Mitä teit ennen synnärille lähtöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apsi

Vieras
Osa tosiaan palstailee ihan viime tippaan asti ja ottaa diagnoosit niin supistuksiin kuin vuotoihinkin täältä. Mitä te muut olette tehneet?

Itse huomasin aamuviideltä, että lapsivettä tihkuu ja verta tulee vähän. No, menin ja tarvkistin vielä sairaalakassin. Sitten vein koiraa ulos, pitkälle lenkille, kun en tiennyt ehtiikö ulkoiluttaja tehdä muuta kuin pissattaa sen pihassa. (Toinen asia sitten, oliko fiksua lähteä kotoa niin kauas, kun supistuksiakin oli jo)

Kotiin tullessa vein koiran sisään, avasin auton nokkapellin, katsoin öljyt, kiipesin autotallin katonrajasta täydennystä ja kippasin rööriin... Sitten tulin siihen tulokseen, että ehkä olisi viisasta tehdä jotain muuta kuin huoltaa auto.

Painuin vielä nukkumaan, nousin ennen yhdeksää ja soitin laitokselle. Sieltä neuvottiin tulemaan paikalle. Keitin kaffet, herätin miehen ja lähdettiin. Vaadin päästä matkalla vielä kauppaan hakemaan hedelmiä ja mehua. Onneksi en saanut enempää typeriä ideoita, matka vei puolisentoista tuntia ja perillä sitten alettiinkin valmistautua synnytykseen...

Palstalle en siis tullut, mutta muuten kyllä riitti puuhaa.

Entä teillä?

Mä oon kaikilla kolmella kerralla viimitteeks illalla kattonu Diilin ja sitten menny nukkuun - tai esikoisesta en päässy nukkuun kun valvotti koko yön. Kakkonen herätteli aamulla supistuksiin ja kolmas oli sektio.

Kaikki kolme syntyneet torstaina.

kävelin ees taas kämpässä, juttelin siskona kaa, söin aamupalaa, googletin ohjeita, kävin nopeesti palstalla (dillon kun olo oli vielä suht hyvä.)

ai niin ja pakkasin sairaalakassia sekä pureskelin pilliä. :D emmä kauheesti ehtiny puuhaa kun heräs neljältä ja sairaalassa olin seittemältä.

muoks. siis tää oli nelosen kaa.

kolmosen kaa olin leikkipuistossa, menin suihkuun ja sit sairaalaan.

Esikosta tiskasin juuri ennen...
Ja kakkosesta kanssa siivosin ja palstailin ja kävin muuten kaupassa kanssa, kun oottelin paluuta sairaalaan.
Ja kolmosesta siivosin (imuroin ja luuttusin lattiat), tehtiin lettuja, järjestin ullakkokomeron, kävin näytillä vastaanotossa, ja sitt viel palstailin anopilla ennenkö palasin sairaalaan.

Ekalta lähettiin seittämän aikaan illalla synnärille. Kun supparit alkoi tulla ni kattelin miehen kans telkkaria ja sitten alettiin pelaamaan paskahousua :D Kun peli alkoi hidastua jatkuviin taukoihin eli suppareihin ni soitin synnärille että joko mun kannattaa tulla ja sit mentiin.

Toiselta heräsin puolen yön aikaan hiestä märkänä ja aloin kävellä ja kävin suihkussa. Herätin miehen kun alkoi oma olo olla tuskainen ja kaipasin seuraa. Alettiin taas pelaamaan paskahousua ja soitin äidilleni että tulee hoitaan esikoista. Pelattiin siihen asti että äitini tuli ja lähdettiin synnärille.

Nukuin levottomasti yön ja heräsin aamulla herätyskelloon.
Menin siis osastolle käynnistykseen.

Toivottavasti 10 viikon kuluttua lähtö olisi vähän erilainen.

mä tulin bileistä miehen kaa yöjunalla,mies meni nukkuu mä touhusin vielä. sit kun yritin mennä nukkuu siinä 3aikaan niin mahaa alkoi vääntää(olin syönyt rutkasti kuivahedelmiä ja kelasin et ne sieltä tulee ulos nyt) suoli siis tyhjeni.

sit alkoi supparit ja niitä kellottelin siihen 4asti. kävelin pitkin asuntoo ja kävin välillä kakomassa vessanpöntöllä.
kävin herättää miehen ja sanoin et nyt kyllä koskee ihan kiitettävästi.(supparit heti alusta asti 5-3min).soitin muistaakseni siinä vaiheessa kättärille ja kyselin mitä tehdä. käskivät syödä ja levätä. olin et oksu lentää en voi syödä. käskivät odotella. menin ammeesen,mies jatkoi unia???. olin 20minsaa ja sit en voinut enää.5aikaan soitin uudestaan ja pyysivät tulla. siinä pakatiin kamoja ja 6 synnärillä ja 10.40 poika ulkona.
eikä tullut mieleenkään rueta tietokonetta avaamaan.

Kahdesta ensimmäisestä nukuin ja sitten mietin onkohan tämä nyt sitä.Kävin suihkussa (toisesta en),pakkailin sairaalakassia ja oikeastaan vaan odottelin.Niin ja toisesta synnytyksestä soitin tietty hoitajaa esikolle.
Esimmäisestä katselin myös kauden viimeistä formulakisaa.
Kolmannesta kanssa nukuin vielä jonkin aikaa,soitin äidilleni että tulee meille ja neuvolasta kyselin oliskohan esikolla vesirokko ja vaikuttaako vauvaan mitenkään.
Odottelin taas kunnon supistusten alkua.

Ekasta siivoilin ja pakkailin ja surffailin netissä koko aamun (vedet meni yöllä mutta uni ei tullut ja piti odotella klo 12 asti ennen ku mentii käynnistykseen). Olo oli siis tosi hyvä mitä nyt vedet meni :D Kuopus kun syntyi niin juhlittiin esikoisen 1 vee synttäreitä ja pistettiin poika nukkumaan ja lähdettiin laitokselle, tosin tultiin aamuyöstä takasin jotta pääsimme heti aamusta menemään takasin kiireellä :D

Esikoisesta supparit alkoi aamuyöstä ja makoilin vuoroon sohvalla ja vuoroon sängyllä lueskelemassa kirjaa ja laitoin supistuksia ylös. Sitten soittelin synnärille välillä, että milloinkohan kannattaa tulla ja äidillenikin soitin ja kysyin hänen mielipidettään.

Kahdeksalta lähetin miehen töihin ja aloin tyhjentää astianpesukonetta. Jotain paikkoja järkkäilin hiukan ja tarkistin sairaalakassin. Sitten soitin neuvolaan ja peruin sen päivän neuvola-ajan ja appiukolle soitin, että saavat varmaan tulla myöhemmin hakemaan koiran heille hoitoon. Sitten kävin suihkussa ja soitin miehen kotiin ja lähdettiin synnärille ajeleen (matkaa 52km). Matkalla laitoin ystävälle viesitin, että menossa ollaan ja sitten viestiä eräälle toiselle ystäväparille kun heidän piti tulla kylään samana päivänä ja peruin sen heidän tulonsa. :)

Kakkosesta lähdettiinkin yöllä eli en kauheesti mitään tehnyt ihmeempiä. .)

Ja kolmosesta lähdettiin myös yöllä, mutta illasta alkoi supparit reippaan kävelylenkin ansiosta voimistua ja kun muut oli nukkumassa niin minä katselin telkkarista Kohtalokasta syrjähyppyä, tein nännihierontaa ja välillä marssin paikallani. :D Kahdelta soitin ystävälle, etät jos tulisi lapsia vahtimaan ja sitten herätin miehen. En ollut sanonut hänelle, että alkoi illalla supistella joten tuli yllätyksenä lähtö silloin hänelle.

Heräsin vartin yli kolme suppareihin. Kävin paskalla n. 5 kertaa. Kävin suihkussa. Puin ja rasvailin nassun. Herätin miehen. Otin lääkkeen kera leivän. Soitin siskon naapurista esikoista vahtimaan. Lähettiin laitokselle jonne olin jo soittanut. Sairaalaan astuin kuudelta ja vauva putkahti puol ysi.

esikoisesta katsottiin linnanjuhlia ja plop meni vedet ja samantien alkoi tiheät supistukset. pakattiin sairaalakassia,syötiin iltapalaa oltiin ja jännitettiin ja lähdettiin sairaalaan.
kuopuksesta olin kotona,siivosin,hain esikoisen hoidosta ja soitin hälle hoitajan,juotiin kahvit,pakkasin/lajittelin oriflame tilauksia yms.. ja sitten sairaalaan.

Esikoisesta menin käynnistykseen rv41+6 ja sitä ennen nukuin todella huonosti yön sohvalla.

Toisesta harrastettiin seksiä ja siitä 20min niin synnytys lähti käyntiin rv40+6. No aloin sit seksin jälkeen laittaa jouluvaloja parvekkeelle, alko tuntumaan pieniä nippailuita siis supistuksia, ravasin vähän väliä sisällä että onkohan synnytys lähteny käyntiin. No jouluvalojen laitto jäi siihen. Mun äiti oli tulossa meille muutekin viikonlopuksi ja oltiin sovittu että nähdään Euro-Marketissa käydään ruokaostokset tekemässä. Oltiin sit kaupassa ja siellä tuli koko ajan supistuksia ja lapsivettä alko tihuttamaan. Supistukset vaan voimistu ja supistusten väli oli 2½ minuuttia. Mä aloin parkumaan ku sattu niin paljon.
Mun äiti sano että siirretään pojan istuin hänen autoon ja te lähette synnärille. Mä sitte että en mä haluu lähtee ilman että on kassi mukana ja se oli kotona pakattuna. Jäin kenkä osastolle istumaan tuolille. Mies jäi seuraks katsoi supistusten välin puhelimen ajastimella.
Äiti teki pojan kanssa ruokaostokset ja mentiin kassalle. Päästiin kotiin niin menin heti kuumaan suihkuun ja se helpotti hiukan, housut oli ihan märät kauppareissun jäljiltä ku lapsivettä tihutti.
Söin vielä pakaste pizzan ennen kun lähdettiin. Äiti jäi pojan kanssa, minä ja mies paineltiin synnärille. Olin sit 6cm auki ku sinne päästiin. Ja muistan sen hyvin kun päästiin synnärin pihaan niin alkoi satamaan ensi lunta.

Kolmannesta muistan kun oli koko yön ollu sellanen ihme tunne masussa, ei oikeen supisteluakaan. En osaa selittää. Mies lähti töihin ja mä sit heräsin siinä 8 maissa. Lapset nukkuivat vielä. Kävin vessassa ja huomasin että lapsivettä tihuttaa ja tuli muutama supistus. Soitin miehelle että tänään voi olla lähtö. No supistuksia sit tuli ja kirjottelinki sillon tänne palstalle että lähtö voi olla pian. Siinä klo9 maissa soittelin miehelle että varaudu lähtöön pian. Laitoin lapsille aamupalan ja tietokoneelta lastenohjelman pyörimään.
Soitin miehelle siinä klo9:50 että nyt lähdet tulemaan. Menin suihkuun. Suihkusta kun tulin niin lorahti vähän enemmän lapsivettä ja tuli oksettava olo. Niin sitte pyyhepäällä yökkkäsin vessassa. Kirjoitin siinä välissä palstalle että nyt lähden synnärille. Synnäri kassi oli pakattuna mutta isommille lapsille ei ollut vaatteita pakattuna kun menivät iso mummulaan sen ajaksi. Niin sit aloin pakkailemaan niiden vaatteita alakerrassa. Tässä vaiheessa supistusten väli oli minuutti, oli, että synnytän alakertaan. Se oli todella tuskasta. Mies tuli siinä klo10:30 maissa kotiin ja puki ensin lapset valmiiks ja puki sitte mut alusta loppuun ku en pystyny tekee yhtään mitään ku oli niin kovat kivut. Vietiin lapset iso mummulaan joka oli matkan varrella. Autossa supistukset oli todella tuskaa. Klo12:00 päästiin synnärille mies melkein kantoi mua kun olin niin kivuissa että. Kätilö otti mua toisesta kainalosta kiinni ja toisessa oli mies ---> suoraan ykkös saliin ja kätilöt yms riisuivat mut ja olinki sit auki jo 9cm ja ponnistamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sinterella:
Ekalta lähettiin seittämän aikaan illalla synnärille. Kun supparit alkoi tulla ni kattelin miehen kans telkkaria ja sitten alettiin pelaamaan paskahousua :D Kun peli alkoi hidastua jatkuviin taukoihin eli suppareihin ni soitin synnärille että joko mun kannattaa tulla ja sit mentiin.

Toiselta heräsin puolen yön aikaan hiestä märkänä ja aloin kävellä ja kävin suihkussa. Herätin miehen kun alkoi oma olo olla tuskainen ja kaipasin seuraa. Alettiin taas pelaamaan paskahousua ja soitin äidilleni että tulee hoitaan esikoista. Pelattiin siihen asti että äitini tuli ja lähdettiin synnärille.

Ihana toi että te pelasitte paskahousua :D Mun suosikkipeli .)

Nousin vessaan aamuviideltä, meni lapsivedet sänkyyn. Kuudelta oltiin sairaalassa. Kymmeneltä vauva rinnalla. Mut mitä tein ...taisin hokee miehelle, et ehdit vielä nukkua vaik kuiiiinka piiitkään ja pakkailin kassia ja nojailin seinää. Puuskutin.

Ekalla kerralla käynnistettiin niin olin jo sairaalassa edellisestä aamusta.

Toisella kerralla olin esikoisen kans shoppailemassa kun tunsin et supparit alkoivat. Ajelimme kotiin ja aloin tehdä ruokaa. Huomasin et supparit säännöllistyivät ja soitin sairaalaan. Pyysivät näytille. Soitin mun vanhemmille jotka tulivat esikoista katsomaan sekä miehelle että lähtisin sairaalaan. Sovimme että hän tulee sinne. Syötin esikoisen ja kun mun vanhemmat tulivat heitti mun isä mut sairaalaan. Neljän jälkeen olin sairaalassa ja viideltä tuli ensimmäinen kipeä suppari. Poika syntyi vähän ennen seiskaa.

Yhteistyössä