mitä tekisitte tässä tilanteessa(elukka asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja A shadieeyah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

A shadieeyah

Vieras
elikkäs..
asuttiin entisessä asunnossa ja siellä naapurilla oli hamsteri..kyllästyi lemmikkiin kun ei voinut/halunnut pitää sitä ja antoi sen meille ennen lomille lähtöä.
No tultiin lomilta ja meni parisen kuukautta niin nainen oli hommannut uuden hamsterin ja kuukauden jälkeen kyllästyi ja taas toi sen meille.
Nyt hän olisi TAAS hommaamassa uutta lemmikkiä ...
pelkona on että taas lemmikki hylättäisiin meille/tai se joutuisi huonon kohtelun kohteeksi
(nämä aiemmin olivat hirveän pelokkaita,agressiivisia kun saapuivat meille. ja kun olivat vielä naapurilla niin lapset rääkkäsivät jatkuvasti hakkaamalla häkkiä,paukuttamalla,kiljumalla,roukistelemalla ym lemmikkiä kiusaavalla tavalla. Eli ei ole sovelias perhe ottamaan jyrsijää ).
Kuitenkin siis ovat ottamassa uutta..ilmoittaisitteko te tähän kyseiseen lemmikkiliikkeeseen tästä henkilöstä ja olosuhteista mihin elukka mahdollisesti on joutumassa vai annanko olla?

kiitän :ashamed:

Ilmota. nii mää tekisin.. Mut mun mielestä jokainen elukka ansaitsee hyvön kodin..
Mä voin lahjottaa niille meiltä murkkuja, noi on noita keltasia äkäsiä otuksia, saisivat rauhassa pitää... :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
Ilmota. nii mää tekisin.. Mut mun mielestä jokainen elukka ansaitsee hyvön kodin..
Mä voin lahjottaa niille meiltä murkkuja, noi on noita keltasia äkäsiä otuksia, saisivat rauhassa pitää... :laugh:

:whistle: anna mulle rasiassa..se nimittäin vihaa murkkuja.
totta...ja ei oo kovin hyvä jos kuukauven pittää ja taas ois meille lykkäämässä...vastuuta.

Kyllä tollasesta kannattas jo ilmottaa. Tuo on kuitenkin väärin eläintä kohtaan. Ja ei teidän kannata enää jatkossa ottaa niitä hamstereita vastaan, vaik se ilmatteeksi ne antas. Sano vaan suoraan et tuo on väärin.

Mielestäni olisi hyvä ilmoittaa sinne lemmikkiliikkeeseen asiasta, niin eivät myisi enää kolmatta hamsteria. Ja jos jostain silti onnistuu eläimen hankkimaan,niin eläintensuojeluviranomaisellekannattaa ilmoittaa. Ihan hullua ottaa tuon tuosta lemmikki, kun ei kerran viitsi/halua hoitaa kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja ripsatti:
Kyllä tollasesta kannattas jo ilmottaa. Tuo on kuitenkin väärin eläintä kohtaan. Ja ei teidän kannata enää jatkossa ottaa niitä hamstereita vastaan, vaik se ilmatteeksi ne antas. Sano vaan suoraan et tuo on väärin.

juu en otakkaan. ei tosin olla välilöissä kun riitti se pommittaminen ja ilmasten palveluiden ronkuminen aamu 7skasta ilta kymppiin..

mutta kiitos tuesta. yritän jo huomenna päästä sinne ilmoittamaan..

Kyllä minä ilmoittaisin. Ja ehkäpä myös eläinsuojeluviranomaiset olisivat kiinnostuneita tuon sortin tapauksesta :kieh: Tuli mieleen yksi tuttavaperhe vuosien takaa, jossa tykättiin erityisesti kissanpennuista. Omistivat 3 narttukissaa jotka ahkerasti tekivät pentueen toisensa perään, pennut pidettiin kunnes kasvoivat söpöimmän pentuvaiheen ohi ja sitten lahdattiin |O
Onneksi äitini teki heistä eläinsuojeluviranomaisille ilmoituksen, säikähtivät tutkintaa sen verran että luopuivat kissoistaan. Prkl millaisia ihmisiä löytyykin :headwall: