Mitä tekisit jos olisit minä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
Olisit rakentanut talon, mutta oudolle seudulle. Et kotiudu. Ihmiset erilaisia, ei yhtä kivoja kuin omalla lapsuuden paikkakunnalla (ei pelkästään oma mielipide, vaan toinen samalta seudulta muuttanut tuntee samoin).
Lapset jo isompia. Useita muuttoja jo ennestään takana.
Talojen myynnissä huono aika.
Mutta inhoat vaan asua, inhoat ihmisiä, ja kaikkea.

Muuttaisin, mutta riippuisi se lapsistakin. Jos töitä olisi siellä missä haluaisin asua, tai edes sopivan matkan päässä, niin itse en miettisi. Lapset ottaisin kyllä huomioon, iästä riippuen voi olla hankalaa muuttaa.

Minä en olisi oudolle seudulle rakentanut tuosta vaan. Välttämättä ne lapsuuden paikkakunnan ihmisetkään eivät ole niin mukavia nykyään, olet muuttunut itsekin vuosien mittaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muuttaisin, mutta riippuisi se lapsistakin. Jos töitä olisi siellä missä haluaisin asua, tai edes sopivan matkan päässä, niin itse en miettisi. Lapset ottaisin kyllä huomioon, iästä riippuen voi olla hankalaa muuttaa.

lapset jo koulussa.
ovat jo kärsineet monista muutoista. on rankkaa olla tavallinen suomalainen uusi, ehkä mamut saavat jotain erityiskohtelua, mutta tavalliset työssäkäyvien hyvin koulutettujen lapset eivät.

Olen muuttanut töiden ja opiskelun perässä kolmeen eri kaupunkiin, jokaisessa on ollut omat hyvät ja huonot puolensa. Lapsuuden paikkakunnalta lähes kaikki kaverit ovat muuttaneet muualle, eikä siellä ole töitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

lapset jo koulussa.
ovat jo kärsineet monista muutoista. on rankkaa olla tavallinen suomalainen uusi, ehkä mamut saavat jotain erityiskohtelua, mutta tavalliset työssäkäyvien hyvin koulutettujen lapset eivät.

Mutta VIIHTYVÄTKÖ lapset nykyisessä paikassa vai haluavatko taas muuttaa? Ja mistä ihmeestä noi mamut löysit keskusteluun mukaan?

Minä en olisi oudolle seudulle rakentanut tuosta vaan. Välttämättä ne lapsuuden paikkakunnan ihmisetkään eivät ole niin mukavia nykyään, olet muuttunut itsekin vuosien mittaan.

aivan. tuo on kyllä totta.

Mietin jos lähtisi ulkomaille pariksi vuodeksi töihn ja vuokraisi talon.
tästä olen haaveillut jo pitkään.

toisaalta voisi vuokrata talon ja vähitellen katsella jotain sieltä lapsuuden paikkakunnalta.

toisaalta talo on hyvä ja itsetehty.

Peesaisin edellistä.. Usein sitä muistelee lapsuuden ympäristöä ja ihmisiä jotenkin "vaaleanpunaisten" lasien läpi.. Itse olen Joensuusta kotoisin, ja usein muistelen miten oli lapsuudessa tosi välitön meininki, ihmiset kyläili noin vaan yllättäen ja ihmiset juttelee ventovieraille, mutta eiköhän sielläkin ole ajat muuttunut 15,vuodessa. Neuvoisin miettimään vielä mitä vois tehdä että viihtyis, voisko olla itse aktiivisempi tutustumaan ymds. Talon rakentaminen ja lasten lähellä asuminen on kuitenkin aika isoja juttuja..

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Kauankos olette yrittäneet sopeutua, kaikki kun kuitenkin vie oman aikansa.

olemme asuneet täällä kaupungissa jo 6 vuotta. joista taas tässä kaupunginosassa 3 vuotta.

kaipaan kovasti maalle, josta olen lähtöisin, tai pienestä parin tuhannen asukkaan kunnasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

lapset jo koulussa.

Mutta VIIHTYVÄTKÖ lapset nykyisessä paikassa vai haluavatko taas muuttaa? Ja mistä ihmeestä noi mamut löysit keskusteluun mukaan?

Leikillä on mainittu joskus, ei pahemmin tule kommenttia. Alakouluikäisiä ovat.
Toisaalta heille on luvattu, että enää ei tarvitse muuttaa. kun tehdää oma koti.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsyjen äiti:
Peesaisin edellistä.. Usein sitä muistelee lapsuuden ympäristöä ja ihmisiä jotenkin "vaaleanpunaisten" lasien läpi.. Itse olen Joensuusta kotoisin, ja usein muistelen miten oli lapsuudessa tosi välitön meininki, ihmiset kyläili noin vaan yllättäen ja ihmiset juttelee ventovieraille, mutta eiköhän sielläkin ole ajat muuttunut 15,vuodessa. Neuvoisin miettimään vielä mitä vois tehdä että viihtyis, voisko olla itse aktiivisempi tutustumaan ymds. Talon rakentaminen ja lasten lähellä asuminen on kuitenkin aika isoja juttuja..

On tullut paljon pettymyksiä, eli olen luottanut ihmisiin, joihin ei olisi pitänyt.
Jotenkin tuntuu kovin työläältä alkaa tutustua. ei saisi luottaa heti, tai se kostautuu.

Me ollaan asutu tällä paikkakunnalla 8 vuotta enkä tunne täältä alkuasukkaita kuin lähimmät naapurit, ja ne on vanhuksia.
Käyn töissä 35 km:n päässä kuin myös mieheni ja ystävät aika paljon asuvat 50 km:n säteellä ja meillä on auto. En oikein tiedä mihin mä näitä alkuasukkaita edes tarvittisin... Mut mä olen semmosta ittekseni viihtyvää tyyppiä. Lapsilla on hoidossa ystäviä ja varmaan ne saa koulussa uusia ystäviä ja ehkä mä sit tutustun niitten vanhempiin.

Srk kerhon eteisessä koitin tosiaan puhua muutamalle alkuasukkaalle ja hyvä kun yhdellä tavulla vastasivat, joten anti olla. Moottoritietä pääsee äkkiä pois...
Ei siis pienintäkään aikomusta muuttaa mihinkään, tää on surkea talo mutta hyvä tontti.

Vähän sama tilanne täällä, paitsi että sitä kivitaloa ei rakennettu omin käsin vaan se ostettiin. Oon päättänyt olla tekemättä mitään. Toistaiseksi. Ratkaisuhan se on sekin.