Mitä tekisitte? 8 kk toivoton syömäri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"neuvoton"

Vieras
Mun 8 kk ei syö juuri mitään. Kaikkia ns. pääruokia menee vain pari lusikkaa, joskus ei ollenkaan. Hedelmäsoseita söisi kyllä kohtuu hyvin. Nyt on tehnyt stopin myös puuron kanssa, ennen meni hyvin. Sormiruokia hypistelee, mutta ei vielä ota montaa palaa, kunnes kiinnostus katoaa ruokailuun. Maitoa juo paljon kyllä.

Kaikki varmaan aikanaan, mutta mitä tekisitte tässä vaiheessa? Antaisitte hedelmäsoseita, koska syö niitä? Vai jos ei söisi ruokailun aikana kuin 2 lusikallista, niin jättäisitte sitten siihen ja maitoa vaan paljon?

kyllä minä antaisin sitä mikä edes jotenkin uppoaa.. ja samalla pitää vaan jatkaa yrittämistä muidenkin ruokien suhteen, kyllä se siitä vielä onnistuu.. meillä oli kuukausi sitten sama tilanne melkein, ei muuta ruokaa huolinut kuin maitoa ja hedelmäsosetta.. mutta sitten parissa viikossa kaikki muuttu ja nyt syö ihan monipuolisesti! keep trying!!

Älä stressaa. Maito on pääasiallinen energianlähde alle vuosikkaalla. Siinä voit sitten tutustuttaa muihin makuihin pikkuhiljaa, aikaa on! Jos jostain tykkää, niin anna syödä!

Anna jotain lelua tms. käteen, niin saa syötettyä huomaamatta.

Ja niille jotka heti sanovat, ettei leluja ruokapöytään tai että ei mitään salasyöttöjä niin mun mielestä harhautus on parempi kuin pelkällä maidolla eläminen. Eikä jää tavaksi, ei ole meilläkään kolmevuotiaalla leluja enää ollut pitkään aikaan.

Kiitokset kaikille vastanneille! Taidan sitten antaa hedelmäsoseita aina muun ruoan ohella, kun niitä kerran syö. Jotenkin tätä tapausta ei vaan tunnu ruokailu kiinnostavan tipan tippaa... vaan kai ne tilanteet muuttuu aikanaan :)

Piti vielä lisätä, että mun äiti on ravitsemusterapeutti ja mut on opetettu syömään pienestä pitäen kaikkea, oon vieläkin ihan kaikkiruokainen ja tosi ennakkoluuloton uusien ruokien suhteen. Sitten mulle tulee tällainen lapsi... Mr Murphy taas asialla :D

Piti vielä lisätä, että mun äiti on ravitsemusterapeutti ja mut on opetettu syömään pienestä pitäen kaikkea, oon vieläkin ihan kaikkiruokainen ja tosi ennakkoluuloton uusien ruokien suhteen. Sitten mulle tulee tällainen lapsi... Mr Murphy taas asialla :D

Ja tässä kaikkiruokasen perheen nirso, omanikaan ei nyt 2v syö kaikkea vaikka tarjotaan ja itse syödään. Vauvana meni vaan ei enää.

Meillä oli samaa ongelmaa kanssa kuukausi sitten 8kk:na. Jatkettiin ruuan antamista samaan rytmiin, eli aamiaisella ja iltapalalla puuroa, lounaalla ja päivällisellä lihasoseita, välipalalla hedelmäsosetta ja maitoa aterian päälle. Yhtäkkiä alkoi vaan maistumaan paremmin ja nyt vedetään reilua desiä soseita aterioilla ja illalla 2dl puuroa :) Meillä on vaan maitoongelmaa nykyään, ei vaan maistu apteekin korvike..

Yhteistyössä