Mitä tekisit tässä tilanteessa (eskariasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Syksy pelottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Syksy pelottaa

Vieras
Mun lapsi vaihtaa eskariin toiseen päikkään, kuin missä nyt on, koska haluan hänet samaan päikkään kuin naapurin tyttö. Tarkoitus oli, että heistä tulisi sitten parhaat kaverit. Äskettäin, kun oli tuon tytön synttärit, lapseni oli huomannut, että tyttö on hyvää pataa toisten tyttöjen kanssa, jotka jo ovat samassa päikäss. Mitä ihmettä teen, jos naapurin tyttö ei suostukaan olemaan minun tyttöni bestis, vaan on edelleen entisten kaveriensa kanssa? Olenko tehnyt omalle lapselleni karhunpalveluksen?

Siis laitoin hakemukset tuohon toiseen päikkään vaan siksi, että tytöt olis samassa, kun ovat sitten koulussakin samalla luokalla. Nyt pelkään, että lapseni olisi pitänyt jatkaa vanhassa päikässä vielä eskari.

Eli jos nyt tahdot siellä selitystä, miksi sulle nauretaan, niin ainakin minusta tässä olisi selitystä kerrakseen.

Et voi todella kuvitella, että tuo kyseinen tyttö, joka olisi sinun mielestäsi tuleva lapsesi bestis, rajoittaisi ystävyys suhteensa ainoastaan sinun lapseesi, täytyyhän lapsilla olla muitakin ystäviä ja jos hän kerran on niitä saanut niin loistavaa.

Et voi todella ajatella, että nämä kaksi edes tulisivat myöhemmällä iällä juttuun keskenään, joten kysy siis lapseltasikin, pitääkö hän tytöstä.
Ja vaikka he tulisivatkin toimeen keskenään, ei se todellakaan tarkoita, että heistä tulisi automaattisesti bestikset.

JA vielä, ei lapsien tarha, eskari tai koulupaikkoja valita sen pohjalta, että suunnitellaan lapsen kaveriporukkaa. Lapsi päättää omista ystävistään ja jos nuo ystävät ovat jollain tapaa epäsopivaa seuraa käytöksen tai tekojen puolesta on silloin vanhemmalla oikeus puuttua ystävyyssuhteisiin, ei muulloin.

Te missään maalla asu, jos teillä on kaks eskariakin!

Jos nyt ihan tosissasi olet tämän kanssa, niin tietenkin kaveri on hyvää pataa omien kavereidensa kanssa. Ja kavereita kai synttäreille tavataan kutsua? Ystävystyvät jos ovat ystävystyäkseen. Eihän tästä nyt oikein ota selvää... ovat naapureita, mutta ovatko kavereita tällä hetkellä? Vai ootteko te vasta muuttaneet? Ja meneekö lapset samaan kouluun aikanaan vai ei?

Alkuperäinen kirjoittaja kerrotaan:
ei lapsien tarha, eskari tai koulupaikkoja valita sen pohjalta, että suunnitellaan lapsen kaveriporukkaa. .
No, mä just valitsin.
En tosin ihan samasta syystä kuin ap mutta silti: lapseni ei mene lähimpään kouluun.

Eli jos nyt tahdot siellä selitystä, miksi sulle nauretaan, niin ainakin minusta tässä olisi selitystä kerrakseen.

Et voi todella kuvitella, että tuo kyseinen tyttö, joka olisi sinun mielestäsi tuleva lapsesi bestis, rajoittaisi ystävyys suhteensa ainoastaan sinun lapseesi, täytyyhän lapsilla olla muitakin ystäviä ja jos hän kerran on niitä saanut niin loistavaa.

Et voi todella ajatella, että nämä kaksi edes tulisivat myöhemmällä iällä juttuun keskenään, joten kysy siis lapseltasikin, pitääkö hän tytöstä.
Ja vaikka he tulisivatkin toimeen keskenään, ei se todellakaan tarkoita, että heistä tulisi automaattisesti bestikset.

JA vielä, ei lapsien tarha, eskari tai koulupaikkoja valita sen pohjalta, että suunnitellaan lapsen kaveriporukkaa. Lapsi päättää omista ystävistään ja jos nuo ystävät ovat jollain tapaa epäsopivaa seuraa käytöksen tai tekojen puolesta on silloin vanhemmalla oikeus puuttua ystävyyssuhteisiin, ei muulloin.

Mun tyttö on leikkinyt tän tytön kanssa, ei ne mitään vieraita ole. Mutta nyt synttäreillä ei mun tyttöni viitsinyt leikkiä niiden muiden kanssa, koska tää tyttö ei tehnyt selväksi, että he ovat bestiksiä. Sanoin tytölleni, että syksyllä täytyy mennä aktiivisesti mukaan ja näyttää tytöille, että ketkä ovat parhaat kaverit.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mun tyttö on leikkinyt tän tytön kanssa, ei ne mitään vieraita ole. Mutta nyt synttäreillä ei mun tyttöni viitsinyt leikkiä niiden muiden kanssa, koska tää tyttö ei tehnyt selväksi, että he ovat bestiksiä. Sanoin tytölleni, että syksyllä täytyy mennä aktiivisesti mukaan ja näyttää tytöille, että ketkä ovat parhaat kaverit.
Voi hyvänen aika, laskethan sinä leikkiä nyt?

Alkuperäinen kirjoittaja siis häh:
Te missään maalla asu, jos teillä on kaks eskariakin!

Jos nyt ihan tosissasi olet tämän kanssa, niin tietenkin kaveri on hyvää pataa omien kavereidensa kanssa. Ja kavereita kai synttäreille tavataan kutsua? Ystävystyvät jos ovat ystävystyäkseen. Eihän tästä nyt oikein ota selvää... ovat naapureita, mutta ovatko kavereita tällä hetkellä? Vai ootteko te vasta muuttaneet? Ja meneekö lapset samaan kouluun aikanaan vai ei?

Meidän kyläkeskukseen on viitisen kilometriä, minkä takia meidän tytöille tulee taksikyyditys, eli ovat samalla luokalla. Ja itseasiassa täällä on kolme eskaria!

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Voi hyvänen aika, laskethan sinä leikkiä nyt?

Niin siis, tarkoitatko nyt, että koska sinun lapsesi ei uskalla ottaa osaa leikkeihin, joissa kaverinsa toisten lasten kanssa leikkii ja häärää, niin hänen pitää omia kaverinsa.
Että sinun käsityksesi bestiksenä olemisesta on se, että muita ei suvaita mukaan???
Joko olet ihan tosi paha karhuemo tai sitten sinulla on kieroutunut tapa opettaa lapsellesi ystävyyssuhteita.

Luulen, että bestikset jää saamatta tuolla menolla.
(paitsi siellä Porvoossa)

Jos samalla luokalla ovat menossa joka tapauksessa, tiedät varmasti etukäteen? Ni sillon ihan ok tässä vaiheessa laittaa eskariin, jossa tutustuu tuleviin luokkakavereihin.

Ton muun vaan täytyy olla provoa.

ilmeisesti täällä on hankala eläytyä siihen tilanteeseen, että kavereita ei tosiaankaan ole paljon. Viisi kilsaa on pitkä matka pikkutytöille. Mun elämää olis helpottanut, jos tytöistä olis saatu bestikset. Tän naapurin tytön muut kaverit asuu kylällä, joten enpä tiedä, jaksaako pitää yhteyttä, kun meidän likka on kätevästi naapurissa. Sitäpaitsi omasta päikästä ei ole oikein löytänyt kavereita, koska on johtajatyyppiä, ja sitähän ei kaikki sulata.

Yhteistyössä