Mitä tekisit tässä tilanteessa..vuokralla asumisen iloja..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paulla

Vieras
Vein pyykit taloyhtiön pesukoneeseen ja toinen koneellinen pyörii kotona omassa koneessa. Meidän pesutuvan kuivaushuoneeseen ei ole erillistä varauslistaa jostain syystä vaan sinne sa viedä pyykkejä kuivumaan silloin kun vapaata on.
Mulla siis tulossa paljon pyykkiä nyt kuivumaan ja kävin samalla kurkkaamassa kuivaushuoneeseen ja siellä on TAAS jonkun kuivat pyykit ja kaikki narut varattu.. itse haen aina omat pyykkini pois kun ne ovat muutaman tunnin sisään kuivuneet..mua suunnattomasti ärsyttää kun jotkut pitää siellä hyvin usein kuivia pyykkejään vaikka ne ovat todellakin kuivia.. taas ei ajatella yhtään että joku muu saattaisi tarvita kuivaushuonetta vaan haetaan omat pyykit pois kun huvittaa..
Eli mitä tekisit? Veisitkö omat pyykit reteesti sinne ja laittaisit ne kuivat pyykit penkille viikattuina tai yhden narun päälle päällekkäin? Jokuhan voi vetää mansikan nenäänsä jos menen koskemaan hänen liinavaatteisiinsa mutta kun mulla taas on kans lakanoita ja yksi täkkikin jotka pitäis ehdottomasti saada sinne naruille muiden pyykkien kanssa.. :/
Ois niin paljon helpompaa kun kaikki ajattelis toisia ja toimisivat niin et muillakin olis kiva olla !

Ottaisin niitä pyykkejä sen verran pois narulta, että täkki ja lakanat mahtuu. Ja ostaisin itselle kans jonkun kuivaustelineen mitä voi hätätilanteessa käyttää. Kuitenkin jos peset monta koneellista pyykkiä niin sittenhän ne narut on täynnä sinun pyykkejäsi, kun joku toinen haluaisi narulle omiaan laittaa?

Älä nyt hyvän tähden mene kenenkään muun puhtaisiin pyykkeihin koskemaan. Etkö pysty kuivattamaan kotona?

Ikääväähän tuo on jos kuivia pyykkejä pidetään pitkään naruja varaamassa, mutta ei niihin silti saa mennä koskemaan. Jospa se on vaikka töissä eikä ole siksi pystynyt hakemaan niitä heti kun ovat kuivia.

niin, olisi täynnä mun pyykkejä jotka hakisina joissa pois kuten aina teen enkä pidä turhaan siellä kuivia pyykkejä.. ja on mulla kuivausteline kotona mut ei tee hyvää huoneilmalle aina kuivattaa sisällä..

Itse olen tuollaisessa tilanteessa kylmän viileästi laittanut kuivat pyykit yhteen läjään ja omat kuivumaan. Toki siinä on tuo riski, että menee useamman ihmisen pyykit samaan läjään, mutta so what, ei luulisi olevan maailmanloppu. Kaikki ei tietty tykkää, että vieraat ihmiset hiplaa heidän pyykkejä, mutta jos jättää pyykit kuivumaan ylipitkäksi ajaksi, niin pitää varautua siihen, että joku oikeasti tarvitsee kuivaushuonetta heti eikä huomenna.

[QUOTE="vieras.";29436977]Onko teillä omistusasujille erilliset kuivaushuoneet, joissa on tilaa kaikille?[/QUOTE]
Meillä omistusasujilla kuivaushuoneet ja rumpu on ainoastaan pyykkiajan varanneille =)

Eihän se kuivaushuone mikään varasto ole. Siistiin pinoon kuivat vaatteet ja omat tilalle, eikä siinä mitään lappuja tarvita. Tottakai kuivat pois ja märät tilalle, ei siitä voi kukaan loukkaantua. Nolona pitäisi olla, ettei ole hakenut omiaan ajoissa pois. E

Kuivat viikkaisin pois ja laittaisin omat tilalle.
Itse pesen usein pyykkiä, ja jos ennen töihinlähtöä pesen niin siellähön ne ootta kunnes tulen töistä, enkä todellakaan loukkaannu jos ne joku siirtää sivuun.
Jsokus joku on kyllä mennyt viikkaamaan märkiä pois, silloin olen siirtänyt k.o. tyypin pyykit sivuun ja laittanut omani takas kuivumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29436987:
laittaisin ne kasaan, en kyllä viikkaamaan alkais, mitäs ei hae pyykkejään pois

Onpa ystävällistä. Toivoisitko itsellesi tehtävän samoin jos joskus et syystä tai toisesta ehtisi heti käydä hakemassa? Levität mielipahaa ympärillesi.

Ja yleisesti ottaen tekee huoneilmalle ihan hyvää kuivattaa välillä sisällä, etenkin talvella huoneilma voi olla todella kuivaa.

Kyllä mäkin aina kerralla useemman koneen pesen ja vien kuivaushuoneeseen. Aina haen seuraavana päivänä pois. Jätän aina vuorokaudeksi kuivumaan, koska meidän kuivaushuoneessa ei oo toimivaa kuivainta.

Ja jos siellä on ollut muiden kuivia pyykkejä ja omat ei mahdu sinne, niin olen tiivistänyt niitä/laittanut päällekäin, että omat vaatteet ja pyykit mahtuu kuivumaan. Olen jo oppinut tietämään, mitkä pyykit on kenenkin, on tullut jo niin pitkään asuttua tässä samassa talossa.

Yhen kerran oli toisen naapurin kanssa puhetta, että on pieni kuivaushuone, ni hää sanoi, että häntä ei ainakaan haittaa. jos siirtelen hänen pyykkejään syrjään. Kiitteli vaan kovasti.:D

Meidän kuivaushuoneen seinällä onkin talon hallituksen laittama lappu, että kuivat pyykit pitää heti hakea pois, kun on kuivat, että muutkin saa tilaa.

Siitä huolimatta yllättävän monet asukkaat jättää ne pyykit sinne useammaksi päiväksi kuivumaan ja tosi levälleen sinne naruille.

Itse laitan aina mahd tiiviisti, että muillekin jää tilaa.

Entisessä vuokratalossa oli ihan yleinen käytäntö, että kuivat pyykit laitettiin pöydän päälle pinoon, jotta märät sain narulle. Ei siinä mitään ihmeellistä ole.

Entisessä vuokratalossa oli ihan yleinen käytäntö, että kuivat pyykit laitettiin pöydän päälle pinoon, jotta märät sain narulle. Ei siinä mitään ihmeellistä ole.

Munkin mielestä tosta vois taloyhtiö tehdä onkin "säännön" tai ohjeen, eli miten toimia jos on kyseinen tilanne. Näin kukaan ei voi valittaa kun kaikki tietää miten toimia jos tulee vastaava tilanne.
(esim. just että siirretään kasaan tms.)

Mä todennäköisesti veisin sitten vaan omaan kotiini pyykkini kuivamaan. En varmaan kehtaisi alkaa toisten pyykkejä siirtelemään, vaikka ikävää varmasti olisikin jos jo kuivat pyykit olisi jatkuvasti kuivaustilaa viemässä. Mutta eipähän ainakaan tartteisi raahautua taas sinne kuivaushuoneeseen hakemaan pyykkejä vaan saisi rauhassa kuivua kotona. Mulla ei onneks tollasta ongelmaa ole, kun meillä kaikki taloyhtiön asukkaat pesee ja kuivaa pyykkinsä omissa asunnoissaan :D

Siirtäisin yhdelle narulle kuivat pyykit ja laittaisin omani muille naruille, jos on pakko saada omat pyykit sinne kuivumaan.

Paljon mahdollista, että joku vetää herneet nenäänsä, mutta sellast se on. Jos on elämää suurempi asia, niin sitten ei varmaan kuivata pyykkejänsä yleisissä tiloissa!?

Yhteistyössä