Mitä tekisitte..? Kyse hääkutsuista ja vastauksista niihin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olette kutsuneet häihinne vain lähimmät sukulaiset (tädit ja sedät, ei serkkuja..).. Hääkutsuissa vastauspyyntö ja ensimmäisessä vastausviestissä tätini ilmoittaa (kutsu siis hänen ja miehensä nimellä) tulevansa miehensä kanssa ja lisäksi tulee heidän kolme tytärtään miestensä ja lastensa kanssa... Eli kahden kutsutun sijaan heiltä on tulossa 8 aikuista ja 4 lasta.. Jos kaikki tekee noin, niin meidän budjetti ei riitä kaikkien ruokkimiseen..... =(.. Miten toimisitte?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olette kutsuneet häihinne vain lähimmät sukulaiset (tädit ja sedät, ei serkkuja..).. Hääkutsuissa vastauspyyntö ja ensimmäisessä vastausviestissä tätini ilmoittaa (kutsu siis hänen ja miehensä nimellä) tulevansa miehensä kanssa ja lisäksi tulee heidän kolme tytärtään miestensä ja lastensa kanssa... Eli kahden kutsutun sijaan heiltä on tulossa 8 aikuista ja 4 lasta.. Jos kaikki tekee noin, niin meidän budjetti ei riitä kaikkien ruokkimiseen..... =(.. Miten toimisitte?

Ja tuo silmänisku tuli vahingossa..

Ei kai siinä muu auta kuin soittaa kyseiselle henkilölle ja sanoa, että kutsu on tarkoitettu vain hänelle ja miehelle. Voithan selittää, että budjetti ei kestä enempää ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Ei kai siinä muu auta kuin soittaa kyseiselle henkilölle ja sanoa, että kutsu on tarkoitettu vain hänelle ja miehelle. Voithan selittää, että budjetti ei kestä enempää ihmisiä.

Näinpä juuri, ei auta muuta kuin ilmoittaa että kutsu ei koskenut muita.

Hmm, vaikea tilanne. Tätisi ei ymmärtänyt että kutsu koskee vain nimettyjä henkilöitä. Saisitko sen jonka sisko (äitisi, isäsi? ) on kyseessä selittämään tilanteen siskolleen?
Luulisi ymmärtävän että budjetti räjähtää tuolla väen määrän lisäyksellä, varsinkin jos kaikki tekevät samoin.

Pakko sanoa ettei kutsu koske muita, ja voit perustella että muitakaan serkkuja ei ole kutsuttu, joten ei vain yhdestä perheestä voi antaa tulla koko köörin!

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:

Näin on paras tehdä. Jos "lipsutte" yhden perheen kanssa, teidän on tehtävä niin koko suvulle. Jos en palstailisi, en edes tietäisi, että nykyään kutsut on tarkoitettu vain osalle perhettä. Olkaa siis kilttejä sanoissanne, sukulaiset ovat ehkä yllättyneitä asiasta.

mutta selvästi on kyse aikuisista tyttäristä joilla jo omat perheet, niin miten joku voi olettaa että kutsu koskee heitäkin?!

Jos hääkutsu on osoitettu vain tädillesi ja hänen miehelleen, niin siinä tapauksessa sanot heille asiasta.

Mutta jos se oli tädillesi perheineen, niin aika paha mennä enää sanomaan...

Kutsuhan koskee vain niitä henkilöitä, keiden nimi kuoressa lukee. Tosiaan, jos kuoressa on ollut täti +perh. asiaa on hiukka vaikeampi aina korjailla, mutta luulisi ettäs elittämällä asia sujunee. Pidän ainankin peukkuja
:)

Alkuperäinen kirjoittaja onpa juntteja:

Näin on paras tehdä. Jos "lipsutte" yhden perheen kanssa, teidän on tehtävä niin koko suvulle. Jos en palstailisi, en edes tietäisi, että nykyään kutsut on tarkoitettu vain osalle perhettä. Olkaa siis kilttejä sanoissanne, sukulaiset ovat ehkä yllättyneitä asiasta.

mutta selvästi on kyse aikuisista tyttäristä joilla jo omat perheet, niin miten joku voi olettaa että kutsu koskee heitäkin?!

Nimenomaan näin.. Nämä serkkuni ovat kaikki asuneet jo yli 10 vuotta omillaan ja kutsussa oli vain tätini ja hänen miehensä nimi, ei siis mitään perheineen lisäystä.. Vastaus tuli sähköpostilla, mutta ajattelin pyytää äitiäni selvittämään asian, koska kyseessä hänen siskonsa ja ovat paljon yhteydessä..

on kyse aikuisista tyttäristä joilla jo omat perheet, niin miten joku voi olettaa että kutsu koskee heitäkin?!

Minä esimerkiksi uskon ja luulen että kaikki sukulaiset kutsutaan juhliin. Kuten ennenvanhaan tehtiin. =)

Niin siis omalla kutsulla! Siis ei mulle tulis mieleenkään olettaa että jos äiti saa kutsun häihin omalla nimellään niin se koskee minuakin (ja lapsiani)joka en ole asunut samassa osoitteessa 12 vuoteen! Kyllä mä ihan oletan että oma kutsu tulee omaan osoitteeseen, jos tulee!

Kutsut on aina etiketin mukaan koskeneet vain ja ainoastaan niitä henkilöitä joille se on osoitettu. Se että joissain suvuissa ei tätä tiedetä tai tapa on toinen ei poista sitä faktaa että etiketti on ollut tuo varmaan viimeiset 300 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvät hyssykät...:
on kyse aikuisista tyttäristä joilla jo omat perheet, niin miten joku voi olettaa että kutsu koskee heitäkin?!

Minä esimerkiksi uskon ja luulen että kaikki sukulaiset kutsutaan juhliin. Kuten ennenvanhaan tehtiin. =)

Niin siis omalla kutsulla! Siis ei mulle tulis mieleenkään olettaa että jos äiti saa kutsun häihin omalla nimellään niin se koskee minuakin (ja lapsiani)joka en ole asunut samassa osoitteessa 12 vuoteen! Kyllä mä ihan oletan että oma kutsu tulee omaan osoitteeseen, jos tulee!

Näin minäkin ajattelin kutsuja lähettäessä.. Olisikohan pitänyt kirjoittaa kutsuun "koskee vain kuoressa mainittuja henkilöitä" ;)

Yhteistyössä