Mitä tekisitte mun tilanteessa? Vaunujen myynti ja siskon raskaus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä vuonna 2011 uutena ostetut emmaljungat. Nyt meidän lapsi alkaa olla sen ikäinen, että nuo emmaljungat tuntuvat liian isoilta ja massiivisilta, ja haluaisinkin myydä ne pois ja ostaa tilalle bugaboo beet.
Pari viikkoa sitten mun sisareni sitten ilmoitti olevansa raskaana, ja kysyi että saisiko hän nuo emmaljungat (tiesi siis myyntiaikeistani). No, mä en välttämättä haluaisi noita ilmaiseksi antaa edes lainaan kun tosiaan suunnitelmissa oli ostaa ne beet noista emmaljungista saatavilla rahoilla. Ja toisaalta myyminen omalle siskolle tuntuu tyhmältä, sitäpaitsi en mä ehtaa omalta siskoltani pyytää niin paljon kuin mitä olisin huutiksessa voinut pyytää ja mitä todennäköisesti olisin saanutkin...
Mitä te tekisitte? En haluaisi siskoni mieltä pahoittaa enkä vaikuttaa rahanhimoiselta ämmältä, muttakun suunnitelmissa tosiaan oli myydä nuo pois ja ostaa niistä saaduilla rahoilla uudet...:/

Sanoisin kuten asia on.

Että aikomus on myydä vaunut, ja ostaa niistä saatavilla rahoilla uudet kärryt. Että ikävä kyllä et voi niistä ilmaiseksi luopua, tai niitä lainaan antaa.

• Tykkää
Reactions: chef
Myisin ne siskolleni hieman edullisemmin tai jos ei ole valmis maksamaan, niin sit pistäisin yleisille markkinoille. Selittäisin tilanteen, että tarvii rahaa toisiin rattaisiin. :)

Minäkin sanoisin, että aion myydä vaunut koska tarvitsen ne rahat uusiin kärryihin. Kertoisin myös ihan suoraan sen hinnan, minkä olen ollut aikeissa pyytää, sisko saa ostaa tai jättää. Toki ymmärrän, että olisi kiva jos voisi ihan antaa ja kierrättää tarvikkeita sisarusten kesken, mutta ei silti voi olettaa, että se ensimmäisenä lapsen saanut rahoittaa toisten vauvajutut, varsinkin jos on itse joutunut ostamaan kaiken alusta asti itse.

Oma lapsesi on vielä niin pieni, että tarvitsee vaunuja. Mielestäni on vähän hassua, jos siskosi ajattelee sinun antavan (ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi) vaununne hänelle.
On täysin ymmärrettävää, että myyt vaunut sille joka niistä eniten tarjoaa. Näillä rahoilla sitten ostat vaunut jotka palvelevat sinua ja lapsesi tarpeita :)

Samalla tyylillähän tehdään autokauppojakin.. Vanhasta mahdollisimman paljon rahaa joka sijoitetaan uudempaan malliin, ei sitä vanhaa autoa ilman anneta. Edes sukulaisille..

Uskon, että siskosi ymmärtää sinua kun kerrot reilusti mitä olet ajatellut vaunuille tehdä.

Ilmoita siskollesi vaunujen myyntihinta, jos ei halua ostaa, laita muualle myyntiin. Mä en ymmärrä miksi pitäisi ilmaiseksi antaa. Varsinkin jos itse tarvii sitä rahaa uusiin. Eri asia ois, jos tuo summa ei tuntuisi teillä missään.

Meillä anoppi olettaa, että lahjoitan kaikki poikani vaatteet serkulleen. En lahjoita, koska meillä ei raha kasva puussa... tällä hetkellä (olen itse kotona). Oon myynyt vaatteet kirpparilla, jotta saan rahaa uusiin tamineisiin.

kiitos asiallisista vastauksisa:) ehkä mä tosiaan yritän hienovaraisesti sanoa asian, ja jos sisko on valmis maksamaan sen verran mitä noista aioin pyytää niin myyn sitten hänelle ensisijaisesti..:)

[QUOTE="aapee";26836416]kiitos asiallisista vastauksisa:) ehkä mä tosiaan yritän hienovaraisesti sanoa asian, ja jos sisko on valmis maksamaan sen verran mitä noista aioin pyytää niin myyn sitten hänelle ensisijaisesti..:)[/QUOTE]

Noin =) Ei pitäisi olla mitään sanomista.

Mun mielestä on tosi mukavaa, kun sisarusten kanssa voidaan kierrättää lastentavaroita vuorotellen. Meillä se on mennyt niin, että sisko sai ensin lapsen, saatiin heiltä omallemme paljon tavaraa, ja nyt kun heillä taas ihan vauva, olen antanut vastaavasti tavaraa heille. Mutta en katso että kalliit vaunut kuuluisivat tähän kategoriaan, vaatteet tai muut pienemmät/halvemmat tavarat on ihan eri asia.
Eli sun kannattaa tosiaan sanoa siskollesi hinta, millä myyt vaunut hänelle. Selitä, että tosiaan tarvitsette niistä sen verran rahaa, että saatte uudet tilalle. Luulisi ymmärtävän, tai sit vetäisköön herneet nenään, kyse ei ole kuitenkaan mistään halvoista vaunuista..

Vaunut on kyllä tosi uudet ja hintavat. itse myisin ne edullisesti siskolleni. kyllä ymmärtäisi etten ilmaiseksi anna. jos kyseessä ois ei niin uudet tai ei merkki rattaat niin saisi ilmaiseksi. ehkä siskosi ei tiedä niiden arvoa tai jotain, itse en ehdottaisi ees antamista vaan myymistä. saattaa olla että ostaa edullisemmat kaupasta jos rahat tiukilla.

vaan on ne mun mielestä aika rumat mihin oot vaihtamassa.

Kuka hullu ostas tälläset vauvalle. nämä EI siis ole mistä ap puhuu http://www.apartmenttherapy.com/bugaboo-by-bas-27963

Jos siskolla kerran on varaa lapsi hankkia, on hänellä myös varaa itse hankkia välineet. Vaunuja saa kirpparilta satasella ja tarvittaessa vaikka ilmaseksi, jos ei ole varaa emmaljungiin, simple.