Mitä tekisin rypsiporsas käristelihasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"anu"

Vieras
Eli löytyisi tuommoinen rypsiporsas käristelihasuikalepaketti (apua, onko se kokonaan yhdyssana :-D) ja mietin että mitä siitä voisi tehdä. Jonkun kastikkeen? Miten? Olen ihan surkea näissä kokkaushommissa eikä päässä pyöri kyllä yhtään ajatusta tämän suhteen...

ite heitin sekaan paaaaljon sipulia ja tein käristyksen. tosin siinä on liian vähän läskiä niin ei tullu hyvää.

ihan perusruskea kastike vois toimia sen kanssa.

itse käristelin niitä pirkan lotuswokin kanssa ja söin riisin kera. ja katosi se pelkkä wokkilihasekoituskin jääkaapista ennenkuin kerkesin uudestaan syödä :) taisin jossain vaiheessa myös tehdä ihan tavallisen ruskeakastikkeen niille, mutta maustoin sen reippaalla lorautuksella sweet chili-kastiketta. nam!

Voit paistaa lihan ja mahdolliset sipulit pannulla. Kippaa ne paistamisen jälkeen kattilaan ja lisää pannulle vähän vettä, anna kiehahtaa ja kaada kattilaan lihojen sekaan. Mausta suolalla, pippurilla... Halutessasi voit tehdä vehnäjauhoista ja vesitilkasta suuruksen, jonka lisäät lihojen ja liemen sekaan.

Voit myös lisätä vehnäjauhoja jo paistettujen lihojen päälle ja paistella hetken aikaa ja lisätä sitten vasta vettä. Tulee ns. ruskea kastike samalla.

Sekaan voi lisätä kummassakin tapauksessa soijaa, paprikajauhetta tms väria antamaan.

[QUOTE="vieras";27363424]Mä tein "kinkkukiusauksen" eli korvasin sen kinkun noilla käristesuikaleilla. Ja lapset tykkäs enemmän ku tavan kinkkukiusaksesta. Oli siis onnistunut kokeilu :)[/QUOTE]

Samoin

500g peruna-sipulisekoitusta
Sipuli pienittynä
Pari porkkanaa ohuina suikaleina
Käristelihat käytin hetken paistinpannussa

Nuo sekaisin voideltuun uunivuokaan ja pari desiä kermaa päälle ja uuniin.

Oli ihan makoisaa

Yhteistyössä