Mitä tekisitte? (liittyy kuumeiseen lapseen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toisen ketjun ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toisen ketjun ap

Vieras
Eli tilanne on sellainen, että lapsella on toista päivää korkea kuume. Ei mitään muita oireita. Kun kuume laskee lääkkeen vaikutuksesta, lapsi on ihan reipas mutta hetken päästä kun kuume taas nousee, niin väsynyt ja ärtynyt. Huomenna on tärkeät juhlat johon lapsikin osallistuu. Käyttäisitkö lasta kaiken varalta lääkärissä tänään, jos lääkäri voisi "tehdä jotain" vai antaisitko vaan olla ja toivoisit ettei ainakaan huomenna ole vielä huonommassa kunnossa?

1.

käyttäisin lapsen lekurissa jos kuume korkea pari pv, eikä lääke sitä vie ku hetkeksi.

2.

MIKSI SE KIPEÄ LAPSI PITÄÄ VIIÄ JUHLIIN??!!
tiedäthän sitten jälkitautien mahdollisuuden, kun ei kipeänä lepää??
Minä tiedän, itsekokeneena, söin beetasalpaajia (sydänlääke) teininä siksi puoli vuotta.

Käyttäisin lääkärissä että selviää miksi korkea kuume on (pissatulehdus, korvatulehdus tms.) ja en muuten veis kuumeista lasta juhliin. Mitä se sielä jaksais tehdä, turha lähtemisen vaiva vaan jos toinen vaan nuutuneena nököttää.

Me mennään lapsen isän kanssa naimisiin huomenna, että sellaisista juhlista on kyse. Vihkiminen tapahtuu kirkossa jonka jälkeen menemme vanhempiemme ja sisaruksien kanssa ravintolaan syömään. Uskoisin, että saan ylipuhuttua jonkun isovanhemmista olemaan lapsen kanssa kotona tuon vihkimisen ajan ja jos joku toinen vaikka jäisi ravintolasta sitten pois :( Surettaa vaan niin kaikkien puolesta :(

Voi harmi, kyllä mä nyt tuommoseen sitten ottaisin lapsen mukaan, edes jompaan kumpaan, kirkkoon tai jatkopaikalle. Liittyyhän se nyt kuitenkin lapseenkin se tilaisuus. Mutta ehdottomasti lääkäriin!

riippuu vähän lapsen iästäkin, mutta tuonne kirkkoon ehkä ottaisin mukaan (siis jos jo niin iso, että ymmärtää mikä juttu ja harmittaa jos ei pääse mukaan) mut sen jälkeen ehdottomasti kotiin lepäämään!

Ei siellä lääkärissä lasta ainakaan lasta voida salamannopeasti parantaa, että olisi huomenna kunnossa. Sanovat vaan, että seuraile vielä ainakin huomiseen. Jos lapsen vointi parempi ota mukaan vaikka kirkkoon, mutta muuten kotona lepäillen.

Alkuperäinen kirjoittaja cruelladevil:
riippuu vähän lapsen iästäkin, mutta tuonne kirkkoon ehkä ottaisin mukaan (siis jos jo niin iso, että ymmärtää mikä juttu ja harmittaa jos ei pääse mukaan) mut sen jälkeen ehdottomasti kotiin lepäämään!

Lapsi on vielä niin pieni 2v 2kk, että tuskin ymmärtää jäävänsä jostain paitsi. Mutta meitä miehen kanssa tietenkin harmittaa, niin itsekästä kuin se onkin. Samoin varmasti sen isovanhemman joka jää kotiin hoitamaan lasta harmittaa. No, eihän näille tietenkään mitään voi :( Siksi ajattelin, että jos olisi jotain mitä lääkäri voisi tehdä, että lapsi jaksaisi huomenna edes vähän paremmin.

Usein lääkäriin tullaan hakemaan ihmeparannusta, tyyliin "Pitäisi olla viikonloppuna terveenä...". Eivätpä ne lääkäritkään ihmeparantajia ole :) Toivottavasti lapsi huomenna jo terveempi.

Alkuperäinen kirjoittaja LK:
Usein lääkäriin tullaan hakemaan ihmeparannusta, tyyliin "Pitäisi olla viikonloppuna terveenä...". Eivätpä ne lääkäritkään ihmeparantajia ole :) Toivottavasti lapsi huomenna jo terveempi.

Joo, tiedän :) :ashamed: En toivo sitä vain juhlien takia vaan tietysti lapsen itsensäkin takia. On kurjaa seurata kun toisella on paha olla :(

Joko teillä on vauvarokko sairastettu? Siihen kuuluu korkea kuume, puhutaan kolmen päivän kuumeesta, ja sitten tulee näppylät tai ihottuma.
(meillä on tullut ihottuma/näpyt jo kahden päivän kuumeen jälkeen)

Alkuperäinen kirjoittaja LK:

Oikeesti ihmiset hakevat ihmeparannusta? Kyllä mä ymmärrän ettei lääkäri voi parantaa lapsen flunssaa vastaanotolla. Minä olen vienyt lapsen monesti lääkäriin sen takia, jos korkealle kuumeelle ei löydy syytä tai lapsi on kipuisen oloinen. Siis tarkastuttamaan korvat ja kuuntelemaan keuhkot. Ajatteleeko lääkärit, että olen typerä äiti, kun tuon lapsen lääkäriin?

Yhteistyössä