Mitä tekisitte? Outoa saiarastelua, verenpurkaumia yms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Peikonlehti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Peikonlehti"

Vieras
En oikein tiedä mitä tehdä, olen nyt kohta kolme kuukautta sairastellut. Ensin oli kova kuume, imusolmukkeet turvonnet ym. Sitten alavatsa oudoti kipeä ja kuvotti koko ajan. Paino vaan laskee, farkut on jo löysät - vaakaa en omista. Lisävitamiinia täytyy syödä jatkuvasti, tai putoan, en vaan jaksa. Vilunväreitä, pyörryttää, väsyttää. Ja syvällä sisällä sellainen syvä voimaton tunne. Lääkäri totesi että kaulan imusolmukkeet turvonneet ja vatsa täysin arka ja kova - ihmetteli hänkin ja määräsi n. 20 labraa, pääasiassa maksa-munuais, verenkuva yms.
Olen terveen näköinen, nuori ja hoikka. En NÄYTÄ sairaalta, mieskään ei usko ;(
Vaikka tulen kotiin kädet täristen ja vajoan sohvalle.

Labrat ovat normaalit, yksi koe viitearvon ylärjalla, muuten kaikki normaalia.

Nyt oireilu väheni, olo oli parempi ja olin helpottunut.
Mutta sitten tänään huomasin että koko vatsa rintoihin asti on verenpurkaumien peitossa!?
Vatsassa tuntuu edelleen jotain ylimääräistä.

Työterveyslääkäri ei usko minua, ja totesi että seuraava vaihe on "seerumikokeita" ..Joita työterveyshuolto ei korvaa.

Julkiselle? Mitä sanon? Miten voin vaatia, kun en tiedä mitä vaatia.
Vai onko tämä joku mystinen ohimenevä virus.
Huolestuttaa.

Siis millasia verenpurkaumia...? Mustelmia, petekioita, urtikariaa...?

No mut.
Sää menet lääkäriin uudestaan ja uudestaan. Niin se vain toimii.

Ja työterveyteen et tosissaan kuulu.. Työterveys on yleensä ennaltaehkäisevää, ja työhön liittyvää, sun olo ei taida olla työperäistä?
Ihan oma TK hoitaa.

Aina jos tulee jotakin jopa pahanlaatuiseen viittavaa, niin kipin kapin yksityiselle. Pikkuhiluista ei kannata tapella ja jonotella julkiselle, jos on pää pölkyllä.

Ensimmäinen - ihana ja välittävä lääkäri, joka labratkin määräsi muuten sanoikin että kyseessä saattaa olla joku virus. Kun nielussani oli "rakkoja", nielurisat turvonneet ja verenpurkaumilla, ehm, 2kk flunssan jälkeen..
Mutta se tunne vatsassa/sisäelimissä oli kyllä jotain muuta kuin mitä olen ikinä kokenut. Ja nyt verenpurkaumat samassa paikassa.
Mutta ehkä tämä onkin joku virus, yleisinfektio?
Kai kaikki vakava näkyy esim CRP:ssä, laskossa yms.

Olisi niin kovin mukava voida vaan luottaa lääkäreihin :(
Yksityinen puoli rahastaa kokeilla ja julkinen puoli - niitä ei vaan kiinnosta ja ihmisiä pompotellaan paikasta toiseen. Huoh.

Ja työterveyteen et tosissaan kuulu.. Työterveys on yleensä ennaltaehkäisevää, ja työhön liittyvää, sun olo ei taida olla työperäistä?
Ihan oma TK hoitaa.

Kyllä meillä työterveys hoitaa myös sairauksia ja aina jos jotain erikoisempaa, laittavat lähetteen keskussairaalaan. Tai konsultoivat erikoislääkäriä. Ap:lla vissiin ei, riippuu sopimuksesta.
Mutta jos suinkin rahaa niin mene ap sisätautilääkärille ja pian. Tai tk:hon. Tuo PITÄÄ tutkia, voi olla vakavaakin.

Yhteistyössä