mitä tekisitte tässä korvaus-asiassa? asia oli lapsen vika.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miina"

Vieras
kahvilassa ollessani 6-vuotias lapsi kaatoi kalliin merkkitakkini (arvo 700€) päälle pirtelön. lapsi alkoi parkua kun huomasin asian. lapsen äiti lupasi korvata minulle takin pesun, muttei pysty tekemään sitä nyt. (äiti on yh). minä kuitenkin pelkään ettei suuri tahra lähde kokonaan pois, jolloin vaadin uutta takkia mutta lapsen äiti sanoi ettei pysty ikinä hankkimaan minulle sellaista. :( mitä tekisitte?

Pirtelön kaatuminen oli varmaan vahinko. Toivotaan että tahra lähtee pesussa. Vaatteet on käyttötavaraa, antaisin asian olla, en pystyisi vaatimaan korvauksia ihmiseltä jolle summa on ylivoimainen.

Ei se mukin kaatuminen ole lapsen vika jos lapsi sen vahingossa teki. Lapsille nyt tuppaa sattumaan tollasia vahinkoja, tuskin se tahallaan lorotteli sun takille vai?? Kannattaa vastedes laittaa vähä halvempia takkeja päälle.

En osaa kuvitella tilannetta että tinkisin ja odottaisin pientä lasta ja hänen äitiään korvaamaan takkini kärsimiä vahinkoja ilmiselvästä vahingosta.

Pitäisikö sinun käyttää niin edullisia takkeja niin ei tarvitsisi tällaistä kinata?

Ei se mukin kaatuminen ole lapsen vika jos lapsi sen vahingossa teki. Lapsille nyt tuppaa sattumaan tollasia vahinkoja, tuskin se tahallaan lorotteli sun takille vai?? Kannattaa vastedes laittaa vähä halvempia takkeja päälle.

Tuolla periaatteella ei voisi kotiinkaan ostaa mitään elektroniikkaa tai kalliimpia kalusteita, koska lapset voi pilata ne....eläkkeelläkö ne pitäisi hommata sitten ;-)

Ihmisille tuppaa sattumaan vahinkoja, ja silloin ne korvataan sille kärsineelle osapuolelle joko vakuutuksella tai omin varoin.

[QUOTE="vieras";25645688]esimerkiksi myös minä. Itse ostin juuri jenkkien matkalta canada goosen takin, jolla hintaa liki tonni.

ap:lle.Mites oma vakuutuksesi?[/QUOTE]

minulla on kyllä vakuutukset. lapselle se ei ollut vahinko. mitä meni juoksemaan pirtelö kädessään ja törmäsi minuun. lapsen äiti ei komentanut lastaan ollenkaan ja oli ihan paniikissa kun tulin puhumaan maksusta.

Tuolla periaatteella ei voisi kotiinkaan ostaa mitään elektroniikkaa tai kalliimpia kalusteita, koska lapset voi pilata ne....eläkkeelläkö ne pitäisi hommata sitten ;-)

Voi hyvää päivää tosiaan! Olettteko te kaikki muut paitsi yo sitä mieltä että Teitin nicopettereiden takia myöskään minä en saa ostaa itselleni vaikka tonnin takkia jos on siihen varaa ja mikäli minulla on siihen varaa edes sen yhden kerran ja teidän nicopetterit pilaa sen niin "hah oma syy mitäs maksoit nii"...... ootte ihan pimeitä. Myös täällä nainen ja neljän lapsen äiti jolla on yli 500 euron VALKOINEN takki, vuosia sitten jo ostettu ja edelleen perfecto kunnossa! Sääli on sairautta, tämän lapsen äiti ottaa sitten vaikka pikavipin tai tekee sinulle maksusuunnitelman jos siihen suostut miten korvaa takin..

Ilmiselvässä vahingossa en minäkään lähtisi hakemaan korvauksia, jotka taitavat olla äidin varallisuuteen nähden kohtuuttomat. Ihan yhtä hyvin olisit voinut itse kaataa pirtelön/juoman vahingossa takillesi.
Missä takkisi muuten oli - sinun päälläsi vai naulakossa? Jos se oli penkillä lapsen vieressä, ei se ollut ollenkaan oikea paikka 700 euron takille.
Ehkä oma vakuutuksesi korvaa.

ja sinä luotat sinisilmäisesti että se korvaa. onhan siinäkin omavastuuu ja jos ei ole esim kuittia tallessa , korvausta ei tule. aina löytyy joku porsaanreikä

No ainakaan jääkaapin korjauksesta ei tarvinnut kertoa kuin merkki ja ikä. Kaappi oli niin kallis uutena, että korjaus kelpasi vakuutukseen, kuitti piti säilöä vain kotona. Ei tietysti ole kokemusta vaatteista, mutta omavastuu ei hurja ole meillä ainakaan.

[QUOTE="miina";25645721]minulla on kyllä vakuutukset. lapselle se ei ollut vahinko. mitä meni juoksemaan pirtelö kädessään ja törmäsi minuun. lapsen äiti ei komentanut lastaan ollenkaan ja oli ihan paniikissa kun tulin puhumaan maksusta.[/QUOTE]

Olen ehdottomasti puolellasi tässä asiassa! Niin pienelle lapselle ei pitäisi antaa pirtelöitä käsiin joka ei osaa sitä rauhallisesti ja nätisti juoda.. ja jos menee antamaan, syy ei ole lapsen vaan vanhemman ja vanhempi on korvausvelvollinen, oli sitten yh tai ei.

[QUOTE="miina";25645721]minulla on kyllä vakuutukset. lapselle se ei ollut vahinko. mitä meni juoksemaan pirtelö kädessään ja törmäsi minuun. lapsen äiti ei komentanut lastaan ollenkaan ja oli ihan paniikissa kun tulin puhumaan maksusta.[/QUOTE]

Laitat omaan vakuutukseesi ja lapsen äiti maksaa omavastuun.
Inhottavia tällaset mutta en ymmärrä noita "mitäs ostit niin kalliin takin"-kommenteja. Jokaisella on oikeus pitää päällään mitä tykkää ilman pelkoa että joku ne pilaa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
Kyllä pirtelötahra lähtee pesussa, ellei sisällä jotain jäteöljyä...
Ja jos haluat silti uuden takin, niin laita omaan kotivakutukseesi ja sano, että vaikka itse kaadoit juoman rinnuksille.

[QUOTE="ooo";25645757]Kyllä pirtelötahra lähtee pesussa, ellei sisällä jotain jäteöljyä...
Ja jos haluat silti uuden takin, niin laita omaan kotivakutukseesi ja sano, että vaikka itse kaadoit juoman rinnuksille.[/QUOTE] juu niin lähtee, mä sain valkoisesta judogista pois MUSTIKKAKEITTOTAHRAN joka oli ollut siinä melkein kaksi vuorokauttta. käytin valkaisevaa pesuainetta ja pesin kuudesakympissä, viaka judogeja ei sais pestäkään niin kuumassa. Se lähti tosi hyvin

Yhteistyössä