Mitä tekisin tosi kuiville hiuksille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kammotus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kammotus

Vieras
Mulla siis luonnonkiharatukka, joka on luonnostaan kuiva, mutta nykyisin ihan TOSITOSI kuiva ja kamalannäköinen. Olen kokeillun leikata, mutta pian hiustenleikkuun jälkeen on yhtä kuiva. Olen kokeillut kampaamon suosittelemia shampoita ja hoitoaineita ja joskus kun muistan laitan hiusnaamion. MIKÄÄN EI AUTA! Hiukset ovat täynnä kaksihaaraisia, jotka nyt sit pitäis taas leikata, mutta mitä sitten? Mitä te laitatte hiuksiinne, jolla luonnonkiharatukka? Niin, ja ruokavaliokin on ihan normaali. Pitäiskö syödä jotain tiettyä vitamiinia, jos se vaikuttaisi hiuksiin?

pii-kalkki auttais ehkä. ja älä pese joka päivä. emmä tiiä..mulla oli sama ongelma ja leikkasin melkein kokonaan pois. mulla syynä tais olla liiallinen värjääminen. käy kysymäs parturilla jos niillä olis jotain parempia aineita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Helokkiöljy auttaa joillakin ja piimaacee, kokeile hiuksiin jätettävää hoitoainetta.

helokkiöljy...mistä sitä saa? Olen kyllä koeillut hiuksiin jätettävää hoitoainetta, mutta en ole löytänyt mitään sopivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kammotus:
Mulla siis luonnonkiharatukka, joka on luonnostaan kuiva, mutta nykyisin ihan TOSITOSI kuiva ja kamalannäköinen. Olen kokeillun leikata, mutta pian hiustenleikkuun jälkeen on yhtä kuiva. Olen kokeillut kampaamon suosittelemia shampoita ja hoitoaineita ja joskus kun muistan laitan hiusnaamion. MIKÄÄN EI AUTA! Hiukset ovat täynnä kaksihaaraisia, jotka nyt sit pitäis taas leikata, mutta mitä sitten? Mitä te laitatte hiuksiinne, jolla luonnonkiharatukka? Niin, ja ruokavaliokin on ihan normaali. Pitäiskö syödä jotain tiettyä vitamiinia, jos se vaikuttaisi hiuksiin?

mulla kans luonnonkihara ja semikuiva tukka. ja vähän sama ongelma on ollut oikeestaan aina ja vaikee löytää sopivaa shampoota ja hoitoainetta.
mut mulla auttaa ettei pese liian usein(2-3 krt/viikko riittää).ja pitää antaa rasvoittua välillä.sillä siitä kierteestä pääsee..bonacuren moisturekickiä aina pesun jälkeen ja silloin tällöin sellanen kuville hiuksille tarkoitettu hoitonaamio saunassa..shampoona ja hoitoaineena olen ennemmin suosinut todella kuivien ja huonokuntoisten hiusten hoitotuotteita kuin kiharoiden koska ne kuitenkin kuivattavat liikaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
kokeile öljyhoitoa välillä sen voi tehdä ihan kaupan tuotteilla tai sitten käy kampaajalla

voisin kokeillakin. Kokeilin joskus vuosia sitten viimeksi. Täytyy käydä huomenna kaupassa.

Kannattaa kokeilla ihan kuuriluontoisesti jospa se auttaisi, ainaki omissani on auttanu, kun käyttää öljyhoitotuotteita, ite käytän kylläkin Avonin oliiviöljyhiusnaamiota, jota en ihan kokonaan pese pois vaan jätän aavistuksen verran, niin suojaa hiuksia sekä latvuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Marklund:
Alkuperäinen kirjoittaja Marklund:
Anna rasvottua kunnolla, ei näytä kuivalta. :saint:

nuo latvat ei rasvotu kyllä ikänä. Kuivat mitkä kuivat. Päänahka kyllä rasvottuu ja siksi pesen liian usein!! tosi ärsyttävää!

Kokeile pari viikkoa! :D

en mä kehtaa!

Juu, ei kannatakaan. Vitsi vitsi, huono sellainen. :ashamed:

Mulla on myös tosi kuiva kihartuva tukka, raivostuttava hiuslaatu, grrrrrrrrrr. Sain kerran kampaajalta kokeiltavaks luonnon silkkiä (Bio Silk -merkkistä), jonka pitäis rakentaa hiusta. Hiuksista tulikin ihanan tuntuset. En vaan oo ostanut lisää, ei ole "lähikaupassa" ja hinta ehkä mietityttää. Mutta hanki ja kokeile!

kokeile öljyhoitoa välillä sen voi tehdä ihan kaupan tuotteilla tai sitten käy kampaajalla

voisin kokeillakin. Kokeilin joskus vuosia sitten viimeksi. Täytyy käydä huomenna kaupassa.

Kannattaa kokeilla ihan kuuriluontoisesti jospa se auttaisi, ainaki omissani on auttanu, kun käyttää öljyhoitotuotteita, ite käytän kylläkin Avonin oliiviöljyhiusnaamiota, jota en ihan kokonaan pese pois vaan jätän aavistuksen verran, niin suojaa hiuksia sekä latvuksia.

mä olen vetänyt välillä ihan tavan kosteusvoidetta ja oliiviöljyä.pessyt pois jonkin ajan kuluttua.esim: tuut kotiin ja vedät möhnät päähän ja ennen nukkuman menoa peset pois.

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:

mulla kans luonnonkihara ja semikuiva tukka. ja vähän sama ongelma on ollut oikeestaan aina ja vaikee löytää sopivaa shampoota ja hoitoainetta.
mut mulla auttaa ettei pese liian usein(2-3 krt/viikko riittää).ja pitää antaa rasvoittua välillä.sillä siitä kierteestä pääsee..bonacuren moisturekickiä aina pesun jälkeen ja silloin tällöin sellanen kuville hiuksille tarkoitettu hoitonaamio saunassa..shampoona ja hoitoaineena olen ennemmin suosinut todella kuivien ja huonokuntoisten hiusten hoitotuotteita kuin kiharoiden koska ne kuitenkin kuivattavat liikaa..

bonacuren moisturekickiä - mistä sitä saa? joo, tiedän, että liika peseminen ei tee hyvää, mutta kun tuo päänahka kuitenkin rasvottuu hyvin äkkiä. Pesen miltein päivittäin, joskus joka toinen päivä.

stoccalta.. hairstoresta..öö..varmaan sokkariltakin.. ?
koklaa kans sitä ettet haro hiuksia niin se rasva ei leviä niin pitkälle hiuksiin,voitat sillä yhden lisäpäivän pesemättä.pidä muutama huivipäivä/hattupäivä..silä voitat taas päivän/pari.. kokeile pestä vain vedellä/koskteusvoiteella..

Alkuperäinen kirjoittaja sontsa:
Mulla on myös tosi kuiva kihartuva tukka, raivostuttava hiuslaatu, grrrrrrrrrr. Sain kerran kampaajalta kokeiltavaks luonnon silkkiä (Bio Silk -merkkistä), jonka pitäis rakentaa hiusta. Hiuksista tulikin ihanan tuntuset. En vaan oo ostanut lisää, ei ole "lähikaupassa" ja hinta ehkä mietityttää. Mutta hanki ja kokeile!

Mä ostin viimeksi kampaamosta jotain silkkishampoota, en muista merkkiä, mutte se ei auttanut mulla. Ois ehkä kannattanut kokeilla sitä hoitoainetta, mutten silloin raaskinut ostaa.

koklaa kans sitä ettet haro hiuksia niin se rasva ei leviä niin pitkälle hiuksiin,voitat sillä yhden lisäpäivän pesemättä.pidä muutama huivipäivä/hattupäivä..silä voitat taas päivän/pari.. kokeile pestä vain vedellä/koskteusvoiteella..

ja ajan kaa saat päänahan rasvoittuvuuden rauhoittumaan.. kun pesemällä usein peset sen luonnollisen rasvan pois ja keho rupee erittää sitä rasvaa suojaksi niinku liikaa..

Tää oli siis sellasta, joka jätettiin hiuksiin. Bonacuren Moisture kick on hyvää, suosittelen minäkin. Shampoona käytän Tigin Control Freakia ja hoitoainetta, eivät vars. kosteuta, mutta tekevät hiuksista jämäkät. On kyllä yhtä h.ta näiden kutrien kanssa aina ja ikuisesti. Juuri nyt suunnittelen taas leikkausta, mutta kun mallia ei saa aikaiseksi kun menevät miten lystää. Aina puskasta tulleen näkösenä ei ole kiva olla.

Toi BonaCuren Moisture Kick on ihan jees. Öljyhoito tavan oliviöljyllä on ihan helmi: smörjat päähän ja pyyhe, anna olla puoli tuntia-tunti ja pese pois (emulsifioi ensin pelkällä vedellä eli vähän vettä tukkaan ja muka "vaahdotat").

Shampoo/hoitoaineista Tigin brunette goddess on ensimmäinen, jonka kanssa tämä revohka on saatu kiiltämään. Ikinä. En voi kyllin ylistää.

ja ajan kaa saat päänahan rasvoittuvuuden rauhoittumaan.. kun pesemällä usein peset sen luonnollisen rasvan pois ja keho rupee erittää sitä rasvaa suojaksi niinku liikaa..

Täytyy kokeilla. Mä meinasin joskus ostaa kuivashampoota ihan sen takia, etten varsinaisesti pesisi hiuksia, mutta ne näyttäis pidempään puhtaana, mutten sitten löytänyt mistään sitä. No, nyt kesällä mä pidän aika paljon huivia päässä, niin voisin kokeilla olla pesemättä noita hiuksia.

niin ja koklaa kans hoitotuotteiden kans sitä et peset esim vain päänahkaa ja sit hoitoainetta laitat vain latvoihin mitkä sitä eniten tarvii.. päänahka voi rasvoittua helpommin liiasta hoitoaineesta..

niin ja koklaa kans hoitotuotteiden kans sitä et peset esim vain päänahkaa ja sit hoitoainetta laitat vain latvoihin mitkä sitä eniten tarvii.. päänahka voi rasvoittua helpommin liiasta hoitoaineesta..

no noin mä pesen kyl aina.

Yhteistyössä