Mitä tekisitte tälläisten valokuvien kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli olen teettänyt kuvia paperikuviksi vähitellen, mutta ne on jäänyt vain laittamatta albumiin ja nyt olen sitten pikkuhiljaa saanut niitä kansioihinkin.

Nyt vain iski eteen pulma. Minulla on nimittäin nippu äitini häissä otettuja kuvia. Äitini on kuitenkin jo eronnu ja tämä mies paljastui melkoiseksi kusipääksi. En siis halua tuota avioliittoa enkä sitä miestä sen enempää muistella, mutta niissä valokuvissa on tosi kivoja kuvia minusta lasten kanssa ja ne kyllä tahtoisin säilyttää.

Eli kysymys on se, että laitanko albumiin vain nuo kuvat jolloin vaikuttaa ehkä hieman hassulta se, että on kuvia häistä mutta hääparia ei näy missään kuvissa. Vai laitanko jokusen kuvan myös hääparista ja totean, että se on vain elettyä elämää.

Muutama kuva myös hääparista, että tietää missä ootte olleet lasten kanssa kun teistä on kuvia otettu. Ja muutenkin muistoksi vaikkakin olis ei-niin-hyviä-muistoja, mutta kuten itsekin sanoit, ´se on vain elettyä elämää´.

Kaikki kuvat albumiin.

Se on elettyä elämää ja vaikka nyt se tuntuu hirveältä ja ukko kamalalta niin vuodet kuluvat.
Tämä on tapahtuma, joka on tapahtunut äitisi elämässä ja kuuluu siihen osallaan.

Lapsesi kasvavat isoiksi ja sinä vanhenet.
Kaikki muistot, ikävätkin ovat lapsillesi tavallaan perintöä ja kertovat heille rakkaista ihmisistä.

Älä hävitä tai jätä kuvia pois. Katuisit sitä vanhana

no en tiedä kuinka pahat traumat sulla siitä ihmisestä on, vai ajatteletko nyt asiaa vain äitisi näkökulmasta, et omastasi..? itse laittaisin kuvat muitten joukkoon, ja nimenomaan tuolla asenteella, että nekin on elettyä elämää.. (no, tosin mun mielipide olis varmasti eri, jos se mies olisi tehnyt jotain todella kamalaa)

eli tästä mun vastauksesta oli varmaan hirveä apu :D

Itelläni oli nuoruudessa yksi tapahtuma, josta oli otettu valokuvia, mutta jota en halua ikinä enää muistella vaikkakaan valitettavasti en sitä koskaan unohda. Silti en tuhonnut näitä kuvia vaan laitoin ne erään valokuva-albumin takimmaisen sivun sellasen taskun väliin ikäänkuin jemmaan. En kyllä tiiä miksi. Sitä elämää.

Niin en minä missään nimessä ajatellut kuvia hävittää, mietin vain tuota albumiin laittamista. En joka tapauksessa ainakaan laita kaikkia niitä kuvia nyt albumiin, mutta osan voisi sitten laittaa kun kerran tekin olette sitä mieltä.

Ja en ajattele asiaa vain äitiniä näkökulmasta vaan muutenkin olen sitä mieltä tästä ihmisestä.

Yhteistyössä