MITÄ TEKISITTE JOS TULISITTE RASKAAKS YHEN YÖN JUTUSTA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja drama queen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tiukkis:
Oletko ajatellut taloudellista puolta? Mikäli ei isä tiedä asiasta, ei hänen tarvitse maksaa elatusmaksujakaan..Ja lapsen kasvattaminen on KALLISTA tänä aikana. Ja eikö olisi aika itsekästä toimintaa? Onhan lapsella oikeus tietää isästä, vai aijotko kertoa jonkin hätävalheen...Lapsella on myös oikeus perintöön jonka mahdollisesti voi saada isän kuoltua yms.
Ihmettelen että joku voi edes harkita tuollaista..mutta onhan se jo vastuutonta muutenkin harrastaa seksiä ilman ehkäisyä (sukupuolitaudit/AIDS) ja aina on riski tulla raskaaksi, sitäkin on hyvä miettiä...huh huh

kyl mä tiedän et lapsella oikeus saada tietää. kyl mä varmaan kertosin mut en välttämättä heti uskaltais.

mistä sä tiedät mun taloudellisen tilanteen et kuinka mä pystyn lapsen elättämään? :o

Alkuperäinen kirjoittaja drama queen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiukkis:
Oletko ajatellut taloudellista puolta? Mikäli ei isä tiedä asiasta, ei hänen tarvitse maksaa elatusmaksujakaan..Ja lapsen kasvattaminen on KALLISTA tänä aikana. Ja eikö olisi aika itsekästä toimintaa? Onhan lapsella oikeus tietää isästä, vai aijotko kertoa jonkin hätävalheen...Lapsella on myös oikeus perintöön jonka mahdollisesti voi saada isän kuoltua yms.
Ihmettelen että joku voi edes harkita tuollaista..mutta onhan se jo vastuutonta muutenkin harrastaa seksiä ilman ehkäisyä (sukupuolitaudit/AIDS) ja aina on riski tulla raskaaksi, sitäkin on hyvä miettiä...huh huh

kyl mä tiedän et lapsella oikeus saada tietää. kyl mä varmaan kertosin mut en välttämättä heti uskaltais.
mistä sä tiedät mun taloudellisen tilanteen et kuinka mä pystyn lapsen elättämään? :o

Tuota en ihan ymmärrä. Siis mies oon kunnollinen ja vastuunsa kantavaa tyyppiä, mutta et kertoisi hänelle mahdollisesta raskaudesta koska hän ei halunnut alkaa seurustelemaan kanssasi? Jos siis ideasi ymmärsin edes sinnepäin.

Suosittelisin kyllä kertomaan lapsen isälle ainakin ennen kuin muille asiaa levität. Yritä miettiä vaikka lapsesi kannalta; hänellä on oikeus isään ja jos isänsä on todella vastuunsa kantavaa tyyppiä niin varmasti sinun kannattaa tehdä kaikkesi tukeaksesi lapsen ja isän suhdetta eikä päin vastoin vahingoittaa sitä. Ei ole kovin rakentava pohja jos mies saa kuulla lapsesta esim. muiden yhteisten tuttujen kautta.

Ja tällä en siis niinkään tarkoita tuota taloudellista vastuuta vaan ihan miehen osallistumista lapsen elämään. Ei varmaan ole helppoja raskaudet missä vanhemmat eivät ole yhdessä, joten ei kannata tehdä hankalemmiksi mitä jo ovat.

Vaikka mitäs minä suhteestanne tiedän, tuollaisia tuli kuitenkin aloituksesta mieleen.

no, noin ei pääsisi käymään kun muistissa on se lehdissäkin pyörinyt juttu tahallisesta hiv:n levittämisestä... ja naimisissakin olen...
mutta varmaankin jos oisin sinkku ja muuten kaikki ok niin pitäisin lapsen ja ilmoittaisin isälle... sopeutukoot sitte tilanteeseen... mutta jos oma tilanne olisi huono niin päätyisin aborttiin.. tilannne kohtaista, mutta elämä on..

Alkuperäinen kirjoittaja drama queen:
siis enhän mä pakosta edes oo raskaana kuhan mietin. miehelle EN pakosta heti USKALTAISI kertoa. tuskin olis helppoo yhen yön jutulle kertoo et on paksuna

Ei tietenkään helppoa, mutta kokisin sen paljon vaikeammaksi siinä vaiheessa kun kävelee kadulla vastaan ison vatsan tai vaunujen kanssa. :/

Yhteistyössä