Mitä teit ennen synnärille lähtöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla olisi ollut aamulla kevään viimeinen tentti, mutta heräsin aamuyöstä vessaan mut vedet menikin lattialle. Piti lähteä siitä koiran kans lenkille ennen synnärille lähtöä, mut todella rajut supparit alkoikin heti ja koiran fleksi vaihtui lompakkoon jonka nappasin mukaan taksiin hypätessä. Kolme tuntia tästä lapsi olikin jo maailmassa.

Eli en ehtinyt tekemään mitään, lapsi syntyi pari viikkoa etukäteen, niin en ollut vielä edes valmistellut lapsen kotiin tuloa. Oli siis tarkoituksena käydä siinä viimeisessä tentissä ja sen jälkeen siirtyä vauvan valmisteluihin, mutta toisin kävi.

Mulla supistukset alkoi aamulla ihan yhtäkkiä. Ensin tuli supistus ja sitten tyhjeni suoli. Kävin suihkussa, kun olin lukenut jostain, että suihku auttaa supistuksiin. Mutta eihän se mitään auttanut, kun olivat jo avaavia supistuksia. Sitten yritin syödä aamupalaa. Mutta eihän siitäkään mitään tullut, kun niitä supistuksia tuli niin tiheästi. Supistukset eivät kuitenkaan olleet niin voimakkaita kuin olin kuvitellut avaavien supistusten olevan. Sen takia olin ihan rauhassa kotona ja annoin supistella. Siinä vaiheessa kun alkoi tulla jo ponnistamisen tarvetta, soitin sairaalaan ja sanoin, että taidetaan kohta tulla. Kun päästiin perille, olinkin jo 6 cm auki. Ensi kerralla en kyllä ala odottelemaan niitä todella kivuliaita supisteluja, koska niitä ei välttämättä tulekkaan ;)

Ekasta lähettiin sairaalaan tarkistusreissulle kun alkoi supistelemaan tosi kipeästi.Yöllä alkoi ja kahteen asti päivällä kärvistelin kotona.

Toisesta alkoi taas yöllä supparit. Esikoinen vietiin jo aamusella isovanhemmilleen.Iltaan asti odoteltiin laitokselle lähtöä.Kattelin Grayn anatomiaa ja heiluttelin lanteita eestaas =) Sitten kun alkoi supparit tulemaan 10min välein lähdettiin,ja olinkin jo viisi senttiä auki.Puoli tuntia siitä 8 senttiä joten ei oliskaan kannattanut odotella ohjelman loppuun..

Yhteistyössä