mitä tekisit? (masennus työn takia)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentaa

Vieras
olen ollut pitkään työssä ja nyt on viimiset kuukaudet ollut sellasita ahdstusta ja masennusta työn takia, mun työtä ja työaikoja kytätään työkaverit on ilkeitä ja valehtelee ja kieroilee mun syyks laitetaan suurin osa jos työt tehty huonosti, (olen siis siivooja) . pomolle ei voi puhua asiasta kun hän on itse myös mua kohtaan inhottava, lähtisitkä pois työstä ja jäisit työttömäks silläkin uhalla et saa sen kolmen kuukauden karenssin vai jatkaisitko kaikesta huolmatta töissä. opiskelu paikka mulla on haussa mut tieto pääsenkö on vasta kesäkuussa.

Kyllä mä lähtisin jos oma olo alkaa käymään tukalaksi. En halua omaa mielenterveyttäni menettää sellaisessa työpaikassa jossa ei saa olla omaitsensä ja kärsii. Oletko uusin työpaikalla? Monesti silloin joutuu silmätikuksi vaikka väärin se on.

Toivottavasti saat paremman paikan!! Tsemppiä!!

Voitko tehdä valitusta millekään vielä ylemmälle tasolle vai onko tuo pomo se ylin? Eli ei oo minkää siivousosaston pomo vaan koko firman.

Onpa hankala tilanne, ei ole ihme jos ahdistaa ja masentaa. Kun kerrot työterveyslääkärille tilanteen ja sanot ettet jaksa saat varmasti sairaslomaa. Jos et pääse koulutukseen, hakeudu toiseen työpaikkaan, eikö siivoojilla ole aika hyvä työtilanne ? Ei kannata kestää tuollaista ! ! Elämme vain kerran, kun yksi ovi sulkeutuu, toinen avautuu.

oletko käynyt ammattilaiselle puhumassa? eli, onko masennuksen syy varmasti työpaikassa? kysyn siksi, kun moni syyttää työpaikkaa burn outistaa yms mutta oikea syy löytyykin sitten elämän muilta osa-alueilta. ei toki kaikilla, joten siksi olisi hyvä selvittää masennuksen syy, voi olla vaikka fysiologinen vaivakin.

Ensin voit hakea sairaslomaa. Sitä saa jo kyllä noilla perusteilla,ehkä ensin pari viikkoa,mut toki sitä jatketaan jos ei vielä senkään jälkeen jaksa mennä töihin. Voisit käydä ehkä juttelemassa myös jonkun ammattiauttajan kanssa,se helpottaa kun saa purkaa kaiken kestämänsä jollekin joka kuuntelee.

Miten pitkään olet ollut töissä,mietin vuorotteluvapaan mahdollisuutta...? Työpaikan vaihtaminen voisi olla myös hyvä ratkaisu,esim.Jos olet kuntapuolella töissä,niin teillä on varmaan työkierto mahdollisuus?

Alkuperäinen kirjoittaja minävain:
Kyllä mä lähtisin jos oma olo alkaa käymään tukalaksi. En halua omaa mielenterveyttäni menettää sellaisessa työpaikassa jossa ei saa olla omaitsensä ja kärsii. Oletko uusin työpaikalla? Monesti silloin joutuu silmätikuksi vaikka väärin se on.

Toivottavasti saat paremman paikan!! Tsemppiä!!

Voitko tehdä valitusta millekään vielä ylemmälle tasolle vai onko tuo pomo se ylin? Eli ei oo minkää siivousosaston pomo vaan koko firman.

ei ole siivousfirman ylin johtaja vaan siivousalueen pomo. hänellä on vielä oma esimies joka myöskään e ole siivousfirman ylimpiä, ja kyllä olen uusin vaikka olenki ollu yli puol vuotta talossa ja siivoustyötä tehny yli 5 vuotta. mä en saa öisin nukuttua kun mietin tätä asiaa ja ahdistaa ajatus töihin menosta joka ainoo päivä tulee jotai negatiivista kommenttia musta tai mun työstä.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitikkä:
Ensin voit hakea sairaslomaa. Sitä saa jo kyllä noilla perusteilla,ehkä ensin pari viikkoa,mut toki sitä jatketaan jos ei vielä senkään jälkeen jaksa mennä töihin. Voisit käydä ehkä juttelemassa myös jonkun ammattiauttajan kanssa,se helpottaa kun saa purkaa kaiken kestämänsä jollekin joka kuuntelee.

Miten pitkään olet ollut töissä,mietin vuorotteluvapaan mahdollisuutta...? Työpaikan vaihtaminen voisi olla myös hyvä ratkaisu,esim.Jos olet kuntapuolella töissä,niin teillä on varmaan työkierto mahdollisuus?

olen ollu tuossa paikassa puolisen vuotta ja samassa firmassa olin ennen tuotakin palasin tuonne hoitovapaan jälkeen

Tuo hoitovapaa taisi syödä sen vuorotteluvapaa-mahdollisuuden joksikin aikaa. Mutta siivousalalla varmaan on aika hyvä työtilanne,joten jos ei koulupaikka tärppää,niin etsi uusi työ. Ja hae vaan sitä sairaslomaa,et ole ainoa,jolla on jaksamisen kanssa ongelmia. Ei kukaan jaksa pitkään sitä,että keljuillaan(suoraan sanottuna kiusataan) töissä,vaikka tekee työnsä hyvin. Jokaisen on myös saatava olla oma itsensä töissä.

kiitos kaikille vastanneille, mitin sitä kun en jaksa nyt enää yhtään tuota työtä uskaltaisinko nyt jo irtsanoutua ja odottaa kuukauden sitä opiskelupaikasta tetoa, vaikka karenssi irtsanoutumisesta tuleekin,

Yhteistyössä