Mitä tekisit tällaisessa tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja senja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

senja

Vieras
Tänään eräässä isossa puistossa turussa.
Lapsia kiipeilytelineessä, siis minun ja monen muun. Sitten yksi n. 5-vuotias tyttö astui vissiin vahingossa isoveljensä käden päälle. Tämä n. 8-vuotias poika kiljahti ja alkoi silmittömästi hakata sitä tyttöä. Siis ei läpsiä vaan hakata. Mätti kunnolla nyrkeillä, lähti välillä pois ja tuli vielä takaisin jatkamaan kun tyttö jo itki maassa. Näiden äiti oli kauempana eikä huomannut.
Mä huusin sitten sille pojalle, että "lopeta nyt toi hakkaaminen ja annan pienemmän olla" ja sit poika lähti karkuun. Vähän ajan päästä niiden äiti tuli katsomaan, että mitä tyttö itkee ja poika heti selittämässä, että ei oo tehnyt mitään. Mä menen sanomaan sille äidille, että poika oli hakannut oikein kunnolla tyttöä. Tämä ei sanonut mitään, alkoi kyllä torua poikaa.

Mitä te olisitte tehnyt? Mun oli vaan ihan pakko mennä väliin... Ja se poika vaikutti muuten ihan häiriintyneeltä...

No ei se ollut vain sisarkateutta. En ole koskaan nähnyt ketään lasta hakkaavan toista silleen. Se oli tosi pelottavaa ja se tyttö ei laittanut yhtään vastaan eikä sanonut mitään. Näytti siltä, että isoveli kohtelee sitä koko ajan huonosti...

Alkuperäinen kirjoittaja senja:
No ei se ollut vain sisarkateutta. En ole koskaan nähnyt ketään lasta hakkaavan toista silleen. Se oli tosi pelottavaa ja se tyttö ei laittanut yhtään vastaan eikä sanonut mitään. Näytti siltä, että isoveli kohtelee sitä koko ajan huonosti...

Todennäköisesti niin onkin. Voi pientä pikkusiskoparkaa! Äidin pitäisi puuttua asiaan ja kunnolla!

Alkuperäinen kirjoittaja senja:

Jos sillä pojalla on joku diagnoosi... Äitihän sentään puuttui tilanteeseen.

Yhteistyössä