Mitä tekisit(työpaikka-asiaa)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alman äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alman äiti

Vieras
Miten sinä toimisit minun tapauksessani?

Olen ollut kotona 1,5vuotta lapsen kanssa ja nyt olen palailemassa työelämään. Lapsi jää kotiin hoitoon, mummi ja naapurin vara-mummi hoitavat tyttären, joten hoidon takia työhönpaluu ei ole ongelma. Minulla ei ole työpaikkaa, joten olen aktiivisesti hakenyt töitä jo yli puolivuotta. Ei ole tärpännyt. Ja olen siis pian pitkäaikaistyötön(työttömänä yli 1v). Minua pyydettiin takaisin entiseen työpaikkaan, josta siis irtisanouduin koska en pitänyt työstäni. Menisitkö takaisin vanhaan työhön ns. paremman puutteessa vai yrittäisitkö jatkaa työnhakua, joka on poikinut muutamia vaivaisia yhteydenottoja, mutta ei mitään konkreettista uutta työpaikkaa.

Onko edellinen työpaikka siedettävä vai ihan mahdoton? Itse harkitsisin sinne paluuta ja samanaikaisesti hakisin uutta työtä. Äitiyslomalta palaava on kutenkn työnantajan näkökulmasta mahdollinen riski, sillä lapsen aloittaessa hoidossa alkaa tunnetusti usein sairauskierteet. Ainakin tämä olisi hoidettu pois alta, jos olisit ensin puolisen vuotta vanhassa hommassa... Kuulostaa kylmältä, mutta ei sitä aina tiedä mihin lopullinen työntekijän valinta perustuu. Siinä samalla saisit myös työttömyytesi päättymään ja jos työpäiviä tulisi tarpeeksi, niin 500 päivän ansiosidonnainen päiväraha alkaisi tarvittaessa alusta.

Työtä olen hakenut muutamilta aloilta, mutta olen ollut ns. kranttu, eli hakenut vain sellaisia töitä jotka oikeasti minua kiinnostavat. Raha ei oikeastaan ole vielä mikään kynnyskysymys. Irtisanouduin koska edellinen työni oli henkisesti todella raskasta. Ja nyt tämä jatkuva kotona oleminen ja työpaikan etsiminen alkaa olla raskasta... VAIKEETA!

Yhteistyössä