väsymystään siellä siskolla... ei taida olla kaikki muumit laaksossa taas...

Auton vuokraus ei ole niin kovin kallista. Mekin asumme Helsingissä ja vuokraamme aina auton kun pitää pitkälle päästä. Ei sieltä kukaan työkaveri olisi tulossa yöksi kotiin edes niin että jatkaisit julkisilla matkaa kotiin? Tai sitten kysyt voisiko joku heittää sut pysäkille.

Tämä antaa toivoa että joskus oppii :)

Kyseessä on kumminkin vielä aika pieni.

[QUOTE="vieras";26815762]Itse olin eka- ja tokaluokkalaisena joskus arkena kaverilla yötä, äiti oli käskenyt mennä ajoissa nukkumaan, mutta enhän mä totellut kun kaverin kotona ei ollut mitään sääntöjä ja saatiin valvoa. Opin kyllä parista kerrasta, kun oli sen verran hirveää olla koulussa kun väsytti ja päätä särki jne :D[/QUOTE]

Veikkaan että auton vuokraus on pariksi päiväksi (ti-aamusta ke-iltaan) kumminkin ainakin pari sataa ja en ole siihen valmis, että omasta pussista maksan niin paljon, että pääsen työpaikan järjestämään juttuun.

Viimeksi kun vuokrasimme joihinkin häihiin menon takia, lasku oli jotain 250 (toki kilomotrejä tuli enemmän).

Kysyin ekana tuleeko kukaan työkavei pois, ei tästä toimipisteestä, ehkä muista pisteistä, mutten tunne heitä juuri lainkaan.

[QUOTE="Vieras";26815871]Auton vuokraus ei ole niin kovin kallista. Mekin asumme Helsingissä ja vuokraamme aina auton kun pitää pitkälle päästä. Ei sieltä kukaan työkaveri olisi tulossa yöksi kotiin edes niin että jatkaisit julkisilla matkaa kotiin? Tai sitten kysyt voisiko joku heittää sut pysäkille.[/QUOTE]

Minä ottaisin tuon mahdollisuutena päästä luistamaan firman kehittämispäivästä.

Oikeasti jos ei tunne kiinnostusta työkaverien kanssa seksin harrastamiseen, tuollaisten kekkerien anti on aika vähäinen. Power point -diat voi pyytää pomolta ja katsoa viidessä minuutissa läpi. Hulluinta olisi ryhtyä vuokraamaan autoa moisen ilon vuoksi.

No, jos et jaksa YHTÄ iltaa vuodessa kuunnella lapsen kiukkua, niin haet sen lapsen sitten toisena päivänä sieltä siskolta vasta niin myöhään, että saat saman tien kotiin nukkumaan...

En meinaa harrastaa seksiä kenenkään kansdsa enkä edes vetää kännejä. Aika vähäistähän noiden anti on, mutta toisaalta, kylpylä on jees ja tykkään joistakin työkavereistani ystävinä ja olisi kivaa seurustella heidän kanssaan illalla.

Minä ottaisin tuon mahdollisuutena päästä luistamaan firman kehittämispäivästä.

Oikeasti jos ei tunne kiinnostusta työkaverien kanssa seksin harrastamiseen, tuollaisten kekkerien anti on aika vähäinen. Power point -diat voi pyytää pomolta ja katsoa viidessä minuutissa läpi. Hulluinta olisi ryhtyä vuokraamaan autoa moisen ilon vuoksi.

Minä kuuntelen sitä muutenkin ihan MONTA iltaa vuodessa enkä kaipaa lisäiltona, kiitos.

En hakisi mistään vaan lapsi tulisi itse koulun ja iltiksen jälkeen kotiin ja mies tai mä tulisi suht samoihin aikoihin.

[QUOTE="mie";26816108]No, jos et jaksa YHTÄ iltaa vuodessa kuunnella lapsen kiukkua, niin haet sen lapsen sitten toisena päivänä sieltä siskolta vasta niin myöhään, että saat saman tien kotiin nukkumaan...[/QUOTE]

No voi tziizus.
Jos lapsi on päivän kiukkuinen, niin kuoleeko siihen? NO EI.
Jos äiti jää pois "mikä-lie-kuntoutuslomalta", niin kuoleeko äiti? NO EI.
Onko lapset ihan omia itseään aina? NO ON!

Ja jos tällanen juttu on teille ongelma, arvaa onko muilla suurempia? NO ON!!!!!!

Kuoleeko tuttavani syöpäsairas lapsi? NO KUOLEE!!!!

Vähän perspektiiviä hei, tollanen jo sylettää. :( Äh, en sano muuta enää vaikka mieli tekis. :( Hyi.

Jos kysyt mitä minä tekisin, niin vastaan, että olisin superonnellinen että siskoni asuu lähellä ja voi huolehtia lapsesta. Olisi tosi kiva lähteä tuollaiseen virkistyspäivään.

Tämä on palsta, jolla kysellääön kaikkea alkaen minkä haalarin ostaisin ja sitten on vakavampiakin aiheita.

Jokainen asia ei ole kuoleman kysymys.

No voi tziizus.
Jos lapsi on päivän kiukkuinen, niin kuoleeko siihen? NO EI.
Jos äiti jää pois "mikä-lie-kuntoutuslomalta", niin kuoleeko äiti? NO EI.
Onko lapset ihan omia itseään aina? NO ON!

Ja jos tällanen juttu on teille ongelma, arvaa onko muilla suurempia? NO ON!!!!!!

Kuoleeko tuttavani syöpäsairas lapsi? NO KUOLEE!!!!

Vähän perspektiiviä hei, tollanen jo sylettää. :( Äh, en sano muuta enää vaikka mieli tekis. :( Hyi.

Kivaahan se olisi. Puolet päivistä on ns. asiaa, ei pelkkää kylpylässä lillumista siis :)

Mutta kun se virkistysteho menee pois heti, kun on se ilta, jossa kiukkuinen lapsi kärtsää ja keuhkoaa joka halvatun asiasta ja on ihan yliväsynyt.

[QUOTE="Vieras";26816201]Jos kysyt mitä minä tekisin, niin vastaan, että olisin superonnellinen että siskoni asuu lähellä ja voi huolehtia lapsesta. Olisi tosi kiva lähteä tuollaiseen virkistyspäivään.[/QUOTE]

[QUOTE="aapee";26816214]Tämä on palsta, jolla kysellääön kaikkea alkaen minkä haalarin ostaisin ja sitten on vakavampiakin aiheita.

Jokainen asia ei ole kuoleman kysymys.[/QUOTE]

No niin on hyvä palsta juu, ja kaikki me kuollaan joskus. Hieno pointti hei, mutta jos tuollainen tilanne aiheuttaa sulle ongelmaa, niin voi hyvää päivää.
Joihinkin kysymyksiin nyt vaan on selkeä vastaus, tähän tiesit itsekin vastauksen.

Joskus tahtoisin lahjoittaa osan omista aivoistani sinunkaltaisillesi jotka niitä tarvii selkeästi enemmän kuin minä. Huhheijjaa.

No mikä se selkeä vastaus on?

Minä toivon että saan pitää ihan omat aivoni, pidä sinä vaan omasio :)

No niin on hyvä palsta juu, ja kaikki me kuollaan joskus. Hieno pointti hei, mutta jos tuollainen tilanne aiheuttaa sulle ongelmaa, niin voi hyvää päivää.
Joihinkin kysymyksiin nyt vaan on selkeä vastaus, tähän tiesit itsekin vastauksen.

Joskus tahtoisin lahjoittaa osan omista aivoistani sinunkaltaisillesi jotka niitä tarvii selkeästi enemmän kuin minä. Huhheijjaa.

Koulua on 8-12 ja 12-16 iltistä. Niin kuin olen kirjoittanut 8-16 = koulu + iltis (eli iltapäiväkerho). Itiksesä on koska ei voi olla yksin joka päivä 4 h.

[QUOTE="lettu";26816311]Huh huh.. onpahan pitkät koulupäivät ekaluokkalaisella jos koulua on klo 8-16.[/QUOTE]

Yhteistyössä