Mitä tekisit ruodottomasta kirjolohifileestä?

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
Auttakaas mua valmistamaan tuo kala. :D Ostin siis tänään tuommosen 460 g painavan kirjolohifileen (tai siis semmosen kyljen palan), mutta en nyt tiiä, mitä sille tekisin. :ashamed:

Oon äärimmäisen huono valmistamaan kalaa, koska olen suurimman osan elämästäni ollu kala-allerginen. Vasta viimeisen puolen vuoden aikana oon havainnut, että mä pystyn nykyisin syömään pikkasen jopa lohta. B)

Mutta mun kalavalmistus rajottuu toistaiseksi pannulla paistamiseen (niin ja tytölle oon soseisiin keittäny kalaa), mutta nyt tartteis tolle pötkölle löytää joku hyvä resepti iltaruoalle.

Muita aineksia löytyy aika laajalti ja vielä ehdin kaupasta hakeakin, jos jotakin tarvii. :)

Eli ehdotuksia vastaanotetaan, jos jollakulla on joku bravuuri. :D

Leikkaisin rasvaiset reunat pois, jos niitä vielä on. Joko leikkaisin medaljongeiksi, jotka käärisin tuorejuustonokareen ja mausteiden kanssa folioon, väliin pala leivinpaperia, semmoinen nyytti ja uunissa 200 asteessa noin 30-40 minuuttia. Tai sitten file sellaisenaan uuniin, vähän sipaisisin soijakastikkeella tai sitruunalla, ei mitään kermoja ja voinokareita.

Lohi vuokaan,pieniä viiltoja lihaan-jonne ohkasia valksipulin kynnen siivuja,suolaa,pippuria pintaan..Jos tahtoo voi laittaa smetanaa,kermaa päälle...

Tai muuten samalla reseptillä,mutta smetanan ja kerman jättää pois ja sivelee pikkasen sinappia pintaan

Ja uuniin..200 astetta ja sen verran että on kypsää (ite en tee koskaan kellon kanssa ruokaa,aikaa en osaa sanoa)

Kiitoksia vaihtoehdoista.

Itse asiassa ehdinkin tässä välillä surffaamaan taas karppaus.infon reseptejä (vitsi siellä on kivoja reseptejä :p) Ja meinasin kokeilla mamman uunikalaa. =)

Eli kerman ja smetanan kanssa uuniin, sitruunalla maustettuna. Pitää vaan se smetana polkasta kaupast hakemasta. =) Kattotaas kuin käy.

Lohi vuokaan,pieniä viiltoja lihaan-jonne ohkasia valksipulin kynnen siivuja,suolaa,pippuria pintaan..Jos tahtoo voi laittaa smetanaa,kermaa päälle...

Tai muuten samalla reseptillä,mutta smetanan ja kerman jättää pois ja sivelee pikkasen sinappia pintaan

Ja uuniin..200 astetta ja sen verran että on kypsää (ite en tee koskaan kellon kanssa ruokaa,aikaa en osaa sanoa)

Tääkin kuulostas kivalle. Hmm... Tässähän alkaa olla valinnanvaikeutta. =)

Yhteistyössä