Mitä tekisit tällasen mummon kanssa?

Just oli hesarissa juttua siitä, miten vanhoja ihmisiä diagnosoidaan väärin - dementoituneiksi - vaikka kyseessä saattaa olla ihan muista syistä johtuvaa sekavuutta. Esim. virtsatieinfektio aiheuttaa sekavuutta. Kuivuminen - juo liian vähän.

Eli välttämättä ei kyse ole psyykelääkkeen aloittamisesta, vaan pitäisi varmaan mummolta tutkia ihan veriarvot ja tulehdusarvot, sekä ottaa pissanäyte. Ja korvatkin voisi katsoa, jos on vaikka vaikkua, ja humisee siksi... jos pitää esim. huuhdella ja puhistuu site..

Alkuperäinen kirjoittaja yksi huomio:
Just oli hesarissa juttua siitä, miten vanhoja ihmisiä diagnosoidaan väärin - dementoituneiksi - vaikka kyseessä saattaa olla ihan muista syistä johtuvaa sekavuutta. Esim. virtsatieinfektio aiheuttaa sekavuutta. Kuivuminen - juo liian vähän.

Eli välttämättä ei kyse ole psyykelääkkeen aloittamisesta, vaan pitäisi varmaan mummolta tutkia ihan veriarvot ja tulehdusarvot, sekä ottaa pissanäyte. Ja korvatkin voisi katsoa, jos on vaikka vaikkua, ja humisee siksi... jos pitää esim. huuhdella ja puhistuu site..

Tosta tulehdusjutusta kuulinkin just.. eli siis että sellanenkin voi tehdä harhaiseksi.. pakko saada tuo jollain konstilla lääkäriin.. |O

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Alkuperäinen kirjoittaja juukelsson:
anteeksi, mutta mun on pakko kysyä, minkäikäisiä olette? Kun siis miehesi mummo on noin nuori vielä...

Mun mummoni on vielä nuorempi.. :D kaikki ollaan tällasina parikymppisinä tehty ekat lapset niin hyvinhän sitä ehtii..

Onko lapset profiilissa sinun? Aika isoja jo ovat ja sanoit, että mummosi on alle 62v. Eli äitisi on n.40v ja itse sitten olet 20v eli nuo lapase tolet tehnyt alakäsienä? Huh, tottahan se on, että ns. teiniäitiys on periintyvää.

Hih, tulipa nopeesti kirjoitettua ihan siansaksaa :)

Eli nuo lapset olet tehnyt alaikäisenä?

Naapurin lasten kuvia mulla on profiilissani.. mitäs muutakaan.. :kieh:

Miksi ihmeessä se kaivelee sun p*rsettäs jos mä olen saanut lapsia nuorena?..

62v on työikäinen aikuinen ihminen ei vanhus. Nyt tuntuu psykoosi iskeneen. Lääkäriin nopsaan ja kunnon hoito ja lääkitys. Jos on eristäytynyt jo pidempään, on varmaankin ollut psykoosille altistava persoonallisuus tai esioireita. jos ei lähde vapaaehtoisesti, ottakaa yhteyttä terveyskeskuksen omalääkäriin tai mielenterveystoimistoon ja kysykää sieltä ohjeita, miten mummi hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Alkuperäinen kirjoittaja ritu:
vanhainkotiin?

62 vuotias vanhainkotiin :D . Senhän pitäis olla vielä vuosi tai vuosia työelämässä ihan täysillä! Lääkäri ois mun mielestä oikee osoite.

Jostain syystä tuo ei ole ollut töissä moneen vuoteen enää.. mä en tiedä siihen mitään syytä.. mutta siis ihan totta että tuon ikäisen pitäisi olla vielä työkuntoinen..

Alkuperäinen kirjoittaja juukelsson:
anteeksi, mutta mun on pakko kysyä, minkäikäisiä olette? Kun siis miehesi mummo on noin nuori vielä...

Mun mummoni on vielä nuorempi.. :D kaikki ollaan tällasina parikymppisinä tehty ekat lapset niin hyvinhän sitä ehtii..

Onko lapset profiilissa sinun? Aika isoja jo ovat ja sanoit, että mummosi on alle 62v. Eli äitisi on n.40v ja itse sitten olet 20v eli nuo lapase tolet tehnyt alakäsienä? Huh, tottahan se on, että ns. teiniäitiys on periintyvää.

Hih, tulipa nopeesti kirjoitettua ihan siansaksaa :)

Eli nuo lapset olet tehnyt alaikäisenä?

Naapurin lasten kuvia mulla on profiilissani.. mitäs muutakaan.. :kieh:

Miksi ihmeessä se kaivelee sun p*rsettäs jos mä olen saanut lapsia nuorena?..

Ei kaivelkaan, kysyinpä vaam, anteeksi. Vastauskestasi päätellen, olet todellakin lapsesi liian aikaisin saanut :( Itse en kyllä haluaisi olla mummo 40v!

Yhteistyössä