mitä tekisit jos poika haluais vaaleanpunasen seinän huoneeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja durgoosi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

durgoosi

Vieras
Me luvattiin lapsille (tyttö9v ja poika 5v) että kun päästään muuttamaan ostamaamme taloon niin saavat sit valita minkä väriseksi omien huoneittensa päätyseinän haluavat. No nyt ku remppa oli siinä vaiheessa et menin lasten kanssa maaleja katselemaan niin tyttö halus vaaleanpunasen maalin mikä sinänsä ei yllättäny mutta sitten poika halus saman omaan huoneeseensa ja ku yritin sanoa ettei se käy niin tuli semmonen raivari että "sä lupasit" ja niinhän me luvattiinki mutmut. Ostettii sit tytölle vaaleanpunanen maali ja ku pojalle ei kelvannu mikää muu niin päätin et yritetää myöhemmin uudellee. Kotona mies sitte örähti et maalataa ku kerran sanottii että saa valita ja sitte vedetään vihreeks jos haluu vaihtaa. Ottaisitteko tässä vaiheessa ohjat omiin käsiin ja ostaisitte itte värin ja sanoisitte et saa kelvata vai laitetaanko samasta pöntöstä vaaleenpunasta? prkl ku on vaikeeta

Lupaus on lupaus.
Maalata voi myöhemmin vaikka millä värillä päälle, helpompaa se kuin alkaa tapetteja repii/vaihtaa.
Onko sillä värillä oikeesti muille väliä...kunhan lapsi viihtyy huoneesaan ;)

Mä en kanssa näe ongelmaa; mä maalaisin vaaleanpunaiseksi, koska poika niin haluaa ja olette luvanneet, että saa valita. Helppohan tuo on vaihtaa, kun kyllästyy siihen. Meillä on samanikäisellä vaaleanpunaiset petivaatteet, kunnei ollut muun värisenä zhu zhu petsien kuvalla varustettuna. Eikä ole ongelma mulle ei miehelle.

Sitten maalattaisiin vaaleanpunaisella. Ei ole iso vaiva maalata myöhemmin toisella värillä päälle tai tapetoida, jos alkaa kypsyttää. Miksi ihmeessä luvata jotain, jos sitten ei pidäkään puheitaan?

Jos lapselle on luvattu, että saa valita, niin sitten saa valita. Enkä nyt muutenkaan ymmärrä, mitä pahaa siitä seuraa jos pojalla on vaaleanpunainen seinä?! Tuleeko pojasta homo, vai joudutteko selittelemään anopille, vai miksei se käy?

Olin kerran itse vähän vastaavassa tilanteessa, mutta luojan kiitos musta ei ole väri;)

...ja opin muuten kerrasta, mitä lapselle kannattaa luvata...

Viimeksi muokattu:
Ei missään tapauksessa. Niin kauan kuin itse elän, meille ei tule vaaleanpunaisia seiniä. Vaaleanpunainen on nätti väri, mutta ei seinissä.

Muutenkin yrittäisin 5 vuotiaan kohdalla valita sellaisen värin, jota varmasti jaksaa katsella useamman vuoden eli en ehkä hyväksyisi mitävain.

Miksi poika ei voisi saada vaaleanpunaista seinää? Mitä jos tyttö haluaisi mustan seinän, niin menisikö läpi? Eihän nyt yksi lastenhuoneen seinän väri ole niin vakava asia, etteikö voisi antaa lapsen valita väriä 100% jos sen kerran on luvannut.

En näe tuossa yhtään mitään ongelmaa, voi herranen aika! Ainoa se, että antaisin ehkä vielä vähän aikaa miettiä siltä varalta, että sanoi tuon vaaleanpunaisen vain siksi, kun isosikokin sanoi, ja tulisi pian katumapäälle. Jos seuraavanakin päivänä vielä haluaa vaaleanpunaisen, niin totta helkkarissa maalataan sitten vaaleanpunaiseksi.

Ei kyllä tapahtuisi meidän perheessä, täällä on ja pysyy valkoiset seinät.

Viimeksi muokattu:
Ei missään tapauksessa. Niin kauan kuin itse elän, meille ei tule vaaleanpunaisia seiniä. Vaaleanpunainen on nätti väri, mutta ei seinissä.

Muutenkin yrittäisin 5 vuotiaan kohdalla valita sellaisen värin, jota varmasti jaksaa katsella useamman vuoden eli en ehkä hyväksyisi mitävain.

no sinä et sitten varmaan lupaisikaan, että lapsi saa itse valita?

Sitten pitää alkujaan antaa lapselle muutama eri värimalli, joista saa valita, eikä mennä möläyttämään, että saa valita minkä vaan. Tosi kiva ap:lta antaa toisen uskoa, että saa itse valita, ja varsinkin, kun siskokin sai juuri sitä väriä, mitä velikin olisi halunnut. Mahtaa pienellä olla kurja fiilis. :|

Ei lupauksia aina voi pitää.

- Äippä: Tehdään sitten mitä tahdot kun olet syönyt kaiken kaurapuuron
- Mikko 6v: Selvä! Sitten lähdetään mäkkäriin autolla ja minä ajan

En kyllä ymmärrä miksi ei velikin voisi saada vaaleanpunaisia seiniä, jos kerran haluaa. En myöskään ymmärrä tuota, että pitää valita joku neutraali väri jota jaksaa katsoa monta vuotta. Miksi ihmeessä? Seinät voi maalta uudelleen vaikka joka viikko eikä maalit maksa paljoa. Meiltä löytyy useampikin seinä, joista esim. äitini sanoi, että eikö tuohon kyllästy pian ja ainakin 2,5- vuotta on mennyt oikein mainiosti ilman uusia remonttisuunnitelmia.

[QUOTE="osmo";25609444]Ei lupauksia aina voi pitää.

- Äippä: Tehdään sitten mitä tahdot kun olet syönyt kaiken kaurapuuron
- Mikko 6v: Selvä! Sitten lähdetään mäkkäriin autolla ja minä ajan[/QUOTE]

Oikeassa olet, mutta nyt oli kyseessä harvinaisen hyvin rajattu lupaus: saat valita värin, josta pidät. Kyllähän nuo lapset tahtoisivat tehdä ihan mitä vaan, jos saisivat, mutta silloin kerrotaan, miksei joku onnistu. Väriasiaan ei minusta ole nyt hyvää kieltävää perustelua.

"Et saa vaaleanpunaista seinää, koska...
-se on tyttöjen väri
-et saa valita samaa väriä kuin sisko
-äiti joutuu selittämään mummulle, miksi valitsit noin naurettavan värin
-pappa pelkää, että sinusta tulee homo..."

[QUOTE="vieras";25609454]En kyllä ymmärrä miksi ei velikin voisi saada vaaleanpunaisia seiniä, jos kerran haluaa. En myöskään ymmärrä tuota, että pitää valita joku neutraali väri jota jaksaa katsoa monta vuotta. Miksi ihmeessä? Seinät voi maalta uudelleen vaikka joka viikko eikä maalit maksa paljoa.[/QUOTE]

Mä en välitä nykypäiväisestä ostokulttuurista vaan arvostan pysyvyyttä, joten sama linja menee seinissäkin.

Ei jumalauta. Annoitte lapsen valita, ja hän valitsi. Mieti, mikä mielipaha pojalla kun sisko saa saman värin mukisematta ja HÄN EI?!

Pelkäättekö, että aikoo äänestää isona vihreitä vai mikä tässä nyt on ongelma? :kieh:

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Tosiaan ap teki virheen sanoessaan että saa valita värin. Olisi pitänyt molempien lapsien muutamasta vaihtoehdosta valita omansa. Mutta minä todennäköisesti sanoisin että "se vaaleanpunainen maali loppui liikkeestä just nyt, että käviskö tämä tai tämä?" Kyllä huijaisin jos en todellakaan haluaisi kahta vaaleanpunaista huonetta talooni.

Yhteistyössä