Mitä tekisitte? Liittyen autoon ja mieheen

Endless Sacrifice

Aktiivinen jäsen
08.06.2006
7 728
1
36
Mun mies lähti tänään reissuun, tulee kotiin perjantaina. Se piti viime viikolla varata autolle vuosihuolto tähän loppuviikolle, kun nyt joutais toi auto hyvinkin käväseen siellä. Kuinka ollakkaan mies unohti soittaa huoltoon.

Soitanko mä sinne vai odotanko että mies rupee hoitaan asiaa ehkä ens viikolla tai seuraavalla tai...?
Jos mä soitan niin auton vieminen sinne on hankalaa, mutta ei mahdotonta. Ja toisaalta en mä voi olla varma saanko mä aikaa enää tälle viikolle. Ja ens viikosta mä en tiedä tarviiko mies jonain tiettynä päivänä tota autoa.

Soita miehellesi ja kysy. Meilläkin pitäis varata toiselle autolle huoltoaika. Se vaan on hankalaa kun mä tarvin aina autoa ja mies tarvii mun iltavuoropäivinä kans. Eli periaatteessa pitäs saada huolto vapaapäivälle tai sit aamuvuoropäiviin.

Alkuperäinen kirjoittaja nellynoora:
Etkö voi soittaa miehelle ja kysyä

Se on lentokoneessa just nyt ja sit palaverissa ja sit onkin jo liian myöhästä eli huolto menee kiinni tältä päivältä. No ehkä se saattais ehtiä vastata jossain välissä, mut kun en tiedä tarkkaa kellonaikaa koska.

eipä se nyt niin tarkkaa ole että huolto päivälleen oikeena aikaa...voihan sen ensi viikollakin hoitaa.
ja tuo voi olla naulan kantaan,et unhohtaa tahallisesti.jos tietää että hoidat asiat...pääsee hempommalla!! :p

Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Soita miehellesi ja kysy. Meilläkin pitäis varata toiselle autolle huoltoaika. Se vaan on hankalaa kun mä tarvin aina autoa ja mies tarvii mun iltavuoropäivinä kans. Eli periaatteessa pitäs saada huolto vapaapäivälle tai sit aamuvuoropäiviin.

Soitto ei nyt onnistu...

Meillä on onneks toinenkin auto ja jos mies ei reissuun tarvi autoa niin pärjätään sillä. Mutta yksin jos vie auton huoltoon niin ongelmallista on sieltä päästä sen toisen auton luokse.

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
eipä se nyt niin tarkkaa ole että huolto päivälleen oikeena aikaa...voihan sen ensi viikollakin hoitaa.
ja tuo voi olla naulan kantaan,et unhohtaa tahallisesti.jos tietää että hoidat asiat...pääsee hempommalla!! :p

Ei se olekkaan, vielä sais ajella n.1000km ennen huoltoa, mutta kun nyt olis ollu hyvä väli kun en mä yksinäni voi kahdella autolla ajella ja sit kun mies tulee takasin niin kumpikin melkein tarvii autoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
no,jos hyvä aika nyt niin vie ihmeessä!!

Hyvin todennäköisesti vienkin, mutta enhän mä vaan ruoki miehen laiskuutta hoitaa asioita jos nyt (taas) hoidan asioita sen puolesta?

nooh se on niin ja näin.Pitää punnita mikä nyt tärkeintä..
Ja kai se että saatte arkena autonne käyttöön.
Pidä saarna ukolle.(tosin se ei toimi... ;) )

Hyvä ap, miehesi on nyt työmatkalla ja ansaitsemassa elantoa perheellesi ja sinulle.

Jos sinulla on aikaa ja mahdollisuus tehdä tuo ajanvaraus, miksi sinä et voi tai halua tehdä sitä? Eikö autojen olemassaolo perheessänne ole kummankin tarpeeseen ja etuun perustuva asia. Jospa vaikka yrittäisit olla mukana perheessä kuin hajoittamassa sitä. Tämä on pieni asia, mutta jatkossa näitä tulee vastaan koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja elli:
Hyvä ap, miehesi on nyt työmatkalla ja ansaitsemassa elantoa perheellesi ja sinulle.

Jos sinulla on aikaa ja mahdollisuus tehdä tuo ajanvaraus, miksi sinä et voi tai halua tehdä sitä? Eikö autojen olemassaolo perheessänne ole kummankin tarpeeseen ja etuun perustuva asia. Jospa vaikka yrittäisit olla mukana perheessä kuin hajoittamassa sitä. Tämä on pieni asia, mutta jatkossa näitä tulee vastaan koko ajan.

Ensinnäkin ansaitsen minäkin, joten siihen on turha kenenkään vedota.

Miehelläkin oli aikaa ja mahdollisuus tehdä ajanvaraus.

Minä voin sen tehdä, niinkuin aina ennenkin, mutta en halua koska mieskin voisi sen tehdä niinkuin lupasi.

Ei siinä huollossa montaa tuntia mene. Odotat siellä paikan päällä niin et tarvitse kyytiä edes takaisin.

Ja voithan soittaa ja kysyä, onko tälle viikolle aikaa, jos ei ole, sanot että soitat myöhemmin uudestaan.
*muoks* niin ja siis laitat sitten ukkos soittamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Ei siinä huollossa montaa tuntia mene. Odotat siellä paikan päällä niin et tarvitse kyytiä edes takaisin.

Ja voithan soittaa ja kysyä, onko tälle viikolle aikaa, jos ei ole, sanot että soitat myöhemmin uudestaan.
*muoks* niin ja siis laitat sitten ukkos soittamaan.

Odottaminen maksaa liian paljon, eli olis pois mun työajasta, eli ei onnistu.

Hyvä ap,

jos kysymyksessä on miehesi auto, joka huoltoa tarvitsee, anna sitten tilanteen vain olla. hoitakoon tuo kurja turhien lupaaja omat ongelmansa kun auton huoltokirja menee yli. kärsiköön se tyhjien lupausten antaja. Älä ota siis paineita ollenkaan.

Jotta saat viestisi kunnolla perille, lupaa miehellesi vaikka siivota seuraavan kuukauden aivan yksin. Jätä sitten kokonaan tekemättä ja pyörittele vain silmiäsi kun miehesi kyselee lupauksesi perään?

Alkuperäinen kirjoittaja Elli:
Hyvä ap,

jos kysymyksessä on miehesi auto, joka huoltoa tarvitsee, anna sitten tilanteen vain olla. hoitakoon tuo kurja turhien lupaaja omat ongelmansa kun auton huoltokirja menee yli. kärsiköön se tyhjien lupausten antaja. Älä ota siis paineita ollenkaan.

Jotta saat viestisi kunnolla perille, lupaa miehellesi vaikka siivota seuraavan kuukauden aivan yksin. Jätä sitten kokonaan tekemättä ja pyörittele vain silmiäsi kun miehesi kyselee lupauksesi perään?

Juu mä unohdin siivota... :laugh:

Periaatteessa autot on miehen nimissä, mutta käytännössä on ne puoliks mun. Ajelutkin menee suht tasan mies käyttää uudempaa autoa pitkillä matkoilla (eli kotimaan työreissut), ja mä käytän uudempaa autoa silloin kun mies menee töihin toimistolle tai on ulkomailla.

Loppujen lopuks mä päädyin nyt siihen, että helpommalla mä pääsen kun muistutan miestä ens viikolla tarpeeks usein siitä huollosta. Silloin logistiikka pelaa kaikista parhaiten, ja mies voi varata sen huoltoajan sellaiselle päivälle ettei reissua ole. Onhan tässä vielä melkein kuukausi aikaa ennenkuin tulee kilometrit täyteen, ei siis mene huoltokirja yli ihan heti.

Tai sit mä soittelen, kunhan saan ensin tiedusteltua mieheltä sopivat päivät.

Hän sanoi hoitavansa huollon, ei luvannut.?
Harvemmin ihmiset käyttävät arkikielessä sanoja "minä lupaan..."

En tiedä mitenkä hyvin tuo nick kuvaa sinua todellisuudessa ..endless sacrifice :D

Ongelmanhan tälläisista asioista voi aina tehdä, jätät hoitamatta mokoman triviaalin asian ja hän tekee vastaisuudessa sinulle samoin, hoidat itse autosi huollot ja muut asiat?

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Hän sanoi hoitavansa huollon, ei luvannut.?
Harvemmin ihmiset käyttävät arkikielessä sanoja "minä lupaan..."

En tiedä mitenkä hyvin tuo nick kuvaa sinua todellisuudessa ..endless sacrifice :D

Ongelmanhan tälläisista asioista voi aina tehdä, jätät hoitamatta mokoman triviaalin asian ja hän tekee vastaisuudessa sinulle samoin, hoidat itse autosi huollot ja muut asiat?

No mä miellän se lupaukseksi jos sanoo: "Mä varaan ens viikon reissun aikana jollekkin päivälle huollon..."

Kyllä tuo nikki kuvaa hyvinkin jos ei minua niin meidän avioliittoa.

Suurin ongelma tässä on mun rutiinini ja halukkuus suunnitella kaikki etukäteen.
Ja mies ei voi tehdä minulle samoin, sen takaa 100-200 matkapäivää vuodessa, minä hoidan asiat lähes aina. Ja nimellisesti mulla ei ole autoa.

Suurin ongelma tässä on mun rutiinini ja halukkuus suunnitella kaikki etukäteen.
Ja mies ei voi tehdä minulle samoin, sen takaa 100-200 matkapäivää vuodessa, minä hoidan asiat lähes aina.

Eli kyseessä on sun ongelma ja ratkaisuna on
a) hoidat itse ja narskutat sen takia hampaita kun teet toisen puolesta
b) et hoida vaan muistutat, riitelette siitä pari kertaa ja narskutat sen takia.

Valitse kahdesta pahasta pienempi =)

Meillä mä hoidan tuollaiset varaamiset koska mulla on vähemmän ns jatkuvaa keskittymistä vaativaa toimintaa ja muistutan tarpeen mukaan miestä. Se on mulle vaivattomampaa kuin murehtia että muistaako se hoitaa ja viedä vai ei...