Mitä tekisit jos tilanne ois tämä....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joonijus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

joonijus

Jäsen
15.05.2007
115
0
16
....isovanhemmalla mahdollisuus alkaa hoitaa lasta joka on juuri aloittanut hoidossa(15pv-vko=2vko hoidossa, 1vko kotona isän kanssa....) ollut nyt kuukauden päivät ja huutoa edelleen aamuisin...
nyt olisi isovanhemmalla mahdollisuus alkaa hoitaa poikaa (1v7kk).Teenkö pahan virheen jos otan pojan pois hoidosta?
ollut aiemminkin isovanhemman hoidossa ennen hoitoa ja aamulla äidin lähtö ei ole tuottanut tuskia mutta hoitopaikkaan vietäessä aamut aivan tuskaisia äidille huudon takia....
antakaa omia mielipiteitänne kiitos!!! :flower: :flower: :flower: =)

No mun mielipide asiaan on, että noin pieni voisi hyvin olla vielä mummon hoivassa. Sitten myöhemmin hän kaipaa kuitenkin jo leikkiseuraa ja kavereita ja toimintaa ympärilleen... (Ellei jo nyt?)

Meillä alkaa olla tämän kolmannen kanssa ajankohtaista myös nämä asiat ja myös meillä saattaa olla mahdollisuus ainakin alkuunsa mummin hoitaa. Sitä aion kyllä hyödyntää, jos vain voin.

Mutta sen voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa, niin kyllä se äidistä tuntuu kurjemmalle, kun pieni jää itkemään. Luultavasti pieni lopettaa itkunsa oven mentyä kiinni, mutta äidin koko päivä on ehkä pilalla. Jotkut itkevät ensimmäisenä aamuna, toiset pari kuukautta. Mikäli tuo itkemisvaihe kovin kestää, itse henk.koht. miettisin, että minkälainen hoitaja on. Pitääkö hyvänä ja onko kodin tai mummolan omainen täti ja hänen kotinsa. Ja miten hän reagoi tilanteeseen.. Onko muiden lasten kanssa ongelmia jne jne...

Nämä ovat varmaankin silti enimmäkseen yksilapsisen perheen juttuja, kun sitten seuraavat lapset ovat selkeästi yleensä reipasotteisempia ja tottuneet sellaiseen härdelliin...

Mutta sinuna tosiaan käyttäisin tässä tilanteessa hyödyksi mummon avun, saavatpa hekin sitten molemmat tarvitsemaansa läheisyyttä ja yhteisiä hetkiä. Siellä päiväkodissa tms. kerkiää olemaan vielä ja koulumaailmakin kolkuttaa sitten jo ovella.

=)

Peesaan edellistä. Jos isovanhempi haluaa hoitaa lasta, niin hyvähän se vaan on ja varmaan on helpompi hänelle jättää hoitoon ja sairasteleekin varmaan vähemmän kuin päivähoidossa.

Koitin ymmärtää tuota teidän hoitosysteemiä ja jos on niin, että lapsella on viikon verran lomaa välillä, niin ei ole ihme, että hoitoon vieminen on vaikeaa.

Toivottavasti pääsette hyvään ratkaisuun asiassa.

oi ihanaa kun joku ymmärtää.... :hug:
mulle tullut sellanen olo muutaman ihmisen (lähipiirissä perheessä.)kommentoinnin jälkeen kun se tekee vaan hyvää pojalle olla hoidossa ja kyllä se huuto siitä lakkaa kun oven kiinni saat ja sun pitää osata päästää jo irti pojasta on se jo niin iso ja kavereita se kaipaa ja jne jne...saanut niistä sellasen kuvan et äitinä en tiedä miten toimia pojan kanssa...lapset on kaikki yksilöitä....ajattelin etten hirveää virhettä tee jos pojan kotiin jätän isoäidin hoiviin,parempi mun tosiaan on töihin lähteä kun se on ihan totta et ihan paska fiilis on kun sen hoidon oven kiinni olen laittanut ni koko päivä on pilalla silloin....
kiitoksia molemmille kommenteista...nyt voin vahvempana tehdä omat päätökset juuri niin kuin itse haluan,munhan se lapsi on eikä kenenkään muun... :saint:

Voi lapsesi on vielä niin pieni että ehdottomasti mummon hoitoon jos kerran on mahdollista! Tämä siis minun mielipiteeni, itsehän päätät mutta ei tuon ikäinen mitään leikkikavereita kaipaa vaan tuttua ja turvallista syliä, rauhallista perusturvaa jota ei kyllä päiväkodissa saa sitten millään. Kerkiää kyllä isompana sitten leikkiä ihan tarpeeksi!

Alkuperäinen kirjoittaja SantaMaria:
Voi lapsesi on vielä niin pieni että ehdottomasti mummon hoitoon jos kerran on mahdollista! Tämä siis minun mielipiteeni, itsehän päätät mutta ei tuon ikäinen mitään leikkikavereita kaipaa vaan tuttua ja turvallista syliä, rauhallista perusturvaa jota ei kyllä päiväkodissa saa sitten millään. Kerkiää kyllä isompana sitten leikkiä ihan tarpeeksi!

Ihan samaa mieltä. Ainakaan niiden leikkikavereiden ja sosiaalisten kontaktien takia ei kannata mummolan hoitopaikkaa hylätä.

Yhteistyössä