Mitä tekisit tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mysteerimikitin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mysteerimikitin

Vieras
Ajatellaan, että ystäväsi olisi voittanut 2 viikon loman eksoottiseen lomakohteeseen, ja pyytäisi sinua mukaansa. Sinulla olisi 1,5-vuotias lapsi, jonka mukaan ottaminen ei tässä tilanteessa onnistuisi jo pitkän lentomatkan ja aikaeron tuottaman rasituksen vuoksi. Lähtisitkö lomalle ja jättäisit lapsen kotiin isän ja isovanhempien hoidettavaksi?

Minä en taitaisi lähteä, syystä etten varmaan jaksaisi kenenkään seurassa kahta viikkoa :ashamed: Siis muitten kuin oman perheen*surkimus* Toisaalta, tästä voi päätellä, etten koskaan saisi tuollaista kutsua :D

Minä en varmaan osaisi lähteä mutta haluaisin kyllä. Ja ehdottomasti olen sitä mieltä että jos jollakulla on siihen mahdollisuus ( lähinnä siis taloudellisesti ja niin että lapsella on hyvät hoitajat sillä välin ) niin matkaan vaan =)

En. En epäile hetkeäkään, etteikö mies pärjäisi kotona, mutta toisaalta tiedän, kuinka rankkaa kaksi viikkoa ilman toista aikuista olisi. Eri asia, jos olisi isovanhempia tai muita vähän apuna. En toivoisi miehenikään lähtevän minnekään kahdeksi viikoksi. Puolitoistavuotias on vielä aika lailla lähikontaktissa koko ajan. Ja niin kuin joku muukin totesi: en kestäisi kahta viikkoa kenenkään muun kuin oman perheeni seurassa. Siinäkin joskus tekemistä ;) Muutamaksi päiväksi olen suunnitellut matkaa keväällä, lapsi silloin lähes 2-vuotias.

Kuvittelin että suurin osa vastaa ettei lähtisi missään tapauksessa noin pienen luota pois, mutta hommahan meni ihan päinvastoin... tilanne on se, että minulla olisi oikeasti mahdollisuus lähteä, mutta asia mietityttää paljon. Tottakai matka kiinnostaisi, mutta mietin että miten lapsi pärjää ilman minua koska monessa asiassa lapselle kelpaa edelleen vain äiti. Toki isäkin lapsen kanssa pärjää hienosti ja ovat läheisiä, mutta onkohan tuo kaksi viikkoa liian pitkä aika olla erossa... muutaman päivän reissulla olen ollut ja silloin ainakin lapsella ja isällä oli mennyt hyvin.

En...mä oon vaan sellainen persoona joka ajattelee ensin muita ja sitten vasta itseään, ikävä kyllä..Olisihan se upeaa lähteä, mutta en vaan osaisi itse lähteä lomailemaan ja jättää muu perhe kotiin.

Siis lasta ei voi ottaa mukaan aikaeron rasituksen ja pitkän lentomatkan takia? :/ Ei noi nyt ole mitään muuta kun tekosyitä. Mä oon kahden alle 3v:n kanssa istunut lentokoneessa yhteensuuntaan 34 tuntia ja aikaeroa perillä oli 9 tuntia :D Mukaan voi tietenkin ottaa jos haluaa, älä noita käytä tekosyynä. Mutta jos matkalla, siis siellä perillä, on vaikeaa lapsen kanssa ( vuoristokiipeilette, koskilaskette jne) sitten ymmärrän. Tai jos tarkoitus on bailata ja maata vaan rannalla, ymmärrän senkin että lapsen kanssa ei onnistu mutta sano sitten rehellisesti se syy ;)

Voisin vaikka lopettaa imetyksen siihen paikkaa ja lähteä samalta seisomiselta (jos siis olisi sen ikäinen lapsi nyt). Olettaen, että lapsen hoito isän ja tuttujen sukulaisten kesken onnistuisi.

Voisin myös ottaa lapsen mukaan, mutta koska matka olisi ystäväni niin voisin lähteä myös ilman lasta, jos toinen niin haluaisi.

Tietysti lähtisin! Uskomatonta.. En ole naimisissa lasteni kanssa ja kyllä lepoloma joskus tekee hyvää :) Jos kyseessä olisi lapsen isä, tuskin kukaan ihmettelisi ;)

Ap jos sulla on tällainen tilanne niin mene ihmeessä! =)

Yhteistyössä