Mitä tekisit? Raskaana exälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hurja muutos elämäänkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hurja muutos elämäänkö?

Vieras
jonka kanssa on jo 6v lapsi (erottu 5v sitten)

Hyvissä väleissä ollaan, mutta yhteiselo ei ole mahdollista. Tai kenties voisiko tällaisessa tapauksessa? Aika väkinäistä olisi, mutta kaipa sekin vaihtoehto voiko ajan kuluessa olla mahdollista. Ei rakasteta toisiamme, ollaan vain kavereita.

Mitähän sitä tekisi?! Abortti tuntuu kamalalta, mutta niin tuntuu lapsikin tällaiseen tilanteeseen, miten isä tapaisi vauvaa, minkälainen suhde heillä muodostuisi. Tällaisia asioita mietiskelen. Itsellänikin opiskelut kesken jne..

On hyvä isä lapselleen ja tapaa säännöllisesti viikoittain

Tosiaan olette varmaan aika hyvissä väleissä, jos olet hälle nyt raskaana :D

Mä ihan ehdottomasti pitäisin lapsen. Isä tapaisi vauvaa sinun luonasi ja sinä voisit kyläillä vauvan kanssa isän luona. Jos pystytte ystävyystasoiseen suhteeseen (eli kyläilyjä puolin ja toisin) niin sehän olisi hieno juttu.

Mä sain lapsen siten, että tiesin jääväni yh:ksi, olin vailla koulutusta/työpaikkaa, elin toimeentulotuiella, ikää oli hurjat 18v ja olin vasta muuttanut lastenkodista tuettuun asumiseen...ja tänä päivänä (8v myöhemmin) kaikki on enemmän kuin loistavasti.

Aborttia ei kannata tehdä, ellei sitä ITSE ihan oikeasti HALUA. Tsemppiä.

Mietin myös sitä, että koulu jäisi taas kesken ( olen ennekin keskeyttänyt opinnot raskauden vuoksi)

Haluaisin todella käydä tämän koulun loppuun :( Tilanne vauvalle ei todellakaan ole hyvä :( en tiedä pystynkö aborttiinkaan... Paitsi eikös se nykyään käy ihan jollain tableteilla?? Miten kestäisin sen teon? :(

APUA, tämä on kyllä niin kamala tilanne kuin vain voi olla. Mitä kaikki sukulaisetkin sanoisivat, kun kuulisivat kuka on lapsen isä :o

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
APUA, tämä on kyllä niin kamala tilanne kuin vain voi olla. Mitä kaikki sukulaisetkin sanoisivat, kun kuulisivat kuka on lapsen isä :o

No saattashan he olla hämmentyneitä tms. mutta itse teet päätöksesi enkä voi uskoa että he jotenkin hylkis tätä tulevaa lasta hänen isänsä vuoksi. Jos teillä siis normaalit välit ei sun tarvii niiden mielipiteistä välittää. Mitähän ex on asiasta mieltä?

Mietin myös sitä, että koulu jäisi taas kesken ( olen ennekin keskeyttänyt opinnot raskauden vuoksi)

Haluaisin todella käydä tämän koulun loppuun :( Tilanne vauvalle ei todellakaan ole hyvä :( en tiedä pystynkö aborttiinkaan... Paitsi eikös se nykyään käy ihan jollain tableteilla?? Miten kestäisin sen teon? :(

Koulua voi jatkaa myöhemminkin.

Tableteilla raskauden voi keskeyttää tiettyyn viikkoon saakka (en muista viikkojen määrää) ja sun pitää ihan itse pohtia sitä miten sen kestäisit.

Ja mitä ihmeen väliä sillä on, mitä suku sanoo :o
Jos on reilu suku niin he onnittelevta, jos suku on vähemmän reilu niin ei niistä pidä välittää.

Exälle en ole vielä kertonut. En tiedä mitä ajattelee, saattaisi kannustaa aborttiin, taikka sitten tekisi kaikkensa, jotta pystyisimme elämään parisuhteessa ja palaisimme yhteen (pitkä tie, voin kertoa)

Itse haluaisinkin yhteen (niin varmaan exäkin) lapsen takia, mutta se on vain niin hankalaa saada suhde siihen malliin, että sitä voisi parisuhteeksi kutsua, niin kauan oltu erossa eikä sellaisia tunteita enää kuin joskus oli

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mä sain lapsen siten, että tiesin jääväni yh:ksi, olin vailla koulutusta/työpaikkaa, elin toimeentulotuiella, ikää oli hurjat 18v ja olin vasta muuttanut lastenkodista tuettuun asumiseen...quote]

Onkohan tämä keskivertopalstalaisen elämäntarinaa? :D

Siis molemmat sinkkuja ollut koko tämän 5v, kyllä sitä ihminen seksiä kaipaa ja tuttu ja turvallinen exä on siihen hommaan oikein hyvä :D

joo,hyviä ystäviä..ei tulisi itselle mieleen harrastaa seksiä exän kanssa vaikka olisi lapsi sen kanssa..

Siis molemmat sinkkuja ollut koko tämän 5v, kyllä sitä ihminen seksiä kaipaa ja tuttu ja turvallinen exä on siihen hommaan oikein hyvä :D

joo,hyviä ystäviä..ei tulisi itselle mieleen harrastaa seksiä exän kanssa vaikka olisi lapsi sen kanssa..

no miksikäs ei? Jos pelkkää seksiä molemmat kaipaa... ei ole kiva olla 5v ilmankaan. Exän kanssa hyvää seksiä mieluummin, kuin että pokaisin jonkun hepun baarista, ei se tiedä mistä tykkään

Ei varsinkaan ilman ehkäisyä!!!!
Mistä näitä ..... tulee?

monesko viikko meneillään? mä pitäisin lapsen. ja ihan turhaan ajattelet mitä muut ajattelevat!!! itselläni 8s vko ja en voisi kuvitellakkaan aborttia enää tässä vaiheessa kun kaikki raskausoireet painaa päälle :)

Siis mun mielestä hienoa, että lapsesi saa täys sisaruksen. Paljon parempi, kuin se, että vauvan isä olisi joku "tuntematon" heppu.

Ja toisekseen mikä pakko teidän on samassa kämpässä asua vaikka yhdessä olisittekin? Jos kaikki muu kuitenkin sujuu, mutta ei yhteiselo?

Isän henkilöllisyyttähän sun ei tarvi kellekkään kerto, jos et halua :o

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Siis mun mielestä hienoa, että lapsesi saa täys sisaruksen. Paljon parempi, kuin se, että vauvan isä olisi joku "tuntematon" heppu.

Ja toisekseen mikä pakko teidän on samassa kämpässä asua vaikka yhdessä olisittekin? Jos kaikki muu kuitenkin sujuu, mutta ei yhteiselo?

Isän henkilöllisyyttähän sun ei tarvi kellekkään kerto, jos et halua :o

Mä kans sanon tuota, että mikään pakko ei ole samassa kämpässä asua vaikka on yhdessä ja yhteiset lapset.
Mullakin toimii lasten isän kans suhde näin erillään asuen oikein hyvin :whistle:
Meilläkin ollu on off suhde koko ajan. Erottiin kun odotin toista mutta myös ollut sitä seksiä välillä... pari kuukautta sitten alettiin oikeesti seukata ja tuntuu että nyt vasta alkaa toista tuntemaan.

Kuulostaa siltä että et halua aborttia, mutta jotenkin et ole valmis lapseenkaan. Päätä ensin itse pidätkö lapsen ja sitten kerrot isälle.

Suku kyllä ymmärtää, sillä ei kukaan halua ilman seksiä olla, ja voihan sitä aina sanoa että ootte kokeilleet olla yhdessä aina välillä ;)

Yhteistyössä